Toon posts:

X mooier maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds kort een ouwe PII 233 erbij enheb besloten om er maar een server van te maken :) , maar aangezien ik niet zo veel ervaring heb met linux en ik niet Gnome of KDE etc.. wilde draaien heb ik X genomen. Maar X ziet er eigenlijk wel ballelelijk uit. Nou duurde het ff om door te hebben hoe ik X moest opstarten (startx) maar ik zou graag een achtergrondplaatje willen hebben en misschein wat andere keure, of het console venster doorzichtig.
Mijn vraag is dus.. hoe doe ik dat? Google zelf gaf helaas zover ik zag info over X en netwerken meer niet over de grafische aanpassing.

Verwijderd

Terminals als aterm, wterm en eterm kunnen 'doorzichtig' worden, zie hun manpages voor de exacte parameters.

Verwijderd

Topicstarter
3x "no manual entry"
Is wat ik nu dus draai een xterm?

Verwijderd

Mja, maar je moet die terms wel eerst installeren voordat je de manpages kunt bekijken ;)

Verwijderd

Ik snap nog niet helemaal welke window manager je hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 17:31:
Twm waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 17:31:
uhm, geen. als ik linux opstart krijg ik gewoon de tekst console, als ik dan X opstart krijg ik een venster. Gnome of KDE (als je dat bedoelt) heb ik niet geïnstalleerd.

Verwijderd

Je zou WindowMaker kunnen installeren, dat is vrij licht voor je machine. Vergeet echter niet dat juist het transparant maken van schermen een flinke klus is voor je machine...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
X is niet hetzelfde als gnome of kde, op x draait vaak een window manager, zoals xfce, fluxbox, enlightenment etc

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Als je eens in het onderstaande draadje kijkt zie je desktops en er vaak ook bij welke software en theme er wordt gebruikt
[rml]Post hier je Non-Windows screenshots [ part 3][/rml]

Je moet je echter geen grote voorstellingen maken van de performance op een PII 233 voor wat betreft de meest recente versie van KDE en Gnome. Dus zou je uit kunnen kijken naar een minder zware desktop omgeving. In dat draadje zie je daar voorbeelden van. Misschien zitten er standaard al wel een aantal bij je distributie, maar aangezien je daar geen informatie over geeft is het moeilijk daar iets over te zeggen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan zien welke ik heb en waar ik hem kan aanpassen?
tis overigens een install van Red Hat 8.0

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 17:37 . Reden: achterlijke typos ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De default window manager van XFree is twm (die ziet er idd niet uit).

Verwijderd

Je hebt verschillende window-managers. Zoals ik al zei wordt meestal wel vermeld in dat draadje welke window-manager er draait. Vergeet echter KDE 3.x (2.x eigenlijk ook) en Gnome 2.x maar want dat draait niet bepaald snel op een dergelijke machine. WindowManager, Blackbox, Fluxbox zijn voorbeelden van lichtere window-managers.

Verwijderd

Bij nader inzien:
Bekijk het hier boven genoemde draadje, kies er een window-manager uit die je mooi vindt en kijk op je RedHat cd's of die er bij zit. Hoe je die dan precies installeert kun je vinden in de documentatie die te vinden is op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/ Verder is er vaak ook wel documentatie te vinden op de site van het betreffende programma.
Als je een concreet probleem hebt met software dan zien we dat wel terug in een nieuw topic. Lees dan wel even [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door voordat je een nieuw topic post. Ik denk dat je zo genoeg informatie hebt om even mee vooruit te kunnen. Op deze wijze is de vraagstelling dermate vaag dat we er niet zoveel mee kunnen. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.