[Prometeia] Ervaringen na langere tijd gebruik

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
De Chip-Con Prometeia (www.chip-con.com) is nu al weer een tijdje leverbaar en ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van het koelsysteem. Het gaat me dus niet om hoe koud ie wel niet kan worden, maar het gaat me meer om de kwaliteit en levensduur van het systeem. Blijft de koeling goed werken (bij auto-airco's moet bv het gas wel eens vernieuwd worden), blijven de fans goed draaien, blijft die processor-montage unit goed, ook na het vaker vervangen van je processor etc. etc.
Alleen de mensen die hem al een tijdje hebben draaien kunnen natuurlijk een eerlijk antwoord geven. Het is natuurlijk toch een flinke prijs wat ze vragen voor de Prometeia , maar als de kwaliteit goed is/blijft wil ik er wel 1 gaan kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 05-10-2008 01:09 ]

Verwijderd

Als ze eenmaal draaien, gaan ze als een tierelier. Geen last van condensatie, al is een beetje luchtstroom in de kast geen overbodige luxe.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De mijne draaid vanaf zomervakantie non stop
Geen problemen meegehad :)
Alles ziet er nog goed uit en fans draaien nog >:)
Ik heb in ieder geval geen spijt gehad van mijn aankoop ;)

Hoe zit het eigenlijk met het gas :? Moet die weleens vervangen worden??

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 29-11-2002 17:24 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Nee. De Prometeia gebruikt een hermetische compressor. Dit betekent dat zowel de motor als de compressor in een behuizing zit, en er dus per definitie geen gas in of uit kan.

Bij auto's is dat anders; daar zal toch een as doorgevoerd moeten worden om de comrpessor aan te drijven vanaf de motor, en een auto-airco gebruikt slangen en koppelingen met afdichtingen. Deze lekken altijd een beetje, zelfs de barrier hoses die tegenwoordig gebruikt (moeten) worden.

Zo lang de discharge van de compressor niet te warm word, en de oliecirculatie goed is, dan kan zo'n systeem heel, heel lang meegaan.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
misschien ook iemand die ook van het aantal dBA's iets weet ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Ikzelf vindt de geluidsproductie meevallen, maar dat is geheel ieder z'n eigen.

Verwijderd

ehhhh hallo, bent u die meneer van chip-con. (zeg ik door de telefoon)
meneer zegt: ja dat ben ik.

zeg ik :LEKKER HE DAT SPUL VAN CHIP-CON ;) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 19:31:
ehhhh hallo, bent u die meneer van chip-con. (zeg ik door de telefoon)
meneer zegt: ja dat ben ik.

zeg ik :LEKKER HE DAT SPUL VAN CHIP-CON ;) ;)
Whahahaha!!! :D :D :D

Leip! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 17:39:
Nee. De Prometeia gebruikt een hermetische compressor. Dit betekent dat zowel de motor als de compressor in een behuizing zit, en er dus per definitie geen gas in of uit kan.

Bij auto's is dat anders; daar zal toch een as doorgevoerd moeten worden om de comrpessor aan te drijven vanaf de motor, en een auto-airco gebruikt slangen en koppelingen met afdichtingen. Deze lekken altijd een beetje, zelfs de barrier hoses die tegenwoordig gebruikt (moeten) worden.

Zo lang de discharge van de compressor niet te warm word, en de oliecirculatie goed is, dan kan zo'n systeem heel, heel lang meegaan.
Dabit het klopt niet helemaal want een "moderne" auto heeft een radiator die gevoerd is met 12 volt . OUdere auto's gebruiken inderdaad nog de motor as voor die fan enzo. MIsschien dat jij een oud type hebt :D (geen flame inbegrepen)
Pagina: 1