[win2kTS] foutmelding ivm remoteaccess

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik krijg in m'n logboek de volgende foutmeldingen te zien :

Kan geen certificaat vinden. Verbindingen die het L2TP-protocol via IPSec gebruiken, vereisen de installatie van een machinecertificaat, ook wel bekend als computercertificaat. L2TP-oproepen worden niet geaccepteerd.

en

Kan geen contact maken met een DHCP-server. Het automatische particuliere IP-adres 169.254.2.124 wordt toegewezen aan inbelclients. Clients hebben mogelijk geen toegang tot bronnen in het netwerk.

Heb me al rot gezocht waar ik dit probleem kan oplossen, maar nix gevonden. Iemand een suggestie ?!

Verwijderd

Ik begin met de tweede:

Je hebt aangezet dat je NIC een IP van een DHCP server moet halen. Deze bestaat niet of de server kan deze niet benaderen. Een vast IP opgeven dus.

Eerste:

Heb je een adapter aangemaakt voor IPSec(LT2P) verbindingen? Of aangezet in RRAS? Deze melding kun je in princiepe gewoon negeren. Zolang je geen CA hebt, kun je ook geen IPSec verbindingen opzetten via L2TP.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 16:58:
Ik begin met de tweede:

Je hebt aangezet dat je NIC een IP van een DHCP server moet halen. Deze bestaat niet of de server kan deze niet benaderen. Een vast IP opgeven dus.

Eerste:

Heb je een adapter aangemaakt voor IPSec(LT2P) verbindingen? Of aangezet in RRAS? Deze melding kun je in princiepe gewoon negeren. Zolang je geen CA hebt, kun je ook geen IPSec verbindingen opzetten via L2TP.
tweede : al m'n nic's hebben een vast IP, maar het lijkt wel of de server zelf een paar ip's aanmaakt voor 'inbelclients' ?!

eerste : Waar kan ik dit eventueel uitzetten ?!

Verwijderd

Ik denk dat je even een IP-Pool op moet geven in je RAS:

Routing and Remote Access > Rechter muis op je servernaam > IP > en daar een pool aanmaken.