voordeel van frontbay by Audigy2 t.ov. retail Audigy2

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
zie topictitel :)
kheb nu onboard zooi waar geluid mee hapert etc dus ik wil nieuwe geluidskaart kopen en dan gelijk goed :)
nu twijfel ik alleen tussen een alleen de kaart of meteen maar platinum :)

wat is nu het grootste voordeel van die frontbay naast feit dat de ingangen nu aan voorkant van pc zitten zodat je niet op de grond hoeft te kruipen ;) :)
maja alleen voor die reden even €100 bij te betalen is niet verkeerd....

is het eigenlijk dan ook mogelijk om direct een hoofdtelefoon erop te pluggen en dat mn speakers automatisch op mute gaan :? :)

owja kheb nu nog 80w speaker set maar wil in de loop der tijd wel overschakelen naar 5.1 / 6.1 geluid :)

owja kheb een VIA chipset op mn mobo...zijn de probs met de LIVE etc nu tegenwoordig weg met de Audigy2?

alvast bedankt voor de hulp :)
PS: bij search kon ik niets nuttigs vinden...:(

[ Voor 3% gewijzigd door yonexfreak op 29-11-2002 16:42 ]

I don't drive fast, I only fly low!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bij een frontbay (livedrive) heb je gewoon een zooi ingangen/uitgangen EXTRA erbij, dus heb je veel audio gear staan dan is dit zeker handig..

Download my music on SoundCloud

• yonexfreak
op dit moment heb ik weinig spectaculairs staan op audio gebied...alleen 2 speakers van 80w....maar komt zeker binnen 1j een 6.1 set ofzo...
alleen zit op kleine kamer dus zo'n set is opzich nog niet handig want anders vermoed ik een Ouderruzie en ook nog burenruzie :P ;)

maja als ik uithuis ga dan neem ik zooi wel mee dus is nooit verkeerd om te hebben alvast :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik heb een Terratec DMX 6Fire 24/96 ook met frontbay, en het is inderdaad een verademing om je koptelefoon gewoon voorin in je pc te kunnen pluggen, je zet je speakers uit (waarom automatisch mute, zet gegewoon uit :)) koptelefoon op en gaan met die banaan :)

ik heb geen idee of 'de problemen' van de live/audigy verholpen zijn met de 2e revisie, tot een maandje terug heb ik die gare creative kaart van me er gewoon uitgerost en er die terratec voor in de plaats gezet en ik heb er eigenlijk spijt van... dat ik dat ding niet eerder heb gekocht :D

dus kijk ook eens wat verder dan alleen maar creative, Terratec maakt ook hele mooie dingen (en imho beter dan creative)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• yonexfreak
bedankt voor je reply :)
owja de reden dat ik voor een Audigy2 waarschijnlijk ga kiezen is voor groot deel te danken aan een geluidskaarten test van de PCM die bij me op werk lag :)
daarin kwam de augidy2 als onbetwiste numero 1 uit de test....qua geluid met games, dvd en nog iets....was een echte allround kaart...en ik hecht best veel aan de testen van PCM wat toch een gerenommeerd blad is als je het mij vraagt :D

alleen ik ben nog beetje ''bang'' met de bekende soundblaster probs ism VIA Chipsets :X
beetje lullig als ik veel geld uitgeef voor dure kaart en die dan weer hoop ellende geeft he :z

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

* JT vind geen een van de gerenommeerde pc bladen goed mbt testen van geluid (kaarten, speakers enz.).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Chiron

Chiron

uhmm ik check meestal liever anandtech, tomshardware enzo... op tomshardware was er een test met een grafiek waarbij de audigy vergeleken met de terratec echt brandhout was, maar kan de url daarvan niet zo snel ff opvissen.. en het lijkt mij dat creative met 1 simpele revisie niet de gebruikte filters en componenten ook vervangen heeft

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• yonexfreak
hmm dat wist ik niet :( klinkt niet echt goed...
maargoed opzich heb ik op dit moment maar 2 simpele stereo speakers waar naar mn idee prima geluid uitkomt (voor speakers dan) en zal het geluid niet merkbaar anders klinken vermoed ik
wel vraag ik me af in hoeverre de Audigy(2) gebruikers nu wel/niet problemen ondervinden met een VIA chipset :? aangezien ik nog niet binnenkort nieuwe mobo ga aanschaffen :P

* yonexfreak gaat ff snuffelen op anandtech etc...

• Chiron

Chiron

ah gevonden:

http://www.tomshardware.com/video/02q1/020115/index.html

toen ik de grafieken van die bandwidth test zag was het dahaaag creative :) en ben dus benieuwd naar wat de audigy 2 daarin kan veranderen

• yonexfreak
tnx :)
maar deze link is wel positief over de Audigy2:

http://www.tomshardware.com/video/02q4/021106/index.html

Pagina: 1