Hoe rear-speakers richten?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik heb gister een paar Eltax Millennium Mini gekocht en ik ben er erg tevreden mee, mooi helder en een lekker basje gezien de grootte van de speakers. Maar dat terzijde.

Ik zit met een klein probleem, hoe moet ik ze richten?
Situatieschets:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/kamer.jpg

Nu komt achterin (onderin) een bank te staan waar vandaan de films bekeken gaan worden, alleen hoe moet ik de rears richten?

Moet ik ze een beetje m'n kamer in richten, dus bijvoorbeeld de linker richting m'n de stereo's en de rechter richting de deur of echt rechtstreeks op de oren van de luisteraars?

Misschien wel overduidelijk alleen er is een maar, ik gebruik de rears ook om s'ochtends radio te luisteren en om muziek te luisteren als ik achter m'n computer zit. Vandaar mijn dillemma.
Ze moeten onder alle omstandigheden goed te beluisteren zijn (dus zowel bij de films als wanneer ik achter de pc zit).

Kunnen jullie een suggestie geven? :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het mooiste is om de rears naar de bank toe te richten. dus gedraait naar elkaar toe.

• Dnc1n
Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/graphics/ht/HomeTheaterGuide_0110_fig01.jpg

sorry dubbelpost :X

[ Voor 15% gewijzigd door Dnc1n op 29-11-2002 16:24 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Duncan, waar komt dat plaatje vandaan? Ik ga BTW ook zo ophangen denk ik. Helaas is de methode die ik ga gebruiken weinig flexibel, ik kan ze nl. niet meer bewegen daarna, dus.... moet in een keer goed :)

edit: Sukkel dat ik ben... van Dolby Labs dus. Dan zal het wel kloppen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2002 18:28 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mad_Demon
Mja, dit idee is inderdaad wel ok, alleen dan klinkt het achter me pc weer voor geen meter :X

(Voor dit soort problemen zouden bipolaire speakers ideaal zijn :{ )

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Rechtermuisknop op plaatje > eigenschappen > wat ziet U nu.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

-Stef-

Slainthe!

Neogenic schreef op 29 november 2002 @ 20:49:
Rechtermuisknop op plaatje > eigenschappen > wat ziet U nu.
Daar was hijzelf dus ook al een dikke 2 uur terug achter gekomen. :)

Het blijft een probleem overigens om een mooie 5.1 opstelling te vinden in je bestaande kamer. Op papier/beeldscherm ziet het er zo mooi en simpel uit, echter in je eigen woonkamer blijf je schuiven, meten en passen. Het moet namelijk wel leefbaar blijven. Bovendien wil het oog ook nog wat. Zo zit ik zelf ook al weken te tekenen en nu te schuiven en terug te schuiven.

Tja, vriendinnen zijn erg gevoelig voor inrichtingen. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Dnc1n
Mad-Deamon, zowieso is het al superfout opgestelt als je achter de pc zit, want je zit recht voor je front speakers.

Dat plaatje komt van dolby labs ja :)

• Mad_Demon
Dnc1n schreef op 29 november 2002 @ 22:07:
Mad-Deamon, zowieso is het al superfout opgestelt als je achter de pc zit, want je zit recht voor je front speakers.

Dat plaatje komt van dolby labs ja :)
Het is Mad_Demon ;) :P

Als ik achter me pc zit dan gebruik ik m'n fronts gewoon voor het dagelijkse pc werk (het is officieel ook gewoon een computer-setje :X )
Ik zat er inderdaad wel aan te denken om 2 "echte" fronts te denken maar het budget is nog niet toereikend ;)

• Mad_Demon
Iemand? :)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dnc1n
de idiaale opstelling is gewoon die van dolby labs.
kun je je speakers niet wat bijdraaien als je een Film gaat kijken?
lijkt mij de beste oplossing.

• Mad_Demon
Misschien heb ik mijn probleem niet goed uitgedrukt.

Ik weet waar ik ze op ga hangen. Waar ik nu nog mee zit ik hoe ik ze moet richten. Als ik ze naar elkaar toe richt dan klinkt het weer niet als ik achter m'n pc zit en als ik ze naar de pc richt klinkt het niet als ik film wil gaan kijken (helemaal achterin zittend dus).

duncanvdlinden bracht me op een idee, elektrisch draaibare speakers. Dat ik ze ophang aan een kleine constructie met een motortje erin zodat ik een "film-stand" (naar elkaar toe gericht) en een "overall-lusterstand" (meer de kamer in gericht) heb.
Dit moet dan als volgt werken:
Een buis in het plafond gemonteerd met op/in het uiteinde een tandwiel. Haaks daarop gemonteerd een buis met de elektromotor en daarachter de box.
Op de bovenste buis zullen 2 sluisjes gemonteerd worden die de motor stoppen als er een palletje tussenkomt.
Een klein schakelpaneel zal dit allemaal aansturen met 1 schakelaar.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maddemon/arm.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Demon op 01-12-2002 17:15 ]

Pagina: 1