[XP] Hapert af en toe 1/2 sec en gaat dan door

Pagina: 1
Acties:

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Hmm... ik heb een beetje een vaag probleem. Ik heb net mn hd geformateerd, en het probleem is 'gewoon' gebleven. Dus ik denk dat het aan de hardware (instellingen) ligt ofzo..

Af en toe dan hapert windows gewoon 1/2 seconde ongeveer. Alles stopt, beeld blijft ff hetzelfde, geluid stopt 1/2 sec en daarna gaat alles gewoon weer door of er niks aan de hand was. (hij slaat die 1/2 seconde wel over). Super irritant! Het is bij winamp, films en spellen allemaal hetzelfde.. terwijl de rest van de tijd het allemaal helemaal vloeiend loopt
het ligt iig niet mijn soundkaart, want als ik een andere erin doe, geen verschil, denk ook niet mijn videokaart, want bij winamp gebeurt het ook gewoon

Ik heb wel het idee dat als ie wat langer aangestaan heeft, dat het dan vaker voorkomt.. dus misschien geheugen?

Heb een AMD 1600+
512 MB DDR
Asus V7700 TI deluxe
en een K7S5a moederbord

Wie helpt me uit de nood?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb geen idee waarom dit is. Ik heb er ook last van gehad op een PIV 1,8a met ook 512Mb. Na drie keer installeren was het weg. Waarom? Geen idee. Heel vaag. Ik kon ook niets ontdekken. Sterkte er mee. Het is reuze irri.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:06

DinX

Motormuis

Kan je nergens een reepje geheugen lenen om eens te testen met ander geheugen ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

DinX schreef op 29 November 2002 @ 16:43:
Kan je nergens een reepje geheugen lenen om eens te testen met ander geheugen ?
Had ik ook geprobeerd, maar ik werk nu dus met hetzelfde geheugen zonder problemen. Het is echt een niet te traceren probleem dat bij mij spontaan opgelost was.
Alhoewel ik me nu bedenk dat ik een Digital netwerkkaart niet meer in mijn pc heb zitten. Misschien dat die het probleem was?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Klinkt als een resource conflict. Probeer eens een van je PCI kaarten in een ander slot te zetten (dat wil het probleem wel eens oplossen)..

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
hmm... heb mijn netwerkkaart en geheugenbankje in een ander slot gezet, heeft niks verandert :'(

Verwijderd

is ie bezig met een restore punt te maken misschien?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 12:22
bad clusters op je HD ?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Gebeurt het als je een explorerwindow open hebt staan? Zo ja , dan is het misschien iets met het zoeken van remote scheduled tasks (q.v.).

[edit:] Waar speel je je films mee af?

[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 12-12-2002 15:45 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1