Toon posts:

[advies] tv, een flinke...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geen idee of dit wel mag hier of dat het ergens anders moet, maar ja, we beginnen hier. Het zit zo ... ik heb tussen de 2 en 3000 euro te besteden aan een tv. Nu kan ik bij elke tvboer op de hoek een leuk ding krijgen, maar die kan me alles wijsmaken.. wat ik wil is ervaringen van mensen .. jullie dus :P Me eisen zijn niet zo moeilijk:

- breedbeeld
- 100 hz

dat was het al, geluid is niet heel erg belangrijk, ik sluit me externe ac3 decoder erop aan. Wie kan me welke tv aanraden en vooral waarom?

Verwijderd

Check http://www.kieskeurig.nl eens... of gebruik google, maar bovenal, ga zelf kijken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Al gedacht aan een beamer voor 3000 euro ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Was die aanbieding van de Aldi voor een 1.25m plasmascherm geen 3000 ?? Staat ergens op het forum iets over.

Verder:

*geen* breedbeeld tv. Naar mijn gevoel word je ge%^&id met die dingen om de simpele reden dat de conventionele tv's vaak ook de omschakeling kunnen maken naar dit formaat, en bij normale uitzendignen een groter beeld geven. Bovendien is het aanbod vdn breedbeeld uitzendingen laag.

Verder is iets wat ik mooi vind niet per definitie iets wat jij mooi vindt. Ga je orienteren, en zoek een top 3 uit; post die hier en vraag tweakers om hun ervaringen met die 3 ..

just my.2 cents...

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
waarom vanaf €2 :? heb uje geen €1 muntjes of lager 8)7

Last.fm
Films!

Verwijderd

Wil je er veel tv op kijken of dvd vanaf een standalone of dvd of divx vanaf een HTPC?

Als het laatste het geval is zou ik voor een projector gaan.

http://www.littleplanet.nl

hier verkopen ze 2e hands beamers tegen leuke prijzen.
*geen* breedbeeld tv. Naar mijn gevoel word je ge%^&id met die dingen om de simpele reden dat de conventionele tv's vaak ook de omschakeling kunnen maken naar dit formaat,
breedbeeld uitzendingen op tv zijn al bewerkt om aspect correct weergegeven te worden op een normale tv zonder dat je iets moet omschakelen. Bij veel nieuwe tvs zit er een knop om het 4:3 beeld in een 16:9 stand te forceren. Dit is nodig voor anamorphic breedbeeld materiaal.
Als je een 82cm breedbeeld hebt en je wilt je breedbeeldfilm even breed kijken op je 4:3 scherm dan heb je toch een flinke lap nodig denk ik.

Verwijderd

"Als je een 82cm breedbeeld hebt en je wilt je breedbeeldfilm even breed kijken op je 4:3 scherm dan heb je toch een flinke lap nodig denk ik."

Heb je gelijk in, maar draai het nu eens om: als ik een 82cm 4:3 heb of een 82cm 16:9 dan zal ik de gewoone uitzendingen 'groter zien op de 4:3.

Uiteindelijk hangt het van de specefieke wensen en smaak af; volgens mij is er niet een 1 duidig antwoord....

Mbt een beamer, je moet daar wel de ruimte voor hebben; hoe groter het scherm, hoe groter de afstand van joui naar het scherm moet zijn. Beamers zijn cool, zolan je die ruimte maar hebt.

• JT
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Je word met breedbeeld NIET genaaid. Mensen die zich genaaid voelen omdat er weinig breedbeeld uitzendingen zijn, hebben zichzelf genaaid. Je moet alleen breedbeeld nemen als je film kijkt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op 29 november 2002 @ 16:34:
Je word met breedbeeld NIET genaaid. Mensen die zich genaaid voelen omdat er weinig breedbeeld uitzendingen zijn, hebben zichzelf genaaid. Je moet alleen breedbeeld nemen als je film kijkt.

Helemaal mee eens, dit kun je van te voren gewoon goed voor jezelf bepalen. Als je veel film gaat kijken KAN het lonend zijn, ik hou van films maar kijk ook regelmatig tv, ik heb dit jaar nog een 4:3 gekocht. Voor mij wordt het pas interessant als veel uitzendingen 16:9 worden.

Verwijderd

precies want als je een naar een film kijkt die 16:9 vind ik het wel heel irritant om te kijken op een 4:3

Verwijderd

Ik zou eens je eens bij een dealer die ook Loewe verkoopt laten informeren. Loewe heeft een steen goeie prijs/prestatie verhouding, zeker als je design ook belangrijk vind

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die 36" van Panasonic is wel een leuk. Ik weet niet precies de prijs, maar zal wel over de 3 mille liggen.

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

kijk eens bij hermes electronics

Thomson 33MS24EG

Kleuren televisie

- Black Pearl beeldbuis
- 85 cm beeldbuis
- Nederlands menu
- Multinorm ontvangst
- Sound Control
- Ingebouwde equalizer
- Program Info
- 99 programmeerplaatsen
- Autoprogrammering
- Timer
- Kinderslot
- Teletext, 6 pagina's geheugen
- Program Info
- NexTView Link
- Hoofdtelefoonaansluiting 3.5 mm
- Navilight On Screen Menu
- 40 Watt audio muziekvermogen
- Virtual Dolby Surround 2x20 Watt
- 16:9 omschakeling
- 2 Scartaansluitingen
- Front aansluitingen
- Stroomverbruik in Standby 1 Watt
- Afstandsbediening
- Afm. HxBxD 666 x 757 x 535 mm
- Gewicht 55 kg
- Kleur zilver

Onze prijs: € 879,00

Kostenoverzicht

Bestelformulier

Onze prijs: € 879,00

www.hermeselectronics.nl bezorgt ook aan huuus :D mogen ze de tv naar je huis sleuren, dingen zijn zwaar ;)

[ Voor 94% gewijzigd door pyravex op 30-11-2002 19:06 ]

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Tja het valt reuze mee hoor dat je zoveel ruimte nodg hebt. Als je een beamer neemt met een short throw lens dan kom je met 2 a 3 meter al toe. En je hoeft niet 3 meter bij 1 meter perse te projecteren. je kunt ook gewoon 1m diagonaal projecteren, daardoor is het beeld sherper en heb je minder last van barndoor.
Pagina: 1