Toon posts:

Probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden kocht ik bij mr-at.nl een twee 3COM netwerkkaarten + bekabeling(20 m), deze kaart bleek echter later niet te kunnen werken op een XP pc. En ik wilde juist een netwerk tussen mijn XP en win95 pc. Dus ik belde mr-at.nl en kreeg gratis een nieuwe kaart die geschikt is voor 95/98/ME/XP. Bij bezorging vandaag bleek dat ik maar 1 nieuwe kaart kreeg ipv 2. Dus ik heb nu die nieuwe kaart in mijn XP gezet en geinstalleerd, dit is een Realtec LinkPro, en wil met deze verbinding maken met mijn 95 pc met een 3COM kaart. Ik hoorde namelijk dat het geen probleem is om twee verschillende kaarten te gebruiken. Nu heb ik alleen het probleem dat het nog steeds niet werkt :( . Het vreemde is dat de Realtec kaart wel pakketjes verzend maar niet ontvangt, dit zag ik in de status. En als ik de win95 pc uitzet dan krijg ik de foutmelding op mijn XP pc dat de kabel er uit is gehaald. De XP pc reageert dus wel op de 95 pc lijkt het en verzend dus wel data. Het probleem lijkt dat de 95 pc nix doet. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan ? Bij voorbaat dank voor de (eventuele) antwoorden _/-\o_

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Wat zijn al je instellingen dan? Heb je een crosskabel gebruikt?
Welke ip adressen heb je ingegeven?
Zitten ze in dezelfde werkgroep?
Kan je beide computers pingen?
Heb je de netwerkkaartsnelheden automatisch staan?

Kortom meer info bite.

[ Voor 2% gewijzigd door Phenomenon op 29-11-2002 15:52 . Reden: En meer enters bitte ]

Verwijderd

Topicstarter
:) aarghh, stupid stupid. Ik had 1 nummertje verkeerd geschreven bij de IP van de windows 95 pc :) :) Maar het werkt nu :) Eindelijk....

Nog 1 vraagje, is het ook goed mogelijk om internet te krijgen tussen Windows XP en Windows 95 ? Ik zag dat het makkelijk kan tussen windows xp pc's, maar tussen xp en 95 weet ik niet..

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dat maakt in principe geen zak uit. Je zou d'r ook een Linux of een MacOS PC aan kunnen hangen... wel is het zo dat het werken in werkgroepen vaak zeer nauw luistert met allerlei OS'en door elkaar.

Vooral Win95 / 98 zijn soms onverklaarbaar vaag.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
k thanx :) Ik ga het gewoon ff uitproberen en kom wel weer hier zeuren als het niet lukt :) Bedankt voor de snelle reacties :)