Toon posts:

[DOS/WinXP] laptop met dos parallel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waarvan de cdrom speler defect is en waar ik toch win98 op wil hebben.
Ik heb een kabel met twee paralleluitgangen (allebei male) van +/- 7 meter. Nu wil ik met die kabel mn xp verbinden met de doslaptop, ik heb allerlei programma'a al geprobeerd Fastlynx en Fast link III, maar niks werkt.

Kan het wel met de kabel die ik heb en zoja wat doe ik verkeerd dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 15:39:
Ik heb een laptop waarvan de cdrom speler defect is en waar ik toch win98 op wil hebben.
Ik heb een kabel met twee paralleluitgangen (allebei male) van +/- 7 meter. Nu wil ik met die kabel mn xp verbinden met de doslaptop, ik heb allerlei programma'a al geprobeerd Fastlynx en Fast link III, maar niks werkt.

Kan het wel met de kabel die ik heb en zoja wat doe ik verkeerd dan?
[ik heb de searchfunctie al geprobeerd en vond niks over de kabel en trouble shooting, ook google kom me niet helpen en de helpfunctie van de programma's]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zoek eens naar interlink. BTW die kabel is toch wel bi-directioneel?

Op de dos machine:
device=INTERLINK.EXE in je CONFIG.SYS

onder je dosprompt:
intersvr /lpt1

Op de XP machine:
Open Netwerkverbindingen.
Klik op Een nieuwe verbinding maken onder Netwerktaken, en klik vervolgens op Volgende.
Klik op Een geavanceerde verbinding instellen en klik vervolgens op Volgende.
Klik op Directe verbinding met andere computer maken, klik op Volgende en voer vervolgens één van de volgende handelingen uit:
Als u de computer wilt laten fungeren als host (uw computer bevat de informatie waartoe u toegang wilt verkrijgen), klikt u op Host.
Als u de computer wilt laten fungeren als gast (uw computer verkrijgt toegang tot informatie op een andere computer), klikt u op Gast en vervolgens op Volgende.
Klik inApparaat voor deze verbinding op Direct Parallel (LPT1) en vervolgens op Volgende.
Volg de verdere aanwijzingen in de wizard Netwerkverbinding.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Netwerkverbindingen als volgt: klik op Start en klik achtereenvolgens op Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen en Netwerkverbindingen.
Een rechtstreekse netwerkverbinding waarbij wordt gebruikgemaakt van een DirectParallel-kabel, vereist een zelfstandige computer met Windows 2000 of Windows XP.
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het netwerkbeleid misschien zo ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.
Klik op Verwante onderwerpen voor informatie over hoe u contact kunt opnemen met Parallel Technologies of een van de lokale dealers voor het bestellen van DirectParallel-kabels.

[ Voor 142% gewijzigd door |sWORDs| op 29-11-2002 15:50 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40

mno

Ik heb het vaak gedaan met de good old Norton Commander. Maar je kabel moet wel aan bepaalde specificaties voldoen...

Gewoon rösti

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
kijk hier eens
http://www.wown.com/j_helmig/dcccable.htm
http://www.lpt.com/Support/DCC-SetUp/dcc-setup.htm

[ Voor 32% gewijzigd door ajouin op 29-11-2002 15:51 ]

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 16:58
Ik verbind ze met total commander en een fast-lynx kabel aan elkaar, dat werkt uitstekend.
Kabel pinbeleging staat ook in total commander:

2 <----> 15
3 <----> 13
4 <----> 12
5 <----> 10
6 <----> 11
15 <----> 2
13 <----> 3
12 <----> 4
10 <----> 5
11 <----> 6
25 <----> 25 (Ground)

;)

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus de kabel is niet goed. Ik wil best wel in mijn kabel snijden, maar hoe weet ik welke nummer 1 is etc, ik zie alleen kleuren??

Verwijderd

Ga lekker naar de winkel en koop zo'n kabeltje. Kost geen moeite, en ook niet veel geld

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
pins assignment
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/parallel.html#intr

[ Voor 3% gewijzigd door ajouin op 29-11-2002 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben nu zover dat ik zo een interlink kabel heb gekocht.

Echter, interlink programmaatjes die ik heb opgenoemd werken nog steeds niet.
Ik heb een xircom realport kaartje, kan ik dan hier op mn werk van een share win98 halen???

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40

mno

Zie mijn post boven en zoek de Norton Commander 5.0 (of ik dacht 4.0) er even bij...

Gewoon rösti

Pagina: 1