Toon posts:

Flash geanimeerde buttons?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me iets dat gemakklijk moet kunnen in Flash, maar na uren gekloot te hebben, ben ik geen stap verder.

Heeft iemand een idee hoe je een geanimeerde button in Flash MX moet maken, dus bijvoorbeeld bij de over state ie een animatie uitvoert?

Bij de buttons heb je voor elke state maat 1 frame, ik kom er hiermee niet helemaal uit..

Verwijderd

Dit kun je oplossen door een movieclip in het frame te zetten en in die movieclip dus de animatie te doen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

1. Maak een button
2. Maak een animatie (movieclip)
3. Open (edit) de button
4. Plaats de animatie in 1 van de frames van de button
5. Klaar

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 29-11-2002 17:17 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

of:
on (rollOver) {
_root.movieclip.gotoAndPlay ("start");
}
waarin je movieclip de instance naam 'movieclip' heet en het frame waarin de animatie begint "start" als label heeft.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 18:33:
of:
on (rollOver) {
_root.movieclip.gotoAndPlay ("start");
}
waarin je movieclip de instance naam 'movieclip' heet en het frame waarin de animatie begint "start" als label heeft.
Breng die jongen nou niet meteen in verwarring ;) Denk dat dit toch weer iets te moeilijk is, en geen goede oplossing is als hij gewoon een doodnormale button wil. (Bovendien zou dit dan ook maar een deel van 't script zijn)

Je kan het beste zoals BRT en OkkE al zeiden gewoon een button maken, en in elk apart frame een movieclip maken

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

inquestos schreef op 29 November 2002 @ 21:55:
[...]

Breng die jongen nou niet meteen in verwarring ;) Denk dat dit toch weer iets te moeilijk is, en geen goede oplossing is als hij gewoon een doodnormale button wil. (Bovendien zou dit dan ook maar een deel van 't script zijn)

Je kan het beste zoals BRT en OkkE al zeiden gewoon een button maken, en in elk apart frame een movieclip maken
Klopt, maar hij vroeg of iemand een idee had :P
Een movieclip in de rollover state van een button plaatsen is een uitstekende methode, maar dit maakt het geheel erg statisch, en je kan bijvoorbeeld de button maar één keer gebruiken... ach...ik denk gewoon weer veel te ver vooruit ;)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 23:14:
[...]

Klopt, maar hij vroeg of iemand een idee had :P
Een movieclip in de rollover state van een button plaatsen is een uitstekende methode, maar dit maakt het geheel erg statisch, en je kan bijvoorbeeld de button maar één keer gebruiken... ach...ik denk gewoon weer veel te ver vooruit ;)
Je kan met jouw methode de button wel vaker gebruiken, maar dan moet je gewoon weer 'n stukje code in de frames daarna zetten. Iets van :

on (rollOut) {
_root.movieclip.goto ("keyframe 1");
}

edit: of bedoel je nou dat die andere methode te statisch is? Ik zie niet in waarom, je zou anders ook gewoon in de eerste (UP) frame een movie kunnen stoppen...

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 30-11-2002 13:23 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

ik bedoel dat als je in een rollover-state van een button een movieclip gooit, je redelijk vast zit aan die specifieke button. Ik maak meestal één button, en gebruik die meerdere keren.
Pagina: 1