Toon posts:

Iemand een id voor 24-7 internet zonder kabel en adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan doen we het gewoon even over

mun andere topic werdt gesloten... maar ja

Ik leef dus in het boereland.... daar is geen kabel/adsl(what else)

dus nu waz net mijn vraag heeft er iemand een ander id

en ja ik heb ISDN en nee het is niet erg vlot...

dus andere ideen

de eerste kabelaansluiting + kabelmodem is 900 meter voor me (Line Of Sight) maar daar kan ik niet komen ... namelijk te ver met WIFI 500 meter naast me hebben ze ook kabel maar ernaartoe graven kan ook niet...

dus heeft er iemand een ander id ???

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Wireless LAN met een goeie antenne he, je hebt line of sight dus dat is op zich heel goed te doen. Je gaat alleen iets moeten investeren in een versterkte antenne, en natuurlijk moet
je de mensen 900 meter verderop overtuigen daar aan mee te werken ;)

Verwijderd

Internet via de schotel ?? requests gaan via je ISDN, het toezenden van de info via de schotel..

Verwijderd

yep.. via schotel lijkt me een goedkopere oplossing aangezien je waarschijnlijk toch een Schotel hebt daar in het boerenland :D

het engisgte wat je dan moet kopen is een DVB kaart en een Abbon. van een provider die je die service kan geven :)

ehhh je moet trouwens wel gewoon telefoontikken betalen want je upload gaat via de telefoonlijn ik geloof dat je wel kan Downloaden en dan uitzetten maar als je echt wilt surfen zul je in moeten bellen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 15:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 15:27:
Internet via de schotel ?? requests gaan via je ISDN, het toezenden van de info via de schotel..
Jups, dus toch nog steeds veel €€€ want je doet heel vaak requests naar de server, alleen het downloaden gaat erg snel... Tijdens het downloaden doe jij namelijk ook pakketjes verzenden naar de server

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 20:57

Metzie

Nyaano !

Wireless lan met richtantenne gebruiken. Nu nog iemand zover krijgen dat ze internet willen delen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Via de schotel is een leuk id.... maar helaas waz ik al zover... dat hadden we al geprobeerd. met www.europeonline.com.. werkt goed. goede provider.. alleen een ping van hier totaan de sataliet en weer terug he... dus dat is ook geen oplossing.

Nu zat ik dŽrstrax te lezen over WIFI zoals 2 van jullie al zeiden.. en dat leek me geen slecht id. maar nu is er nog 1 probleem. Ik heb LOS maar af en toe kan er nog wel eens een boompje doorheen waaien (teminste de takken dan) . Nou zou je zeggen, hak de boom om. helaas mag dit niet. Maar nu zat ik op www.wifishop.nl te lezen dat er 1tje is op 7 KM afstand. Nu is aan jullie de vraag. Zou deze misschien ook werken op 900 meter afstand met soms een paar takken ertussen.. ?? Ik neem aan als hij 7 KM met LOS kan dat hij 900 meter zonder LOS ook wel aankan. of zeg ik nu iets raars ???

Grtz Michel

Verwijderd

Je kunt Flatfee Dual ISDN nemen, erg snel is het dan nog steeds niet (16kb/sec up & downstream), maar het is redelijk betaalbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Is niet te betalen man... bijna 300 euro in de maand
kijk
1 malig een verbindinkje aan leggen met WIFI kost 600.
nou ok dat is nog wel tedoen... en dan nog is 22,50 per maand aan GELLO(chello) (€45 :2)

maar nu is het nog de vraag over die LOS

Verwijderd

Met draadloos moet je rekening houden dat de snelheden drastisch afnemen naar mate de afstand groter word. Nog niet te spreken over bijvoorbeeld slecht weer.

Alsdan moet je gaan kijken naar een straalverbinding, deze zijn redelijk betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Maar in hoeverre moet jeje aan de LOS (Line Of Sight) houden...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 16:31:
Met draadloos moet je rekening houden dat de snelheden drastisch afnemen naar mate de afstand groter word. Nog niet te spreken over bijvoorbeeld slecht weer.

Alsdan moet je gaan kijken naar een straalverbinding, deze zijn redelijk betrouwbaar.
Dat kan ik absoluut niet met je eens zijn. Het is natuurlijk wel zo dat zodra
de accesspoint moet terug schakelen om de verbinding te behouden de
snelheid inzakt. Dit zal echter alsnog sneller zijn dan z'n chello verbinding
(tenzij t echt helemaal inzakt naar 1 mbit maar dan moet je maar een goeie
antenne regelen).

Het valt echter wel mee. Mijn ervaring is dat er, zeker in het geval van
line of sight, de snelheden tot erg grote afstanden kunnen worden behouden.
De verbinding zal op die manier sneller echt verbreken dan traag worden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 15:15:
Nou dan doen we het gewoon even over

mun andere topic werdt gesloten... maar ja

En je denkt dat dat geen reden heeft gehad? Je werd doorverwezen naar de Netiquette, en dat was nodig ook :X

Maar blijkbaar denk je dat je je daar niets van aan hoeft te trekken. Want je blijft gewoon doorgaan met de regels breken. Prima hoor, maar dan moet je de gevolgen ook dragen.

Mocht het nog een keer voorkomen dat je (ongeacht in welke fora) op deze manier een topic opend of een reply post, dan kost dat je een OW.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.