Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website: welke prijs?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klein bedrijf (5 werknemers) moet ik een website bouwen met de volgende specificaties:
- 8 pagina's (HTML + Javascript + graphics);
- Met PHP/MySQL: database met producten. De werknemers (redelijk onervaren op pc-gebied) moeten de database bij kunnen werken in een webbased-omgeving;
- domeinaanvraag + hosting regelen (bij hosting provider, dus niet zelf hosten).

Ik ben redelijk ervaren op het gebied van webdesign en heb al een aantal opdrachten uitgevoerd.

Echter nog nooit iets met PHP/MySQL voor een opdrachtgever, dus vandaar deze vraag op GoT.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zou de vormgevingsopdracht en programmeeropdracht scheiden, tevens het regelen van hosting en domeinaanvraag apart offreren (je bent er wel tijd mee kwijt ook al gaat het registreren via een idnl-aangesloten bedrijf).

dus voor siteje standaar zo'n 500-1000 gulden.
voor de php-scripting om de productendatabase te genereren in site een vast bedrag en misschien als maintenance gewoonweg phpMyAdmin installeren (als je zelf een maintenance moet ontwikkelen ben je duurder uit)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 18:27 schreef RM-rf het volgende:
voor de php-scripting om de productendatabase te genereren in site een vast bedrag en misschien als maintenance gewoonweg phpMyAdmin installeren (als je zelf een maintenance moet ontwikkelen ben je duurder uit)[/quote]Ik zal zelf een maintenance ontwikkelen. Wat is een beetje een gangbare prijs voor zoiets dergelijks in PHP/MySQL?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je het goed wil doen; hfl. 25.000,-

dan begrijp je gelijk waarom ik je aanraad om simpelweg phpMyAdmin te nemen, openSource en redelijk goed (tenzij je gebruik maakt van null-waardes)

als je toch besluit de backoffice zelf te ontwikkelen is het beter om heel duidelijk de voorwaarden met je opdrachtgever te definieren (tenzij je nog maanden aan die opdracht wilt vastgeplakt zitten terwijl je je centjes allang opgepeuzeld hebt).

een aantal vaststaande handelingen: toevoegen aan dbase, wijzigen, zoeken op één tabel. Dat is dan ook wel voor hfl. 250,- te doen (met aanmerkeing dat dat bedrag zonder verantwoordelijkheid is voor het geval iets mis gaat met data-invoer).

dit soort bedragen dat ik noem zijn wel een soort van ondergrens-bedragen die snel omhoog lopen zodra opdrachtgevers extra wensen/eisen hebben omtrend de werkzaamheden (en meeste opdrachtgevers hebben dat wel)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen