Hallo Allemaal,
Ik weet niet of dit mogelijk is dus ik vraag het hier maar:
Ik heb 15 artikelen en op de voorpagina komen de laatste 10 te staan door middel van deze query:
<?
$result = sql_query("SELECT sid, catid, title FROM artikelen $qdb $querylang ORDER BY sid desc limit 10 ", $dbi);
?>
op zich geen probleem, hij laat nu artikel 5 t/m 15 zien met de nieuwe artikelen bovenaan. Nu wil ik dat de nieuwe artikelen onderaan zet dus ik had uit de query "desc" gehaald. nu zet hij de nieuwe artikelen onderaan alleen laat hij nu artikel 1 t/m 10 zien.
Voorbeeld:
sid 15 artikel 15
sid 14 artikel 14
t/m
sid 6 artikel 6
sid 5 artikel 5
Maar ik wil dit:
sid 5 artikel 5
sid 6 artikel 6
t/m
sid 14 artikel 14
sid 15 artikel 15
En als ik desc nu weghaal krijg ik:
sid 1 artikel 1
sid 2 artikel 2
t/m
sid 9 artikel 9
sid 10 artikel 10
Dus ik wil de laatste 10 maar dan i.p.v. de nieuwe bovenaan. de nieuwe onderaan zoals:
sid 5 artikel 5
sid 6 artikel 6
t/m
sid 14 artikel 14
sid 15 artikel 15
Is er een mogelijkheid dat hij de laatste 10 artikelen pakt en dat hij deze dan weer sorteert de oudste bovenaan en de nieuwste onderaan ?
bedankt alvast voor jullie hulp en alvast een fijn weekend toegewenst voor iedereen
Ik weet niet of dit mogelijk is dus ik vraag het hier maar:
Ik heb 15 artikelen en op de voorpagina komen de laatste 10 te staan door middel van deze query:
<?
$result = sql_query("SELECT sid, catid, title FROM artikelen $qdb $querylang ORDER BY sid desc limit 10 ", $dbi);
?>
op zich geen probleem, hij laat nu artikel 5 t/m 15 zien met de nieuwe artikelen bovenaan. Nu wil ik dat de nieuwe artikelen onderaan zet dus ik had uit de query "desc" gehaald. nu zet hij de nieuwe artikelen onderaan alleen laat hij nu artikel 1 t/m 10 zien.
Voorbeeld:
sid 15 artikel 15
sid 14 artikel 14
t/m
sid 6 artikel 6
sid 5 artikel 5
Maar ik wil dit:
sid 5 artikel 5
sid 6 artikel 6
t/m
sid 14 artikel 14
sid 15 artikel 15
En als ik desc nu weghaal krijg ik:
sid 1 artikel 1
sid 2 artikel 2
t/m
sid 9 artikel 9
sid 10 artikel 10
Dus ik wil de laatste 10 maar dan i.p.v. de nieuwe bovenaan. de nieuwe onderaan zoals:
sid 5 artikel 5
sid 6 artikel 6
t/m
sid 14 artikel 14
sid 15 artikel 15
Is er een mogelijkheid dat hij de laatste 10 artikelen pakt en dat hij deze dan weer sorteert de oudste bovenaan en de nieuwste onderaan ?
bedankt alvast voor jullie hulp en alvast een fijn weekend toegewenst voor iedereen