Ik heb onlangs een breedband router gekocht, nadat ik de gebruikers/installatie handleiding had gelezen kwam ik er niet uit. Heb vanalles geprobeerd diverse instellingen in de router in de PC aangepast en uitgeprobeerd, echter het gewenste resultaat bleef uit. Heeft er iemand een goeie instuctie handleiding waarmee ik mijn kabelmodem,router en 2 Pc kan verbinden.
bij de meeste routers werkt het zo:
stekkers erin.
met je browser het config panel van de router openen.
gegevens invullen als username (en paswoord).
gegevens opslaan.
pc rebooten .
en het werkt.
maar vertel eens. welke router heb je?
adsl of kabel internet? welke provider?
wat heb je geprobeert?
en wat werkt er niet?
stekkers erin.
met je browser het config panel van de router openen.
gegevens invullen als username (en paswoord).
gegevens opslaan.
pc rebooten .
en het werkt.
maar vertel eens. welke router heb je?
adsl of kabel internet? welke provider?
wat heb je geprobeert?
en wat werkt er niet?
[ Voor 15% gewijzigd door job op 29-11-2002 14:25 ]
Verwijderd
welke router????
er zit toch een manual bij moet duidelijk zijn anders opzoek naar de fabrikant op internet
zie de FAQ
er zit toch een manual bij moet duidelijk zijn anders opzoek naar de fabrikant op internet
zie de FAQ
de router is van target, en ik heb kabel internet van @home. Het probleem is dat mijn PC geen verbinding met de router maakt.
Verwijderd
wat is het default ip adress van de router? en wat het subnetmask? dat staat in je handleiding als het goed is...
vervolgens moet je je pc in hetzelfde subnet hangen en dan kan je verbinding maken...
vervolgens moet je je pc in hetzelfde subnet hangen en dan kan je verbinding maken...
Verwijderd
Ik neem aan dat het wel een straight is ? Anders gaat het niet werken...Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 14:43:
utp kabel, juiste ip adres heb ik aan netwerkkaart gehangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 14:46 ]
Straight of crosscable??
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Verwijderd
Overal heb je dus een straight kabel gebruikt? Check voor de zekerheid de volgorde van kleuren FAQ Network Troubleshooting
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()