Toon posts:

[XP][vastlopers] ten einde raad!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, mn pc loopt om de paar minuten vast.. ik ben ten einde raad ongeveer nu.
Ik draai Windows XP Pro al een tijdje, maar in het begin liep deze lekker tot een paar weken erna, toen moest ik telkens in 2x opstarten.
Tot voor kort, toen liet ik mn voeding per ongeluk ploffen en heb er toen een nieuwe ingezet, een q-tec 450W dual fan.
Alles fijn dacht ik zo, maar het ging dus al snel mis……. Hij liep nu al vlak na het inloggen van windows xp vast.

Toen ben ik er op een 1 of andere manier achter gekomen dat de pc langer aanblijft als je de tv-outkabel eruit halt (die tvout doet het overigens niet).
Evengoed blijft de pc vastlopen, bijvoorbeeld:
- Na een half uurtje chatten/internet/mp3: pats zwart scherm
- DVD kijken, na 3 minuten , beeld weg & zwart scherm of het beeld blijft hangen.
- Ik start een UTMOD op, je ziet intro nog net als je geluk hebt, en heel veel geluk heb je als je 1 min kan spelen maar daarna: pats zwart scherm

Verder kan ik niet resetten want dan hoe ik iets spinnen, weet niet wat, en dan krijg ik geen beeld en blijft alleen mn hdd ledje branden.
Ik haal de voedingkabel er dan maar uit, w8 1 minuut, stop hem er weer in en dan startie weer op.
Maar goed, dat is dan meestal nog niet eens altijd, daarna loopt de pc weer lekker vrolijk vast (na een paar minuten al of na een uurtje ofzo).

Je snapt misschien dat ik hier niet goed van word, heb namelijk net een nieuwe DVD gekocht en kan em dus niet kijken :(

Owja, 1x heb ik gehad dat ik een bios-error kreeg, ik kreeg toen telkens piepjes van 1 seconde lang. Geen idee wat dit betekend eigenlijk. Dit heb ik 2x gehad. Volgens mij 5x die piep van 1 seconde.

Ik wil dus graag weten welk onderdeel nou helemaal gaar is want die vervang ik dan wel,
Ik dacht zelf aan het volgende:
- Moederbord (jetway 663 AS PRO)
- Videokaart (Powercolor Sniper 2 TNT2 M64 pro, tv-out 32 mb)
- harddisk (Seagate 20,4 gig 5400 rpm)
Andere specs staan hieronder.
Alvast bedankt

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 14:26 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

welke videodrivers gebruik je? heb het idee dat het daar aan ligt.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 29 november 2002 @ 14:17:
welke videodrivers gebruik je? heb het idee dat het daar aan ligt.
Ik gebruik de nvidia detonator drivers, 40.72 (nieuwste van de site daar)
Heb trouwens het verhaal opnieuw getypt, is zo wat duidelijker :)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

die zijn idd wel whql.. al eens een reinstall geprobeerd? vorige driver wel eerst gedeinstalleerd?

andere mogelijkheid is de driver van je chipset. ik zie jou mobo hier zo niet tussen. Welke chipset zit erop?

[ Voor 3% gewijzigd door SilentStorm op 29-11-2002 14:46 ]

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
bios update?
...ik hoop dat je het probleem snel fixt :>

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

nu ik je verhaal zo nog eens naloop.. hoe staat het met de koeling? hoe warm is je cpu nu? doe je mee aan dpc of heb je een ander programmatje dat je cpu verbruik hoger maakt?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Titelchange op verzoek :)

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 29 November 2002 @ 14:46:
die zijn idd wel whql.. al eens een reinstall geprobeerd? vorige driver wel eerst gedeinstalleerd?

andere mogelijkheid is de driver van je chipset. ik zie jou mobo hier zo niet tussen. Welke chipset zit erop?
ik heb Apollo KT133 chipset
Vorige driver niet gedeinstalleerd (moet dat dan??), euhm die 1e zin van je snap ik niet echt :?
SilentStorm schreef op 29 November 2002 @ 14:48:
nu ik je verhaal zo nog eens naloop.. hoe staat het met de koeling? hoe warm is je cpu nu? doe je mee aan dpc of heb je een ander programmatje dat je cpu verbruik hoger maakt?
De koeling draait gewoon, dat heb ik al gecheckt... mn cpu warmte is meestal 34 graden volgens mij zoiets. (zal MBM ff downloaden)
Volgens mij geen CPU verbruikverhogende proggies hier... heb nog niet zolang geleden geformat.
donderdraak schreef op 29 november 2002 @ 14:46:
bios update?
...ik hoop dat je het probleem snel fixt :>
bedankt voor je post, lekker nuttig ;)
Oja, ghehe heb de bios 2 weken geloof ik geflashed dus dat zit dan wel snor??
Yes, thx... :>

En hij is nu al een uur up & running volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 15:16 ]

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 13:45
Oeps AMD Did it Again, heb net z'n zwaar vaag probleem. als die vast loopt geeft die dan ook een lange "fluit" geluid uit systeem speaker? dan is het waarschijnlijk de combinatie van video kaart en moederboord. Succes er mee zal het nodig hebben ben er na 14 maanden ook nog niet persies achter.

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

Verwijderd

Topicstarter
danny boot schreef op 29 november 2002 @ 15:15:
Oeps AMD Did it Again, heb net z'n zwaar vaag probleem. als die vast loopt geeft die dan ook een lange "fluit" geluid uit systeem speaker? dan is het waarschijnlijk de combinatie van video kaart en moederboord. Succes er mee zal het nodig hebben ben er na 14 maanden ook nog niet persies achter.
Nee geen fluit uit system speaker, kan ook zijn dat ik die uit heb staan want hoor em nooit 8)7

edit: hij is nu 21 graden maar :D
edit2: ik moet gaan jongens, alvast bedankt en keep on postin' ! ik moet naar mn werk, ben er om uur of 22.30 weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 15:25 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

whql betekend dat de driver door microsoft is gecertificeerd. Het is dus geen beta driver oid wat ik eerder verwachtte.

apollo kt133. Dan zit je met via 4in1 drivers. heb je daarvoor ook de laatste certified versie? download hier of hier
Volgens mij geen CPU verbruikverhogende proggies hier... heb nog niet zolang geleden geformat
hoog cpu gebruik op zich maakt niet zoveel uit, maar het helpt om te weten of je cpu gebruik altijd even hoog is. probeer anders eens hoe je computer reageerd op een willekeurig programma dat je cpu verbruik verhoogt. Je kunt dan zien of het probleem ligt in je processor (of temperatuur hiervan)

bios update zou kunnen helpen, maar verwacht meer kans in de driverhoek.. anyway, ontstonden de problemen pas na die reinstall of nieuwe hardware of wat?

[edit]
danny boot schreef op 29 November 2002 @ 15:15:
lol, jij hebt gewoon een warmte probleem.. Kijk maar ns naar de temperatuur.. zit je heatsink goed vast? k zou eens kijken naar nieuwe koeling als ik jou was..

[ Voor 24% gewijzigd door SilentStorm op 29-11-2002 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik zal zo ff een dvdtje afspelen, in venster... kijken wat mn temp doet en ik install meteen ff die via4in1 drivers
edit hij liep na een paar minuts vast, 31 graden wassie toen.......
(bij kijken dvd)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 23:43 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

mja, dvd is meestal niet super cpu-intensief.. heb je eerst die drivers geinstalleerd of eerst dvd gekeken? (een wat betere test doe je bv met de folding client (excuse de reclame) in mn sig of een ander dpc project. Deze gebruikt AL je overgebleven cpu power.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wil ik wel testen, je bedoelt emule of niet??
ik ging net verder dvd kijken denk 10 min en de comp startte auto opnieuw op :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 00:09 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

emule is een p2p progje, je moet een afslag verder hebben.. succes!

Verwijderd

Brakke processor ?? , cheapo OEM geheugen ?? , Hardeschiven slecht ?? ,, en ja face it JetWay Ain't The Best Shit.

ps. je hebt nu wel een nieuwe voeding maar levert die wel genoeg en stabiel genoeg je voltage, ook nieuwe voedingen zouden kaduuk kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 08:42:
Brakke processor ?? , cheapo OEM geheugen ?? , Hardeschiven slecht ?? ,, en ja face it JetWay Ain't The Best Shit.

ps. je hebt nu wel een nieuwe voeding maar levert die wel genoeg en stabiel genoeg je voltage, ook nieuwe voedingen zouden kaduuk kunnen zijn.
Ja kijk ik weet dus niet wat ik er stuk is, ik heb wel cheap geheugen, harddisk is veel geformat en jetway is niet goed, ik weet het maar wat is nou stuk ??

Dan wil ik welles weten hoe ik mn voeding kan testen ??

edit: ik test die FAH nu..... hij loopt nu op tot 29 graden, gaat vast we l verder....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 11:01 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dan ligt het dus niet aan een te hoog cpu voltage. Kun je van je defect lijstje afhalen. Je noemde net dvd fouten. Bij DVD komt veel lezen vanaf de cd kijken. Als je een groot bestand (liefst paar honderd meg) van/naar je hd kopieeert, hangt ie dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, dat zal ik zo even proberen... moet eerst mn monitor nog ff aan een andere pc koppelen want die doet zo gaar :(

Verwijderd

Topicstarter
MMM hij liep net weer 2x vast toen ik in een topic van got aan t typen was, dit was NA mn monitorverwisseling.
Ik heb net ff die kabel goed aangedrukt en hij houdt het al langer vol.

Het lijkt er steeds meer op dat het de videokaart is die heeeeeel gaar is :?
SilentStorm schreef op 30 november 2002 @ 11:11:
dan ligt het dus niet aan een te hoog cpu voltage. Kun je van je defect lijstje afhalen. Je noemde net dvd fouten. Bij DVD komt veel lezen vanaf de cd kijken. Als je een groot bestand (liefst paar honderd meg) van/naar je hd kopieeert, hangt ie dan ook?
dit ga ik NU proberen, hij is nu 31 graden
EDIT: ik ging een bestand van 702 MB kopieren, toen ie wou beginnen kreeg ik meteen blauw scherm met (die ik al eens eerder heb gezien):
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
(moet nu alleen weg naar mn werk, alvast bedankt voor verdere reacties!)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 12:29 ]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
yep die ken ik .... bij mij kwam het omdat mn proc stuk was... toen heb ik een nieuw mobo + proc gekregen

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Die fout is een driver fout. Andere 4-in-1 drivers proberen?
Ik heb die fout soms bij het booten, in de FireWire controller driver voor mn SB Audigy :(
Het betekent dat een driver probeerde te schrijven in een memory area waarvoor 'ie een te laag privilige level had... (eigenaar van de memory area heeft een hoger privilige level dan de driver)

edit:

Het zou best kunnen dat de drivers wel in orde zijn, maar ze op de een of andere manier onjuiste input krijgen.
Je zou het volgende kunnen proberen :
- Haal zoveel mogelijk 'overbodige' hardware uit je systeem (NIC,geluidskaart,TVkaart, etc), alleen 1 HDD + CDROM + FDD + video
- Vervang je IDE kabels. Zet de CDROM en HDD op aparte IDE kanalen
Probeer WinXP te installeren. Gaat het nog steeds niet goed (en weet je ZEKER dat je IDE kabels goed zijn), probeer dan eens ander RAM.
- Werkt het nog niet, vervang dan je MOBO.

Het is hard, maar als driverupdates niet helpen, en je rare BSOD's blijft krijgen dan duidt dat meestal op brakke/kapotte hardware (van kabeltje tot MOBO), en dat zijn langdurige en vervelende onderzoekjes voordat je er uit bent WAT er nou precies kapot is :(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 14:57 ]

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Hoe is eigenlijk je voeding ontploft?
Het kan zijn dat je mbo ook aan het rotten is
Ij weet niet hoeveel stroom die over zich heen heeft gekregen toen de voeding plofte.
Jij liet je voeding plofen! je hebt toch niet aan de voltageknopje aan de achterkant gezeten he ?

Ach ja..........

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Gebeurt dit ook allemaal met minimale setup (proc/geheugen/videokaart/hardeschijf) :?

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb het idee, dat je agp kaart niet goed aangedrukt zit, n.a.v. je schijven van 5 piepjes.
of hij heeft een irq fout met een andere kaart, je kunt het beste met de agp kaart alleen beginnen te werken, en dan telkens een ander er bij plaatsen, en na elke fout die kaart die je er bij prikt in een ander slot plaatsen, weer proberen, tot je helemaal foutloos bent.

Verwijderd

Topicstarter
Kres schreef op 30 november 2002 @ 18:30:
Hoe is eigenlijk je voeding ontploft?
Het kan zijn dat je mbo ook aan het rotten is
Ij weet niet hoeveel stroom die over zich heen heeft gekregen toen de voeding plofte.
Jij liet je voeding plofen! je hebt toch niet aan de voltageknopje aan de achterkant gezeten he ?
Jawel :X B)

Voor de rest, thx ik ga maandag kijken want heb maandag tentamens dus moet morgen goed leren !
(kweet nu al dat ik dat niet volhoud :P)

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaag dit, gisteren was ik zo kwaad dat ik tegen de behuizing aanschopte en em ff paar keer heen en weer schudde :X :X :X :X maar hij doet het nu wel _/-\o_ 8)7

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:28:
Heel vaag dit, gisteren was ik zo kwaad dat ik tegen de behuizing aanschopte en em ff paar keer heen en weer schudde :X :X :X :X maar hij doet het nu wel _/-\o_ 8)7
Daarom zei ik al, en kijk maar eens goed, druk je AGP kaart maar eens goed aan.

Verwijderd

die melding van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL krijg ik welleens als ik de geheugentimings te aggressief zet.. dus misschien toch brak geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 02 december 2002 @ 19:24:
[...]

Daarom zei ik al, en kijk maar eens goed, druk je AGP kaart maar eens goed aan.
Had ik volgens mij al gedaan maar dat wilde niet helpen |:(
Naja heb de kast ook niet meer bewogen, doet t perfect zo !
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:32:
die melding van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL krijg ik welleens als ik de geheugentimings te aggressief zet.. dus misschien toch brak geheugen?
In ieder geval goedkoop :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 19:33 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01

CoolHead621

Enjoy every moment

Probeer ff een Burnintest of Sisoft Sandra 2002!

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

Topicstarter
CoolHead schreef op 02 December 2002 @ 19:33:
Probeer ff een Burnintest of Sisoft Sandra 2002!
Is niet nodig meer, hij doet het :P

• gavro
  • Laatst online: 20:44
Erm... hij diet het? Hoelang draait ie nu zonder te crashen?

ps. google search op "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
result: http://www.computerhope.com/issues/ch000365.htm

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
gavro_g schreef op 02 December 2002 @ 19:36:
Erm... hij diet het? Hoelang draait ie nu zonder te crashen?

ps. google search op "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
result: http://www.computerhope.com/issues/ch000365.htm
Al LANG, heb zelfs een DVD helemaal gekeken wat eerst dus niet lukte (amper 3 min)....
Heb em net gerestart maar hij doet het nu gewoon telkens in 1x
Max tijd sindsie het weer doet denk ik zon 40 uur
(ik kan em weer met gerust hart uitzetten dus dat doeik dan ook gewoon weer :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:19 ]

Verwijderd

Gem1e schreef op 30 november 2002 @ 21:29:
Ik heb het idee, dat je agp kaart niet goed aangedrukt zit, n.a.v. je schijven van 5 piepjes.
of hij heeft een irq fout met een andere kaart, je kunt het beste met de agp kaart alleen beginnen te werken, en dan telkens een ander er bij plaatsen, en na elke fout die kaart die je er bij prikt in een ander slot plaatsen, weer proberen, tot je helemaal foutloos bent.
Inderdaad, bij een vriend van mij liep het beeld ook vast bij het inlogscherm. Hij had de videokaart niet goed aangedrukt. :/
Pagina: 1