Toon posts:

wireless zonder basestation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een wireless netwerk starten zonder basestation?
met andere worden kan ik een pc met wlan-pci kaart zo instellen dat hij als hub dient?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 13:51:
Kan ik een wireless netwerk starten zonder basestation?
met andere worden kan ik een pc met wlan-pci kaart zo instellen dat hij als hub dient?
Lijkt me niet, waar heb je anders een AP voor :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Kan wel, ik heb ooit twee laptops met ingebouwd wireless netwerk met elkaar laten communiceren.
Vervolgens heb ik op de ene laptop internetsharing aangezet en daarmee ingebeld naar een internet provider. Toen kon ik ook internetten op die andere laptop.

Het enige wat je dus moet doen is een programma draaien waarmee je internet kan delen draaien op de pc die in het netwerk hangt, dan zou het moeten werken lijkt mij. Je moet alleen dan wel even opletten dat er niet automatisch ergens een firewall tussen gaat zitten die netbios tegenhoudt.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Let op. Niet alle wireless kaartjes ondersteunen ad-hoc mode!

Living the American Dream

Verwijderd

Topicstarter
Aha en kan ik ook vier pc's met elkaar laten communiceren zonder basestation?

Is dat dan die 'ad'hoc' mode?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Erik_van_H schreef op 29 november 2002 @ 14:04:
Let op. Niet alle wireless kaartjes ondersteunen ad-hoc mode!
Nu je dat zegt, ik kan me wel herinneren dat een toenmalig collega van me problemen heeft gehad met het installeren van een wireless netwerk, maar ik dacht dat daar wel een AP bij zat (weet overigens niet hoe het toen is afgelopen, omdat mijn stage er toen bijna op zat).

Dat zou je dus even na moeten kijken of dat kan. Ik neem aan dat die ad-hoc mode betekent dat de pc's direct met elkaar kunnen communiceren.

Ik heb het toen getest met een ingebouwde Orinoco wireless lan adapter als ik het me goed herinner en daar ging het dus wel mee. En die collega had een intel wireless netwerk pakket (ap, en twee wlan pcmcia kaarten)

[ Voor 7% gewijzigd door marshal op 29-11-2002 15:02 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zit ook te denken om mn laptop en desktop wireless te verbinden.. moet niet teveel kosten en zag bij dynabyte dit setje:

http://www.dynabyte.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=

bestaat dus uit 2 usb adapters (usb + pcmcia heb je ook nog). Op die site staat dat het goed werkt binnenshuis, maar is dat ook echt zo? Kun je met zo'n setje overal binnenshuis en in de tuin connecten? Of werkt zoiets niet goed door de muur heen?

[ Voor 187% gewijzigd door Palomar op 29-11-2002 17:56 ]

Pagina: 1