Toon posts:

linux terminal server clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant wil terminal server windows 2000
de huidige machines zijn p133 compaq's met 48mb met 17inch TFT op nt4

de p133's wil hij linux op met terminal server client

als gebruiker pc aanzet moet deze linux boten automatisch inloggen en terminal server client opstarten
dat ze daar pas hoeven in te loggen
als ze uitloggen moet terminal server client weer op inlog scherm staan
en er moet mogelijk heid zijn om pc zelf netjes uit tezetten
en er moet mogelijkheid zijn om apart als root inteloggen als machine niet goed werkt

hoe moet je dit opzetten?

terminal server client voor linux heb ik al gevonden rdesktop en Linux Terminal Server Project

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Okee...het onderwerp is op zich prima, maar de openingspost is wel behoorlijk 'helpdesk-achtig'.

Als je je openings-post edit zodat:

- Duidelijk wordt hoe je zelf in gedachten had dit te gaan doen (wat voor soort setup). Je moet hier vast al wel ideeen over hebben - wat voor problemen je voorziet, hoe je die misschien denkt te gaan oplossen. Gewoon vragen 'hoe zet je dit op' is wel erg makkelijk.
- Er wat hoofdletters en leestekens in staan (sorry...ja, het leest zoveel makkelijker!)

Zo niet, dan kan ik niet beloven dat 'ie open blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 29-11-2002 14:08 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik weet niet hoe rdesktop precies werkt, maar zoals ik met X terminals werk, zou je ook rdesktop in /etc/inittab kunnen zetten zodat rdesktop automatisch wordt gestart.

ff een voorbeeldje uit mn bookmarks:
http://ibiblio.org/pub/Li...tml_single/XDM-Xterm.html

daar staat ook een stukje in over hoe je "X -query <server>" in /etc/inittab moet zetten om automatisch een X terminal te starten. Dit kan je natuurlijk vervangen door rdesktop met daarachter waarschijnlijk de servernaam :)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13

Cybje

First Post!

Dit is heel simpel om te doen, zoek maar fijn op wat HOWTO's ofzo, die bevatten genoeg en zelfs meer informatie over wat jij wil weten. Als XDM achtige raad ik je GDM aan, die vind ik persoonlijk wel leuk werken en ziet er wel mooi uit enzo. Gebruik ik hier ook in het netwerk voor de X terminal client van me ouders.

Wat ruist er door het struikgewas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Cybje schreef op 29 November 2002 @ 14:14:
Dit is heel simpel om te doen, zoek maar fijn op wat HOWTO's ofzo, die bevatten genoeg en zelfs meer informatie over wat jij wil weten. Als XDM achtige raad ik je GDM aan, die vind ik persoonlijk wel leuk werken en ziet er wel mooi uit enzo. Gebruik ik hier ook in het netwerk voor de X terminal client van me ouders.
Hij wil geen X servers bakken, maar rdesktop clients. Overigens nog wel een klein probleempje met mijn oplossing: hoe wil Rdesktop in X modus komen vanuit inittab :P

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13

Cybje

First Post!

ik weet niet precies hoe rdesktop werkt ... maar je kunt of een shell script schrijven dat zowel X start als rdesktop en dat aanroepen vanuit de inittab ... of je kunt X opstarten en als window manager een shell script nemen dat weer rdesktop aanroept. Verschilt beetje per Linux installatie waar al die files zitten, hier met Gentoo heb ik gewoon een /etc/X11/xinit/xinitrc die dus dingen opstart als X gestart is.

Wat ruist er door het struikgewas

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
rdesktop is naar mijn weten nog erg bagger... Kan geen hoge kleurdieptes aan enzo, dus of je dit echt wilt gebruiken?? Hangt er natuurlijk vanaf wat je er mee wilt doen.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
p.s. Waarom wil die klant Linux? Heeft dit met kosten te maken? Lijkt me raar, want die licenties moet je altijd hebben, of je ze nu op de server hebt staan of op de client... :?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10
Dit is dus echt goed :)
RH 7.3 op een Dell PE 1600SC welke connectie maakt over een 10mbit netwerkje.
Andere kant zijn verschillende w2k/.NET adv servers.
Kleuren : Goed
Snelheid : Goed
Fullscreen : Goed

* raymondw is erg blij dat sommige GoT gebruikers met leuke ideeen komen ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1