Toon posts:

zwart beeld tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem, gisteren tijdens het computeren sprong het beeld spontaan op grijs tint, beeld brand nog maar zie niets.

1e Ik heb al een andere videokaart geprobeerd maar werkt ook niet,
2e monitor aangesloten op een andere PC , werkt wel, dus videokaarten zijn goed
3e windows opnieuw geinstaleerd, leek goed, tot hij weer pstart, zie win 2000
::::::::::::::::::::::::::::::::: lopen en op het moment dat hij eigenlijks naar het
inlog scherm moet springen dan is het eerst zwart en meteen daarna springt
naar grijs tint (ook al in veilige modus wachtwoord vertificatie weggehaalt)

In veilige modus lijkt alles goed, geen problemen, maar zodra hij moet switchen na het opstarten naar het desktop , zwart

Kan dit eventueel ook het moederbord zijn, mischein AGP poort ??
wie heeft nog tips

Verwijderd

Topicstarter
O videokaart Geforge 2 MX en TNT II (mijn test kaartje) en scherm is een TFT van Neovo

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mm zit te denken aan je refresh rate. Als je die nu een een stuk lager gooit. En gelijk ook maar ff de resolutie. Dit wel in veilige modus doen dus. Maar ja daar zal je zelf ook wel achtergekomen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik al aan gedacht ook door middel van de videokaart te verwijderen, nieuwe detectie etc. dan lukt dat wel , maar zodra ik weer opstart weer een probleem. Ook gedacht een dat er iets stuk was qua chip op het moederbord qua refresh ofzo, maar heb ook een andere videokaart geprobeerd TNT2 maar zelfde probleem hoor, wat ik nu afvraag kan een defecte AGP kaart wel goed zijn in veilige modus ,maar niet als op 1024x768 en 75 Hz staat zwart beeld geven !!???

Verwijderd

Topicstarter
met bovestaande AGP kaart bedoel ik eigenlijks AGP SLOT !!!!!!!!!!!!!!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

is echt misschien een pennetje verbogen van je monitor kabel? of een draadbreuk?

misschien heef je monitor zijn tijd 8er de rug, of misschien wel vocht...

Verwijderd

Topicstarter
TFT monitor van 6 maanden oud , hij doet het wel op mijn andere twee computers, dus monitor is goed , van breuk is geen sprake !!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Denk er wel aan dat de meeste TFT schermen niet verder gaan als 60Hz. Als ik jouw probleem goed gelezen heb, draai jij op 75Hz. Verlaag je Refresh rate eens naar 60 Hz. En post dan je bevindingen nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd naar 60 Hz , maar probleem blijft, kan alleen in VGA modus in windows komen

Verwijderd

Topicstarter
O die TNT 2 is een INTEL740 videokaart, dus nog ouder, nu vraag ik me ook af kan het zo zijn dat een Intel 740 kaart geen TFT aan kan ??? Zo ja dan hou ik alleen nog het AGP slot over van het moederbord !!!!
Pagina: 1