Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Optische Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeel klein vraagje |:(

vraagie 1:

Ik wilde een ledje in de optische muis maken.
maar dat ledje werd echt super heet!
hoort dat zo..?

vraag 2:

Ik wilde de optische muis weer dichtdoen, toen ging ik verder, alleen de muis hapert nu een klein beetje, iemand enig idee hoe dit kan..., of heb ik weer iets gemold

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Antwoordje 1: LEDjes horen niet warm te worden, nee. Wat voor voltage staat erop en wat voor type is het?

Antwoord 2: Geen idee. Kan zijn dat je iets gemold hebt, of dat als je die LED uit vraag 1 raar hebt aangesloten, dat de boosdoener is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:39

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Voor het ledje moet je wel een weerstand plaatsen, anders gaat er best wel veel stroom lopen.

PGEQRZEM

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik neem aan dat je het ledje op de 5V van de USB-aansluiting hebt aangesloten? Da's veel te veel voor een ledje, je moet er een weerstand van 270 Ohm tussen zetten, dan zal ie naar behoren werken :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

je heb toch ook van die superbright ledjes? die worden toch warmer dan een normale led?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had geen weerstand nee, dan zal dat daar aan liggen
ben niet zon electronica boer, maar ok

bedankt :D

Verwijderd

MiMiC schreef op 29 November 2002 @ 14:01:
je heb toch ook van die superbright ledjes? die worden toch warmer dan een normale led?
Ja, wel warmer, maar niet warm.

Verwijderd

Nee een ledje hoort niet heet te zijn want dan gaat hij meestal kapot! Wat voor voltage staat er op die muis want er mag max 2 v ofzo opstaan.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zonder weerstand kun je geen led aansluiten, die trekt gewoon keihard de spanning naar beneden. Dat veroorzaakt waarschijnlijk ook de storingen.

Lees de CME-faq over ledjes nog eens door, dan kom je er vast wel uit. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.