Toon posts:

Trage mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn A7A266 zo ontzettend traag is dat ik daardoor
maar 10038 3dmarks2001se punten haal?

Mijn mobo + alle andere troep is optimaal getweaked maar het geeft niet de snelheid die het zou moeten.

AMD XP 2000+
A7A266
1GB ram DDR333
GF4 TI 4600

Ik had ergens gelezen dat de ali chipset op mijn mobo de boosdoener kan zijn?

Greetz, Chris

Verwijderd

Jah dat mobo die je hebt heeft een ali chipset die ding is TRAAG als weet niet wat. Als ik jou was zou ik maar een nieuwe halen van een VIA chipset dan zal je dat je score omhoog gaan :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04
Yup, ali was nou niet je van het en kan dus die score van je GF4Ti4600 redelijk afremmen. Overigens heb ik met soortgelijke config maar dan een ECS K7S6A en een GF4Ti4200 dezelfde score wel gehaald. Slecht is het iig niet. Ik zou persoonlijk niet een nieuw mobo kopen om die paar 3DMark punten. Als je systeem snel en stabiel aanvoelt, kan je gerust doorploeteren met dit bord.

Verwijderd

Waarom zou je investeren in een nieuw moederbord voor een paar 3Dmark punten waar je toch zo goed als niets van merkt?

Verwijderd

aan 10000 3dmark heb je echt wel genoeg met de huidige spellen, en als het echt de bootleneck wordt bij de nieuwste spellen, dan pas zou ik een nieuwe mobo aanschaffen.

Ik haal met mijn gigabyte vax en en xp 2000 + ti4200 11440 met 3dmark. Die ali chip is dus niet 1 van de besten, maar goed je hebt er momenteel toch geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja, ik heb geen GF4 4600 gekocht om "ruim" ingehaald te worden door de meeste GF4 4200's.... :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is even pech hebben.. Als die ene score schijnbaar van levensbelang is, dan ga je maar gewoon verder tweaken of een nieuw mobo halen :z

Kansloos topic, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.