Toon posts:

Het Grote USB stick topic

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hier een topic willen starten over het fenomeen van usb sticks. Deel gerust je ervaringen mee en/of waar je goede security software kan downloaden.

Mijn vraag is enkel devolgende:

Tegenwoordig komen er steeds mobo's uit die USB bootable zijn. Kan je dan ook booten vanaf je usb stick? Heeft iemand hier ervaringen mee, deel ze gerust verder.

We willen namelijk een groot order usb sticks aanschaffen maar 1 vereiste is wel dat het in de toekomst bootable moet zijn.

Vriendelijke groeten

Verwijderd

Mijn ervaring is supers met die dingen.
Ik heb er een van 32MB en daar zet ik allemaal superkleine handige freeware applicaties op.
Ik heb er nu denk ik zo'n 35 op staan, en heb "pas" 20MB in gebruik.
Ook kunnen ze wel tegen een stootje, een ritje in de wasmachine, en vervolgens droogtrommel overleven ze gewoon.

Hier dus een tevreden gebruiker.
Over dat booten van usb weet ik niet veel, maar bij de mijne zit een programma waarmee je inderdaad zou kunnen booten van dat ding, alleen moet je de eerste boot dan wel met floppy doen, de usb doet dan de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, welk merk usb stick heb je dan? zou ook wel eens willen testen met die software :cb

Mijn ervaringen zijn ook gewoonweg super te noemen. Het ding doet wat hij moet doen zonder al te veel poespas en hij is stevig.

Maar we willen hem gebruiken als vervanger voor bootfloppy's waar je per type pc/portable een floppy nodig hebt, heb je dan de usb stick voor al je types pc's/portable's (i.f.v. netwerk)

Verwijderd

Ik heb er een van HandyDrive, 128 MB In de handleiding staat dat ie 1000 G kan verduren.
Booten van dit ding is niet mogelijk omdat hij drivers nodig heeft, bij win98 moet je die installen en bij andere versies is dit niet nodig maar dan moet wel windows opgestart zijn 8) 8)

Verwijderd

Ik heb een Transcend Jetflash, heb hem voor 25 pleuro op hccdagen kunnen kopen.

Je kunt zo'n ding overal voor gebruiken, ik gebruik hem ook om m'n wachtwoorden mee te nemen, die staan dan ge-encrypt op dat ding, kun je met software doen die je niet eens hoeft te installeren.

Je hoort al, je kan er echt alles mee doen, gewoon een kwestie van creatief zijn.

gr
HunterMic

Verwijderd

Topicstarter
Yep, je kan, als je creatief bent, er alles mee doen.

Maar om te reageren op Bospiraat, Sommige Mobo ondersteunen in de bios al USB, ik vergelijk dit dan met booten van SCSI, IDE, Floppy, CDROM, Netwerk, ..... Maar ik vraag me alleen af als dit dan echt mogelijk is of als er mensen zijn die daar specifiek ervaringen mee hebben.

Kijk bevoorbeeld maar naar onderstaand mobo:

http://www.abcd.com.au/motherboard/ga-8iex.htm

lijkt dus usb bootable te zijn.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Betekent booten van usb niet gewoon dat je je computer aan kan zetten via een USB-apparaat? (een soort Wake on Lan voor usb dus...)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

denk het niet, bij de verpakking van mijn Jetflash staat letterlijk:
"Security and Boot-Up functions"

dus zou moeten kunnen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 13:39 ]

Verwijderd

de m-systems diskonkey gevallen zijn in elk geval bootable. Nu nog eentje kopen als perfecte floppen-opvolger :)

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Ik heb een Seitec USB Stick 64 MB. Op de verpakking staat de er een beveiliging (d.m.v. password) erop gezet kan worden. Hoe doe je dat ? Er staat voor de rest geen beschrijving bij

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de orginele pen drive (secure) en daarbij zit een aparte virtuele diskettestation in voor het boot ervan, maar ik heb het nog niet in de praktijk gebracht.

Verwijderd

Wel eens opgevallen dat bij veel van die drives er een klein schakelaartje op zit (bijv. Lexar)? Er staat werkelijk nergens waar die voor dienen. Waarschijnlijk read-only, maar ik heb het nog niet durven proberen.

Overigens, een tijdje geleden stond in de C'T haarfijn uitgelegd hoe je zo'n drive als vervanger van de bootfloppy kon gebruiken. Kan het alleen niet uit mijn hoofd navertellen, misschien staat het ook op hun site.

Verwijderd

Hoi,

Kan niet gewoon dat ding in je usb poort froppen.
Windowsxp installeren op de usb drive.
In je bios instellen dat je van usb wilt starten.
en hij start XP met je USB.

Dit is gewoon een ideetje.

Verwijderd

Je hebt naar mijn weten grof gezegd twee soorten sticks op de een staat software wat een virtuele FDD aan maakt (hier kun je dus mee booten zonder dit op het MOBO in te stellen) en er zijn sticks die geen virtuele FDD aanmaken (hier kun je dus alleen mee booten als de BIOS dit aan kan) Voor wat betreft het schakelaartje, is hetzelfde als het schuifje op een diskette.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:33:
Windowsxp installeren op de usb drive.
Hoe groot is jouw usb-drive? een gigabyte? Zet je je swapfile zeker ook meteen daarop? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:42:
Hoe groot is jouw usb-drive? een gigabyte? Zet je je swapfile zeker ook meteen daarop? :P
Zo gek klinkt het niet, USB 2 is behoorlijk snel :)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 20:37
Heb een 64 MB Dane-elec zMate. Leuk ding, 2 kapjes, touwtje en usbverlengsnoer werden erbij geleverd.

Is het btw bij alle ubs-pennen dat ze zo'n verschrikkelijk klein schakelaartje hebben voor read only ? Ik was met deze gewoon een kwartier bezig :X

Verder geen echte beveilingsfuncties met wachtwoord (of vingerafdruk bij sommige sony's). Redelijk solide, en je ken er lekker inkijken hoe het ding van binnenin eruit ziet :D

ze worden btw best warm bij data verzenden :/

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
waar heb je die zmate gekocht. Ik wil er ook een (128 MB) maar kan in de pricewatch niets vinden, en via google alleen hele dure exemplaren......

• RonaldMade
miles schreef op 31 januari 2004 @ 10:02:
waar heb je die zmate gekocht. Ik wil er ook een (128 MB) maar kan in de pricewatch niets vinden, en via google alleen hele dure exemplaren......
bij informatique, de 128MB versie kost daar ehh momenteel 59 euro. Er zijn wel veschillende versies van de zMate in omloop heb ik laatst gezien.

1. de zilveren versies, hiervan zijn er ook 2 met onderlinge verschillen
2. de transparant / blauwe versie, deze heb ik dan (64MB zMate)

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
Als de stick het ondersteund kun je booten van zo'n ding. Bij die van mij zat software waarmee je dat in kan stellen. Je kon hem dan instellen als virtuele diskette of compatible met usb-zip drive. Ik heb er dos 8.0 van win98 opgezet en je kunt dan booten. Linux gaat ook. Of het lukt om er een complete windows op te zetten heb ik een beetje mijn twijfels over. Stick werkt dan ook alleen maar op exacte dezelfde hardware

• RonaldMade
Wortelsoft schreef op 31 januari 2004 @ 10:18:
Als de stick het ondersteund kun je booten van zo'n ding. Bij die van mij zat software waarmee je dat in kan stellen. Je kon hem dan instellen als virtuele diskette of compatible met usb-zip drive. Ik heb er dos 8.0 van win98 opgezet en je kunt dan booten. Linux gaat ook. Of het lukt om er een complete windows op te zetten heb ik een beetje mijn twijfels over. Stick werkt dan ook alleen maar op exacte dezelfde hardware
daarbij een compete windows erop zetten ed, daarvoor is zo'n usb 2 pennetje toch niet snel genoeg. Lijkt me dus niet te gaan lukken, al heb je een 1 GB pen oid.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
RonaldMade schreef op 31 januari 2004 @ 10:20:
[...]

daarbij een compete windows erop zetten ed, daarvoor is zo'n usb 2 pennetje toch niet snel genoeg. Lijkt me dus niet te gaan lukken, al heb je een 1 GB pen oid.
Maar een knoppix achtige image tot 256mb lijkt mij wel aardig! Ik heb alleen nergens kunnen vinden hoe je dit op een usb stick krijgt.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
Over het installeren van knoppix op een usb stick zijn wel wat tutorials te vinden.
Toen ik er mee bezig was had ik er zo een paar gevonden met google.

http://mailman.lug.org.uk.../2004-January/000103.html

en ook de search hier op got doet wonderen...

• SkyStreaker
  • Laatst online: 20:27

SkyStreaker

Move on up!

Ook ik heb een usb-stick (kloon) het rotte is echter dat bepaalde programmatuur voor het apparaatje het alleen doet onder Win98(se). Zoals dat ding formatteren tot een boot-stickje... :)

offtopic:
Wat ik aan het proberen is een soort ultra-mini install van Win2KPro. Nu heb ik het al tot 210Mb weten te krijgen, maar nu nog 124/127 Mb zien te krijgen :P

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 31-01-2004 10:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
USB stick is super maar een tijdelijke oplossing. Ik heb nu een SPV e200 (mobiel), met een SD ram kaartje van 256 MB. Deze tel kan ik direct aansluiten op mijn PC en dan is het dus mijn "usb stick", daarnaast speelt het device ook mijn MP3tjes. Je hebt dus je data, je fone en je mp3 in 1. Verder heeft mijn vriendin een BIWIN MD-910. Goedkoopste MP3 player die er is (wordt ook onder andere namen verkocht), en deze is tevens USB stick van 128 MB. Ook een super apparaat (kost je ongeveer 65 e maar heb je gelijk een 2 in 1).

[ Voor 8% gewijzigd door Ma_rK op 31-01-2004 10:45 . Reden: Typo ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
Wortelsoft schreef op 31 januari 2004 @ 10:31:
Over het installeren van knoppix op een usb stick zijn wel wat tutorials te vinden.
Toen ik er mee bezig was had ik er zo een paar gevonden met google.

http://mailman.lug.org.uk.../2004-January/000103.html

en ook de search hier op got doet wonderen...
Maar echt eenvoudig is het niet. Ik had ook al de diverse knoppix topic gezien, maar nergens een how to van uit windows.
Nu weet ik ook wel dat ik dan maar de Knoppix cd moet gaan gebruiken, maar dat is dus geen eenvoudige oplossing.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een viking usb-drive (512 mb). Deze boot zonder meer (icm epox k3a+) vanuit de BIOS (al moet ik dan wel me RAID 0 uitschakelen) . Ik heb er nu freedos op staan + win98 SE (in geval xp niet met bepaalde software overweg kan... ;) )

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

ik en veel klasgenoten hebben last van data verlies...
als we documenten van school ofzo er op zetten, en later de stick op een andere pc aansluiten, is veel data weg, bij mij is m'n hele stick meestal leeg... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 11:43:
ik en veel klasgenoten hebben last van data verlies...
als we documenten van school ofzo er op zetten, en later de stick op een andere pc aansluiten, is veel data weg, bij mij is m'n hele stick meestal leeg... :?
Welke stick is dat?
Ik herken dit probleem namelijk. Ik heb zelf een Apacer stick (256mb).
Booten ervan is mij nooit gelukt, terwijl het zou moeten kunnen.
De pc blijft maar zoeken naar het bootable USB device.
Maar data corruptie is nog het ergste
Dit doet zich meestal voor als ik de stick in een andere pc doe. Data raakt dan corrupt.
Enkele collega's hebben hetzelfde probleem.

Zijn het over het algemeen nou zo'n waardeloze dingen? :?

Verwijderd

Die apacer sticks hebben inderdaad soms last van dataverlies. heb er namelijk zelf ook een. Maar dat gebeurd bij mij alleen als je hem er uit trekt zonder af te koppen (via "hardware veilig verwijderen). Anders nog nooit gehad!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:01:
Die apacer sticks hebben inderdaad soms last van dataverlies. heb er namelijk zelf ook een. Maar dat gebeurd bij mij alleen als je hem er uit trekt zonder af te koppen (via "hardware veilig verwijderen). Anders nog nooit gehad!
Dat maakt hier niet uit. Ik doe altijd "veilig verwijderen".
Ik ga hem terugsturen.

En het booten, lukt dat wel met jouw stick?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 12:19 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Ik heb een apacer 128MB steno, werd geleverd inclusief cord, cradle en een cd met drivers, ding werkt als een tiet, alleen 'bladdert' de behuizing nogal snel af, apacer is niauwelijks meer te lezen. Maar misschien komt het ook wel doordat ik dit ding aan mijn sleutelbos hang.

Dataverlies heb ik nog niet gehad, wel een paar keer wat corrupte files, maar dat kwam door stevige crashes van mijn stage PC.

Ook heb ik wel es dat hij de vrije ruimtwe niet goed weergeeft, maar dit gebeurd alleen onder Windows98 en wanneer ik hem er dan gewoo0n uittrek (zie geeneens de optie 'veilig verwijderen'

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 03 maart 2004 @ 14:06:
Ik heb een apacer 128MB steno, werd geleverd inclusief cord, cradle en een cd met drivers, ding werkt als een tiet, alleen 'bladdert' de behuizing nogal snel af, apacer is niauwelijks meer te lezen. Maar misschien komt het ook wel doordat ik dit ding aan mijn sleutelbos hang.

Dataverlies heb ik nog niet gehad, wel een paar keer wat corrupte files, maar dat kwam door stevige crashes van mijn stage PC.

Ook heb ik wel es dat hij de vrije ruimtwe niet goed weergeeft, maar dit gebeurd alleen onder Windows98 en wanneer ik hem er dan gewoo0n uittrek (zie geeneens de optie 'veilig verwijderen'
In 98 doe ik altijd 'eject'

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 14:14 ]

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 20-02 16:08
ja maar als ik hem dan weer terugstop word ie niet meer herkend :? hij blijft er gewoon tussenstaan en als ik hem terugstop zegt ie dat de schijn niet geformatteerd is en de vraag of ik dat nu wil doen ......... na een reboot werkt het weer, terwijl als ik hem er gewoion uittrek kan ik hem wel weer terugstoppen 8)7

misschien komt het doordat ik op die bak ook een usb-hdd gebruik met eigen drivers, plus een digicam emt eigen drivers :?

Verwijderd

neej je hebt waarschijnlijk een sweex,
die van mij heeft hetzelfde probleem
(gehad want is nu verkocht)

vriend van mij heeft een iomega nu en dat werkt veel beter
ik zelf werk met compact flash en een kleine lezer

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 09:00 ]

Verwijderd

ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om via de usb stick wachtwoorden in te vullen, ik heb zelf namelijk een erg bemoeizuchtig gedrocht in de familie zitten die altijd aan mijn documenten zit te friemelen, elk wachtwoord kraakt ze |:( |:( :(

maar is het dus mogelijk om windows xp bijvoorbeel op te starten, en dat je dan niet je wachtwoord in hoeft te vullen, maar dat hij dan spul van de usb stick laad en zo aanlogt.

ik heb zelf een medion 128 mb usb stick O-)

maar heeft iemand deze software?.. of is het niet mogelijk om zoiets voor elkaar te zetten?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Ik heb ook zo'n Medion USB stick, iemand enig idee of je daarvan ook kunt booten (als je bvb die op driveletter a insteld in schijfbeheer ipv de floppy drive).

M'n beide pc's (een laptop en desktop) ondersteunen alvast booten van usb apparaat vanuit de bios.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
weet iemand hier of ik bv zo'n programmatje als memtest van mijn usb stick kan laten draaien?

*mobo ondersteunt boot van usb opslagmedium.

gaat dit lukken?

[ Voor 29% gewijzigd door Solovine op 06-06-2004 13:57 ]

• Ganja-Cape
  • Laatst online: 25-11-2025
@flipmode182: Wat jij wil met opstarten van winXP is zover ik weet niet mogelijk, maar ik heb wel software bij m'n stick gehad om partities te maken met passwords etc.

@Tom_G: Kijk is dit topic door misschien dat het zo lukt, heb het zelf nog niet geprobeerd.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tom_G schreef op 06 juni 2004 @ 13:34:
Ik heb ook zo'n Medion USB stick, iemand enig idee of je daarvan ook kunt booten (als je bvb die op driveletter a insteld in schijfbeheer ipv de floppy drive).

M'n beide pc's (een laptop en desktop) ondersteunen alvast booten van usb apparaat vanuit de bios.
Boot image op je USB stick zetten, Boot from USB in de bios aan zetten een gaan met die banaan.

Waarom zou je in godsnaam de driveletter naar a: willen veranderen. Dat heeft geen ene *** met het booten van USB pen te maken ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Atlas schreef op 06 juni 2004 @ 13:55:
[...]

Boot image op je USB stick zetten, Boot from USB in de bios aan zetten een gaan met die banaan.

Waarom zou je in godsnaam de driveletter naar a: willen veranderen. Dat heeft geen ene *** met het booten van USB pen te maken ;)
Als je een opstartdiskette wilt maken (voor Ghost) bvb zal je toch niet anders kunnen? Of voor eender welk ander programma dat een a-drive nodig heeft om opstartdiskettes te maken.

Ik heb nu kunnen proberen met een memory card reader en een 8 MB compact flash kaart volgens bovenstaande wijze (driveletter veranderen naar a:\). Het rare is, hij begint goed maar geeft plotseling een leesfout. Zowel bij een ghost opstartdisk als bij Acronis true image (de tegenhanger van ghost, waarmee je tenminste ook bootable cd's kunt branden).

De Medion stick kan ik voorlopig niet meer gebruiken. Zoals gekend zijn veel problemen met die sticks, ik moet mijn exemplaar ook nog terugsturen vanwege niet meer bruikbaar (niks werkt nog, noch formatteren, nog uitlezen,...).

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tom_G schreef op 06 juni 2004 @ 14:07:
[...]

Als je een opstartdiskette wilt maken (voor Ghost) bvb zal je toch niet anders kunnen? Of voor eender welk ander programma dat een a-drive nodig heeft om opstartdiskettes te maken.

Ik heb nu kunnen proberen met een memory card reader en een 8 MB compact flash kaart volgens bovenstaande wijze (driveletter veranderen naar a:\). Het rare is, hij begint goed maar geeft plotseling een leesfout. Zowel bij een ghost opstartdisk als bij Acronis true image (de tegenhanger van ghost, waarmee je tenminste ook bootable cd's kunt branden).

De Medion stick kan ik voorlopig niet meer gebruiken. Zoals gekend zijn veel problemen met die sticks, ik moet mijn exemplaar ook nog terugsturen vanwege niet meer bruikbaar (niks werkt nog, noch formatteren, nog uitlezen,...).
Dan doe je gewoon iets als subst a: g: ( waarbij G: dan de stick is).

En zo vaak komt zoiets niet voor, meestal kun je zelf je schijfletter opgeven bij het maken van een bootdisk.

Verwijderd

Ik heb zelf een Ibead 150 mp3 speler, radio, voice recorder, usb pen in 1.
256mb er werkt perfect zit zelfs nog diplay op met welke nummer hij af speelt.
En in gebouwde accu die automatische oplaad zodra je de usb pen in de pc doet.
8)

Hij bevalt me goed een echte aanrader _/-\o_

hier een foto d'r van: http://www.mp3playerstore.com/player/ibead/150-3-b.jpg

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb een Typhoon 128MB dingetje van de Lidl van vorig jaar. Was niet duur en werkt snel en betrouwbaar. Booten gaat niet met mijn PC. Heeft als extra een write protect schakelaartje. Dat kan handig zijn als ik moet werken met een van virussen verdacht systeem bij iemand anders. Enig nadeel vind ik eigenlijk het losse dopje, altijd bang om het eens kwijt te raken. Misschien wel een draadje aan te modden of zo. Dat is bijvoorbeeld bij de Apacer beter opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 06-06-2004 15:14 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb een Lexar JumpDrive Secure 128MB in mijn bezit. Was in de aanbieding bij Dixons voor 50 euro. 't Was tevens de laatste.

De meegeleverde software staat al op de stick, hiermee kun je de partities indelen. Secure en Public. Nu heb ik die per ongeluk verwijderd en kan ik de software niet vinden op de website. Ik kan zelfs niet meer op het Secure gedeelte komen. :(

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Op de volgende manier heb ik mijn USB-MP3 spelertje (I-BEAD 100) bootable gemaakt. Het werkt prima, maar helaas klaagt de speler zelf met "Error! Reformat media" en moet ik het ding formatteren met het bijgeleverde I-Bead programma om weer MP3's te kunnen luisteren :| Met een gewone usb-stick heb je dit probleem natuurlijk niet :)

Zet voor de veiligheid je harde schijven uit in bios of koppel de data kabel los.
Boot vervolgens van een DOS boot floppy met het sys, fdisk en format programma erop terwijl je memory stick in de pc zit.
ALs het goed is kun je nu de usb-stick zien als c: schijf. Doe een 'fdisk /mbr' om een bootsector erop te zetten. Zet vanaf de a:\ prompt met "sys c:" de system files over en markeer met fdisk de partitie als aktief. Stel je bios in op booten van USB-HDD en boot.
Ik heb er ook win95 op geinstalleerd, maar helaas wou deze niet lopen en gaf een IOS.VXD error. Ik denk dat het komt doordat de 32bit IDE driver het niet snapt. Weet iemand hoe je windows 95 gewoon via BIOS disk IO kan laten werken?

Sommige usb sticks zijn niet als HD geformatteerd, maar als floppy of zip disk oid. Wellicht kun je dit oplossen door met fdisk een partitie aan te maken en te formatteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Ploink op 06-06-2004 18:59 ]

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een usb stick van 512mb te kopen, maar zijn er nog grote verschillen tussen de merken kwa betrouwbaarheid enzo? Welke merken zijn goed?

Ik wil het vooral gebruiken om photoshop bestanden van mijn werk mee naar huis te nemen.

• SkyStreaker
  • Laatst online: 20:27

SkyStreaker

Move on up!

Er zijn in usb-stick land GIGANTISCH veel klonen, het is in feite een beetje moeilijk om antwoord te geven.

Goeie merken zijn Leadtek, SanDisk, Lab Systems of Guru. Je kan anders ook even een kijke nemen op www.kieskeurig.nl. LeadTek heeft trouwens een 1.5gig usb-drive voor 139 € zo ongeveer.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Zonder te willen spammen, lijkt de nieuwe Apacer Handy Steno 203 een mooi apparaat.
Het design bevalt me wel (dopje raakt niet kwijt ;) ) en de geclaimde transferrates zijn de hoogste die ik tot nu toe heb gezien:
Data Transfer
Write Speed around 14 MB / sec.
Read Speed around 20 MB / sec.
Staat ook in de Pricewatch

Verwijderd

Gisteren een Medion USB2.0 memory drive van 256mb aangeschaft bij Aldi. Wordt prima herkend door WinXP, maar windows zegt dat "het apparaat sneller kan werken als het op een USB2 poort wordt aangesloten"
Dat is gek, want ik heb alleen maar USB2 poorten. Heb alle USB-poorten, 2 achter en 2 voor, geprobeerd.
Ik heb nog een 128mb Typhoon stick van 128mb. Die werkt gewoon op USB2 en is inderdaad veel sneller.
Hoe krijg ik deze Medion op USB2?
(WinXPpro/sp2 - AsusP4B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is een oud topic en dan in de eerste instantie ook nog om ervaringen te wisselen en niet om probleemgevallen te dumpen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.