Toon posts:

Windows opstarten blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WIN 98SE, P 2 233, 64 mb, 10 GB HD WD.
De Western Digital 10 GB HD wordt herkend, maar geeft maar 8 GB aan, dit vind ik niet zo erg. Na het herkennen worden alle gegevens van de PC weergegeven zoals PCI Device listing.... etc. Dan moet normaal gesproken Windows beginnen met opstarten..... Dit gebeurd niet, hij blijft hangen.
Wat kan het zijn?

Verwijderd

Wat gebeurd wel? Wat zie je? Al wel een Windows scherm of niet? Sinds wanneer heb je dit? Iets veranderd? Iig meer input.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zie nog geen Windows scherm, het gebeurt wanneer de PC eigenlijk een besturingsprogramma vraagt van de HD. Als je alleen de CD-Rom aankoppelt, Krijg je een melding dat wordt gevraagd om een Bootdisk. Als je dus de HD eraan koppelt, vraagt ie dat niet maar zegt het gewoon niks, en de cursor linksonderin blijft knipperen, maar de HD reageert niet.
Er is in zoverre wat verandert dat er een brander in is gezet, maar die is er alweer achter heen ivm de problemen.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Ik denk dat het wel eens kan liggen aan je BIOS... kijk of er een upgrade is voor je BIOS en installeer die....

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik denk een master/slave probleem. je brander en harddisk waren bijv. allebei master op dezelfde IDE. nu je brander eruit is kun je naar je bios gaan en even een AUTO HDD DETECT doen. wordt je schijf weer goed herkend. wijzigingen opslaan en gaan..

want voordat je de brander erin schroefde werkte het wel? na inbouw niet meer, en nu je hem er uit hebt gehaald nog steeds niet? begrijp ik dat goed?

chaozz.nl | RetroGameCouch