Toon posts:

Kwalificaties Siemens Scenic edition Mi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Siemens Scenic Edition Mi gekregen. Is een P2-333mhz met 64 mb geheugen (zitten twee geheugensloten in met elk 32mb).
Ik wil kijken of ik er meer geheugen en evt een hogere processor in kan zetten.
Heb me de blubber gezocht op internet maar kan nergens de juiste informatie over deze pc vinden. Ook op het moederbord kan ik niets vinden wat me helpt.
Op de zijkant staat 1115 F10 2, ook kan ik nog W20361-wg-z2-01-36 vinden en B34594 9 10, maar dit levert bij het zoeken op internet niks op.
Wie kan me iets meer vertellen of de goede (informatie)weg opsturen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Is dit 'm?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
;) Mijn vrouw zegt altijd dat mannen niet kunnen zoeken, zou dat nu echt waar zijn?
:) Dit is hem inderdaad! Hardstikke bedankt.
Weet je misschien ook of ik hier nu zo een andere processor in kan doen zoals aangegeven staat of dat ik dan nog instellingen moet wijzigen?
Als ik het goed lees zou ik er wel zo geheugen bij moeten kunnen plaatsen.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Zolang als je mobo die cpu aan kan kan je er gewoon een andere in prikken... Moet geen probleem zijn... Als het goed is herkent hij hem dan zelf als die cpu...
Geheugen is een eitje... gewoon de oude modules vervangen voor nieuwe grotere modules (meer mb)
Je hebt de F variant dus je zou volgens mij max 512 mb per sleuf kunnen... of het is 512 totaal max... dat weet ik niet helemaal zeker..

succes

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mannen niet kunnen zoeken? :P (mja, de juiste vrouw misschien :+ ). Wel er van uitgaande dat je de 'F' variant hebt heb je een BX, dat betekent max 256MB per DIMM socket (let er wel op dat je de juiste 256MB DIMM's neemt; die met twee maal acht 16Mx8 chips). Wat cpu betreft, je kan sowieso alle 100MHz FSb Katmai's (de eerste serie P!!!'s, die met 512Kb off-die L2 cache en 2.0v corespanning) nemen. Over de Coppermine's durf ik niks te zeggen, als dat bord de juiste spanning kan leveren zouden die ook moeten werken maar dat kun je niet uit de specs opmaken, je kan het evt. wél uit deze pdf opmaken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit intussen 128mb geheugen extra in zonder problemen, als ik de pdf goed bekijk is het maximale wat dit board (1115) aankan een katmai 600 pentium 3 processor. Nu proberen er een op de 2e hands markt te vinden.
:*) :*) :*) Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1