Toon posts:

[w2k]oud IP adres wordt vastgehouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem zat een nic met het ip 10.0.0.151

nu heb ik die kaart eruit gehaald en een nieuwe nic (100mbit) erin gezet.
nu heb ik alleen het probleem dat mijn w2k sp3 bak het oude ip (10.0.0.151) onthoud en niet vrij geeft. dit terwijl het ip dus niet meer gebruikt wordt (was het ip van de oude nic).

weet iemand hoe ik dat oude ip kan verwijderen zodat een ander systeem daar gebruik van kan maken?

Verwijderd

nic == zelfde merk? fixed ip of dhcp?
gebruik anders "ipconfig /release"
dit zorgt ervoor dat je ip wordt vrijgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
sorry had ik er idd wel even bij kunnen zetten.

het zijn beide 3com kaartjes (de oude en de nieuwe) en hebben een fixed ip.

Verwijderd

zeker dat het een fixed ip is ?
Dus aanpassen in tcp/ip settings en een disable/enable van je nic werkt niet :?

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
In dat geval (vast ip-adress) zal ipconfig /release niet helpen. Rechtsklikken op My networkplaces, rechtsklikken op de goede local area connection (steeds voor properties kiezen) en daar dan voor Internet Protocol kiezen En daar dan weer voor properties..
Daar kun je het ip adress wijzigen (ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb ook niet een echte oplossing kunnen vinden.

Maar...je kan het IP adres wél gewoon gebruiken, W2K zal zeggen dat het in gebruikt is door een andere NIC, en of je het wil veranderen. Gewoon niet veranderen. Bij mij werkt dit gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
heel zeker.
ik ben toe ik de oude nic eruit haalde vergeten om hem weg te gooien uit mijn device manager.

daar (in de device manager) zie ik nu enkel mijn nieuwe kaart. maar ergens wordt dus nog wel het oude ip.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staat nog in je registry onder

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{IDvanjeoudeadapter}

Als je 'm daar verandert ben je ook klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2002 12:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgelost.

wanneer ik de (nieuwe) nic in de device manager weggooi en hem opnieuw laat detecteren en daarna het ip invoer, krijg ik de melding dat die albestaat, maar dat de nic (met ip) hidden is omdat deze niet meer in het systeem zit. dat klopt ook. ik kan daarna het oude ip alsnog aan de nieuwe nic toekennen.

thnx voor de help.

• Erik_M
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 11:41
W2K heeft de oude netwerkkaart niet verwijderd maar laat deze hidden staan in je devicemanager, inclusief alle instellingen zoals je ip-nr. Volgende artikel omschrijft hoe je dit op kan lossen:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q269155
Pagina: 1