Printer wil niet printen.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik ben al de hele dag bezig geweest met m'n printer (HP PSC 2110) aan de praat te krijgen maar het wil niet lukken, dus vraag ik 't maar hier.

aan inkt/papier oid kan het niet liggen, zelftest doet dat ding prima
aan de kabel kan het niet liggen, windows herkent 'm gewoon als usb device
maar ik kan toch niks printen? geen plaatjes, niks vanuit notepad.. zelfs niks van de prompt
pc gerest, hielp niks. drivers opnieuw geinstalleerd, hielp niks.

Zowel op offline als op online print ie niet, alleen bij offline wacht ie eerst 6 minuten voordat ie een error msg geeft.

Die error krijg ik trouwens in Windows... 'Printer does not print.' Alsof ik dat zelf niet kan zien grmbl |:(

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Moet echt heel nodig iets uitprinten voor school, heb nog maar weinig tijd... Kep de HP site ook al doorgekeken maar daar is ook niet echt nuttige info te vinden.. printer resetten hielp ook niks..

ff voor de duidelijkheid: Hij deed het dus eerst gewoon... en er is in het weekje dat ik niet heb geprint niks veranderd, zowel op die pc (is router nl.) als de printer zelf..

[ Voor 11% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 29-11-2002 11:58 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

windows 3.11? win95? welke windows gebruik je?

Ey!! Macarena \o/

• DiSiLLUSiON
Windows XP.

Verwijderd

Ook al aan de meest simpele dingen gedacht, zoals:

-staat-ie als standaardprinter?
-staat er niet per ongeluk een vinkje voor 'afdrukken onderbreken'?

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 14:42
Heb ik ook gehad maar toen had ik per ongeluk "afdrukken onderbreken" afgevinkt. Dus ff kijken of dat aanstaat zoja uitzetten.

• DiSiLLUSiON
Hij staat volgens mij als standaard printer.. 't is iig m'n enige printer, en hij heeft het altijd goed gedaan? Kan niet vinden waar ik dat zou kunnen instellen btw.. idem met 'afdrukken onderbreken', staat niet bij de printeropties?

En sorry dat ik zo'n n00b ben wat dit betreft.. Heb nog nooit wat hoeven printen, heb dat ding pas gekocht omdat ik wat voor school moest printen... maar verder gebruik ik 'm nooit.. En nu ik 'm nodig hebt werkt 'ie niet |:(

[ Voor 43% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 29-11-2002 12:12 ]

Verwijderd

Rechtsklikken op de printer: kiezen voor standaardprinter
Voor afdrukken onderbreken: dubbel klikken op printer, menu 'printer'

• DiSiLLUSiON
Kan beiden niet vinden? In 't rechtermuisknop menutje van m'n printer staat alleen printing preferences, pause printing, sharing en use printer offline.. En bij de properties zit geen tab 'printing'. Ook bij de printinstellingen niet?

edit: Hmm bij m'n HP services proggie, staat er bij het geschatte inktniveau dat er 'geen tweeweg communicatie met de printer tot stand kan worden gebracht'.. Is dan toch m'n usb kabeltje kapot?

edit2: In de printerqeue was wel een optie 'set as default printer', staat al aangevinkt. Ook kan ie weer communiceren nu ik 'm in een andere usb poort heb geplugged.. Maar printen doet ie nog steeds niet ;(

[ Voor 57% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 29-11-2002 12:28 ]

Verwijderd

Heb hier ff een XP-machine opgstart (nl-versie)
In het snel menu staat idd niet (meer) als standaard instellen, komt misschien ook wel omdat-ie de enige is. Staat er wel een zwart v-tje bij?

Als ik de printer selecteer, komt er rechts een menu met de keus afdrukken onderbreken.

Heb je al een keer printer verwijderd, en daarna opnieuw toegevoegd?
Wil ook nog wel eens helpen.
En weet je zeker dat je kiest voor usb-printer? Die van mij thuis is nl. dubbel geïnstalleerd: Ook één keer op paralelle port, ik moet dan ff kiezen voor de usb-versie.

[edit] Had telefoontje tussendoor, je hebt je bericht in de tussentijd gewijzigd... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 12:32 ]

• DiSiLLUSiON
Ah, printer verwijderen en opnieuw installeren zou ik nog kunnen proberen thnx -> helpt niet..

[ Voor 10% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 29-11-2002 12:38 ]

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik had bijna hetzelfde probleem, met de nadruk op had.

Uiteindelijk was dit het probleem waardoor het mis ging met installeren.
Tijdens de installatie wordt er in het register een nieuwe key aangemaakt :
"HKEY_Local_Machine\software\Hewlett Packard"

Ik ben ingelogd als administrator op mijn WinXP PC en dan hoor je dus alle rechten te hebben voor installatie. Toch had ik voor de installatie onvoldoende rechten op die nieuwe key. Ik snap niet hoe dat kan (lijkt me een fout in het installatiebestand), maar toen ik de rechten handmatig goed had gezet zoals op die HP-site aangegeven werd, ging alles ineens van een leien dakje en kon ik die installatie voltooien. Djeez ik heb dat ding werkelijk twee dagen vervloekt maar nou loopt ie als een speer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mirre op 01-06-2003 02:23 ]

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Verwijderd

Als het een USB printer is, moet ie ook ingesteld worden als een USB printer, een kwestie van nieuwe drivers downloaded. Ik had het zelf ook gehad met mijn Epson Style Color 580, in windows XP herkende hij hem niet als USB waardoor hij dus niet printte, de cd-rom ondersteunde XP ook niet, dus even nieuwe drivers voor XP gedownload!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Weet je zeker dat het een softwarematig probleem is? Want ik heb hier ergens ook een topic over zo'n soort probleem, het ding heeft dus waarschijnlijk de poort van de laptop gesloopt :(. Probeer hem eens op een andere computer.
Pagina: 1