Gister zou ik ff een nieuwe HD in mijn computer bijpluggen [Maxtor]. Deze kwam op de zelfde IDE kabel als mijn andere HD. In feite moet dat niet zoveel uitmaken. Maar ik had met mijn stomme kop, ze allebei op master staan.... Vervolgens begon mijn computer dus te zeuren, dus haalde ik hem weer los.
Ik weer booten van mijn normale HD, allemaal foutmeldingen ...., dus ff Format gedaan, partities weer ingesteld ... en dacht weer ff WINXP installeren.... niet dus!!
Crash ..Foutmelding dit en dat ....
Ik ff proberen Windows 2000 te installeren en dat wou ook niet. Daarna maar Win98, met het zelfde resultaat.
-------------------De Foutmelding -------------------------
Standard Mode: Fault outside of MS-DOS extenden
EC=000, CS=0397, ..... etc
-----------------------------------------------------------------
Ik daarna nog ff gekeken in Fdisk. En bleek dat ik de main partitie niet geactiveerd had. Nou weet ik niet of dat van invloed is, maar daarna kreeg ik deze foutmelding
Kernel: Unable to initialize heap
Nu wou ik ff vragen of iemand misschien weer hoe ik dit kan oplossen, of waar ongeveer het probleem ongeveer zit. Ik ben verder geen wonderkind met de computer, beter gezegd ik red me er mee....
Thx voor replies
Ik weer booten van mijn normale HD, allemaal foutmeldingen ...., dus ff Format gedaan, partities weer ingesteld ... en dacht weer ff WINXP installeren.... niet dus!!
Crash ..Foutmelding dit en dat ....
Ik ff proberen Windows 2000 te installeren en dat wou ook niet. Daarna maar Win98, met het zelfde resultaat.
Standard Mode: Fault outside of MS-DOS extenden
EC=000, CS=0397, ..... etc
Ik daarna nog ff gekeken in Fdisk. En bleek dat ik de main partitie niet geactiveerd had. Nou weet ik niet of dat van invloed is, maar daarna kreeg ik deze foutmelding
Kernel: Unable to initialize heap
Nu wou ik ff vragen of iemand misschien weer hoe ik dit kan oplossen, of waar ongeveer het probleem ongeveer zit. Ik ben verder geen wonderkind met de computer, beter gezegd ik red me er mee....
Thx voor replies
edit:
Samen vatting tot nu toe.
Een Compaq [En Bios
] computer, waar ik op beide HD's geen OS kan installeren. Het maakt niet uit wat voor OS [Ik heb WINXP, WIN2k, WIN98se geprobeerd] Zodra installatie begint, verschijnt er 1 van boven genoemde foutmeldings.
Meerdere keren geformateerd, gepartioneerd [of niet ingedeeld] , de foutmelding blijft weer terug komen.
Ik kan wel naar de HD's schrijven, bv de win98 cd kopieren naar de HD is geen probleem, puur het installeren van het OS gaat het fout.
Samen vatting tot nu toe.
Een Compaq [En Bios
Meerdere keren geformateerd, gepartioneerd [of niet ingedeeld] , de foutmelding blijft weer terug komen.
Ik kan wel naar de HD's schrijven, bv de win98 cd kopieren naar de HD is geen probleem, puur het installeren van het OS gaat het fout.
[ Voor 16% gewijzigd door Loadichus op 30-11-2002 14:09 . Reden: Samenvatting ]