[HDD] Kan geen OS installeren !

Pagina: 1
Acties:

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Gister zou ik ff een nieuwe HD in mijn computer bijpluggen [Maxtor]. Deze kwam op de zelfde IDE kabel als mijn andere HD. In feite moet dat niet zoveel uitmaken. Maar ik had met mijn stomme kop, ze allebei op master staan.... Vervolgens begon mijn computer dus te zeuren, dus haalde ik hem weer los.

Ik weer booten van mijn normale HD, allemaal foutmeldingen ...., dus ff Format gedaan, partities weer ingesteld ... en dacht weer ff WINXP installeren.... niet dus!!
Crash ..Foutmelding dit en dat ....

Ik ff proberen Windows 2000 te installeren en dat wou ook niet. Daarna maar Win98, met het zelfde resultaat.

-------------------De Foutmelding -------------------------

Standard Mode: Fault outside of MS-DOS extenden

EC=000, CS=0397, ..... etc
-----------------------------------------------------------------

Ik daarna nog ff gekeken in Fdisk. En bleek dat ik de main partitie niet geactiveerd had. Nou weet ik niet of dat van invloed is, maar daarna kreeg ik deze foutmelding

Kernel: Unable to initialize heap
-----------------------------------------------------------------

Nu wou ik ff vragen of iemand misschien weer hoe ik dit kan oplossen, of waar ongeveer het probleem ongeveer zit. Ik ben verder geen wonderkind met de computer, beter gezegd ik red me er mee....

Thx voor replies

edit:

Samen vatting tot nu toe.

Een Compaq [En Bios :( ] computer, waar ik op beide HD's geen OS kan installeren. Het maakt niet uit wat voor OS [Ik heb WINXP, WIN2k, WIN98se geprobeerd] Zodra installatie begint, verschijnt er 1 van boven genoemde foutmeldings.
Meerdere keren geformateerd, gepartioneerd [of niet ingedeeld] , de foutmelding blijft weer terug komen.

Ik kan wel naar de HD's schrijven, bv de win98 cd kopieren naar de HD is geen probleem, puur het installeren van het OS gaat het fout.

[ Voor 16% gewijzigd door Loadichus op 30-11-2002 14:09 . Reden: Samenvatting ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kabeltjes wel goed aangedrukt? Jumpers alweer goed gezet?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Gewoon ff helemaal opnieuw beginnen, met f-disk alle partities eraf halen, rebooten, opnieuw f-disk draaien, partitie activeren, formatteren en kijken maar wat-ie doet....
Zou gewoon moeten lukken hoor; volgens mij is dit geen hardware-error.
Wie stelt er niet een keer een schijf verkeerd in? Ik vaak genoeg, maar nog nooit met ernstige gevolgen

Dat dan weer wel......

Verwijderd

zorg wel dat je de actieve partitie op de primaire schijf hebt staan. schijf 1 dus.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Kijk ook even of je kan booten als je over de 1024 cilinders heen zit.

Meh ...

• Loadichus
Ik heb nu 1 HD op master staan en de andere op slave, en de computer ziet ze allebei. Maar kan nog steeds geen OS installeren, en dat vind ik heel vaag.

Ik heb het nu al een paar keer geformateerd, en nog steed nix. Ik ga nu zo voor de laatste keer alles formateren!!

Weet iemand anders misschien waar mijn probleem zich kan bevinden
Twarp schreef op 29 november 2002 @ 11:29:
Kijk ook even of je kan booten als je over de 1024 cilinders heen zit.
Hoe doe ik dit ?? , het kan zijn dat het daar aan ligt

• Loadichus
Zou het eventueel aan de geheugenmodules kunnen liggen ?? , of heeft dat er helemaal nix mee te maken ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
Loadichus schreef op 29 november 2002 @ 18:14:
Zou het eventueel aan de geheugenmodules kunnen liggen ?? , of heeft dat er helemaal nix mee te maken ?
heb je nu ook de oude partities eerst van die schijf afgehaald ? dat is belangrijk !
installatie probs kunnen idd ook aan je ram liggen.

probeer anders eerst te installen op die nieuwe schijf en kijk wat hij daar mee doet

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Loadichus
Ik kan op beide hardeschijven wel wat neer zetten. En ja ik heb ze allebei in het geheel geformateerd. Ook heb ik met fdisk de oude partities weggehaald, en ze op nieuw ingedeeld zoals ik het wil.

In dat gedeelte heb ik dus ook helemaal geen problemen, Ik kan zelfs eerst de CD nog wel kopieren naar de C:\ ,maar bij de installatie geeft ie gewoon de eerste foutmelding aan [kijk eerste post]

Ik zal vanavond na werk nog ff proberen allebeide geheugen modules los te halen en er overnieuw in te zetten [Of 1 voor 1] Maar ik betwijfel echt of daar het probleem ligt.

Het is namelijk wel een beetje kut, want zo kan ik nix met mijn computer

[Thx voor de replies tot nu toe]

Verwijderd

En in je bios heb je natuurlijk ook die boot sector virus bescherming uitstaan he ? 8) Als die aan staat dan wil die ook geen os instaleren

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03

WouterG

Dit is geen ondertitel

probeer eens fdisk met mbr te gebruiken, ik weet niet meer precies hoe je het typt maar misschien weet een andere tweaker het wel?
Het kan namelijk zijn dat je bootsector op je hd naar zn grootje is en mbr repareert dat dan.

intypen moet volgens mij zo: (hier stond een fout:)

Herstel, het moet fdisk /mbr zijn. Ben een linux gebruiker dus dat tooltje heb ik al langere tijd niet meer gebruikt :)

[ Voor 21% gewijzigd door WouterG op 29-11-2002 19:32 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58
corectie, de juiste command is

FDISK.EXE /MBR

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Loadichus
sunturion schreef op 29 November 2002 @ 19:36:
corectie, de juiste command is

FDISK.EXE /MBR
Ik weet niet wat de bedoeling is van dit command, er word bij mij ff wat geladen, en dan komt ie gewoon weer in het prompt scherm. Er komt dus geen programma !

Ik zal zo ff proberen het interne geheugen er uit te halen en dan 1 voor 1 er in te doen, als het lukt of niet lukt horen jullie zo.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Klopt - fdisk /mbr schrijft maar een paar bytes weg en keert terug naar de prompt.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
die schrijf je master boot record overnieuw. zo heb ik mijn pc ook gerepareerd (linux boot was verkut, dus fdisk /mbr gaf het win2k boot menu weer)

• Loadichus
Na fdisk /mbr krijg ik deze fout bij het installeren van Windows 98

Kernel: Unable to initialize heap
------------------------------------------------------------

:( :( :(

Bij Windows 2000 kwam de installatie al wat verder, maar zodra hij de bestanden wil gaan kopieren kan ie de bestanden niet plaatsen, of kan ie niet goed lezen van de CD

Ik ga nu op dit moment de geheugenblokjes er uit halen en kijken of dat werkt

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 20:36
Zou het helpen om eerst met fdisk alle partities te verwijderen, vervolgens NIET opnieuw indelen (en dus NIET formatteren) en vervolgens win2k / -XP installeren.

Met deze install 1 partitie voor windows creëren en later in windows eens partities indelen.

Op die manier sluit je problemen veroorzaakt door in de weg zittende partities tijdens installatie uit. Als je dan nog altijd gezeik hebt, kan je fdisk problemen uitsluiten.

Verwijderd

Als je hem format kan je dan wel gewoon op de hardeschijf aan de bestanden komen. Want het lijkt erop dat je niks kan wegschrijven zo te lezen.

Verwijderd

Wat staat er in je bios bij virus protection?

Als er Enabeld staat dan wordt je Boot sector beschermd tegen alles wat probeert er iets in te veranderen.

Tijdens de instalatie van ee nieuw OS wordt de Boot sector op een bepaald moment overschreven.
Als dat wordt verhindert door je Bios dan krijg je bijna altijd van die rare fout meldingen en loopt je instalatie vast.

Ps bij vele moederboreden staat deze optie gewoon enabeld in de bios

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 22:43 ]

Verwijderd

als je in win2000 setup fouten krijgt kun je t beste de memory-settings zo soepel mogelijk instellen. 100Mhz, hoogste latencies, etc..

anders zou ik t ook niet weten :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

had ms dos geen 8 gig grens o.i.d?

als je dan 30 Mb wil formateren krijg je denk ik een probleem

laat anders windows 200 zelf het werk doen ... gewoon opstarten via cd rom of maak die opstartdiskettes aan (ook via cd rom) en probeer het op die manier

windows houd wel van niet bestaande of lege partites (geeft ie zelf wel aan

maar let op of de virus bescherming niet aanstaat in je bios enzo
sclgt geheugen kanook inderdaad

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 30-11-2002 13:49 ]

Iperf

• Loadichus
Gister zou ik dus nog ff wat verder omprutsen, maar toen hadden we een stroom storing in onze straat. Net of het probleem met mijn computer niet genoeg was.

Ieder geval ik ben vanmorgen weer verder gegaan, ik heb een advies van een tweaker opgevolgd, en alle partities weggehaald, geformateerd, en daarna niet ingedeeld. Toen ik weer begon met de installatie kreeg ik weer die eerste foutmelding.

Ik heb ook nog in de bios gekeken, maar het is een compaq computer, en kan daar nix vinden van bootsectorvirus enable/disable.
Ook kan ik nix vinden van caching/shadowing in de bios.

Ik ben nu al bijna ten einde raad :X .... strax moet ik ook nog mijn computer wegbrengen naar een computerwinkel.

Ik heb nog maar een idee, en dat ik mijn geheugen modules testen, dus als er nog een tweaker is die nog een ander idee heeft GRAAG !

• Loadichus
fish schreef op 30 november 2002 @ 13:47:
had ms dos geen 8 gig grens o.i.d?

als je dan 30 Mb wil formateren krijg je denk ik een probleem

laat anders windows 200 zelf het werk doen ... gewoon opstarten via cd rom of maak die opstartdiskettes aan (ook via cd rom) en probeer het op die manier

windows houd wel van niet bestaande of lege partites (geeft ie zelf wel aan

maar let op of de virus bescherming niet aanstaat in je bios enzo
sclgt geheugen kanook inderdaad
Ik heb al getest of dit werkte. Ik had mijn HD helemaal leeg gemaakt, alle partities af etc. Daarna geboot van de win2k cd ....., en kreeg toch nog een foutmelding :(

Dat met het bootvirussector zou het probleem kunnen zijn, maar het is zo'n stomme compaq bios, waar je bijna nix kan! ..... Kan je deze ook updaten eventueel zonder OS ?

• Loadichus
Samen vatting tot nu toe. :o

Een Compaq [En Bios :( ] computer, waar ik op beide HD's geen OS kan installeren. Het maakt niet uit wat voor OS [Ik heb WINXP, WIN2k, WIN98se geprobeerd] Zodra installatie begint, verschijnt er 1 van boven genoemde foutmeldings.
Meerdere keren geformateerd, gepartioneerd [of niet ingedeeld] , de foutmelding blijft weer terug komen.

Ik kan wel naar de HD's schrijven, bv de win98 cd kopieren naar de HD is geen probleem, puur het installeren van het OS gaat het fout. :(

[ Voor 2% gewijzigd door Loadichus op 30-11-2002 14:24 . Reden: typfout ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je hebt nog niet gezegd wat voor Maxtor schijf je erin hebt gehangen. Ik neem aan groter dan 32 GB: mogelijk is de schijf gewoon te groot voor het Compaq bios? (Wat is het voor Compaq?)

Verwijderd

De foutmeldingen die jij noemt hebben NIETS te maken met het al dan niet aanwezig zijn van harde schijven/partities/etc. Het zijn fouten in je geheugen (en nogal ernstige)!
Mijn eerste gedachte is dat je geheugenmodules corrupt zijn. Het kan ook nog aan je MEM timings liggen, maar die zal je wel niet kunnen instellen :(

Leen anders ergens ff een reepje mem wat in je computer kan, en probeer het daarmee... Scheelt je weer een trip naar de winkel.

Nogmaals : dit ligt dus zeker NIET aan bootsector-virus-protection of onjuiste partitieindelingen! In die richting een oplossing zoeken heeft dus weinig zin...

• Loadichus
De Maxtor is 20gb groot, en mijn andere HD de seagate is ook 20gb

Het compaq model is een presario met 677MHz

• Loadichus
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 14:40:
De foutmeldingen die jij noemt hebben NIETS te maken met het al dan niet aanwezig zijn van harde schijven/partities/etc. Het zijn fouten in je geheugen (en nogal ernstige)!
Mijn eerste gedachte is dat je geheugenmodules corrupt zijn. Het kan ook nog aan je MEM timings liggen, maar die zal je wel niet kunnen instellen :(

Leen anders ergens ff een reepje mem wat in je computer kan, en probeer het daarmee... Scheelt je weer een trip naar de winkel.

Nogmaals : dit ligt dus zeker NIET aan bootsector-virus-protection of onjuiste partitieindelingen! In die richting een oplossing zoeken heeft dus weinig zin...
Bedankt , met deze informatie weet ik waar ik moet zoeken. Ik zal het eens proberen 1 voor 1 er in te doen, en kijken welke stuk is. Ik laat het horen, wat het resultaat is!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is het het originele Compaq geheugen of heb je dat ook uitgebreid? Zou best kunnen dat die chipjes het wel op een ander moederbord normaal doen. De Compaqs zijn (ook) nogal kieskeurig wat geheugenchips betreft...

• Loadichus
Ik heb het idd uitgebreid. Er zat standaard een 64mb compaq reepje in, dit was uiteraard niet genoeg als je spellen online wilt spelen, ik heb daarom er een reepje van 128mb [Kingston] bij gedaan. Deze pakte hij wel, en heeft nooit eerder problemen opgeleverd.

Is het mogelijk dat deze stuk gegaan is toen ik een 2e HD aan mijn IDE kabel plugde. Ze stonden toen alle 2 op master !, en dat werkt natuurlijk niet ...

Maar ga nu mijn comp loskoppelen en de reepjes testen

• Loadichus
Oke mijn probleem is opgelost. Thx to Akhorahil .... hij had het idd goed. mijn reepje van kingston 128 mb intern is kaputt. [2/3 van intern geheugen :( ]

Nu hoop ik nog wel een antwoord te krijgen over hoe zoiets nou stuk kan gaan, ik kan het bijna niet bevatten, dat het aan mijn HD's lag en dat ze allebei op Master stonden

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Misschien per ongeluk met het installeren van die hd het reepje even aangeraakt ofzo? En dan dus door de statische elektrischiteit

• Loadichus
Het is nog erger, het blijkt dat een van mijn geheugen poorten ofzo stuk is, ik heb nu de 128mb reepje in de eerste gezet, en ik kan nu ook een OS installeren.

• Loadichus
THX voor de hulp allemaal, ik denk dat ik me nu wel aardig red
Pagina: 1