Ola,
We zijn hier bezig met het maken van een stukkie software in Access. Voor dat stukkie software moeten we het een en ander inlezen uit een excelbestand. Op onze ontwikkelmachines (Win XP) hadden we geen enkel probleem: alles werd correct geïmporteerd. Nu staat de software in een testomgeving (o.a. Win 98SE en ME), en opeens loopt de import vast op regel 1928 in het excelbestand. Op Google en Google Groups is er niks te vinden van een of andere max-waarde ofzo, maar dat lijkt het wel te zijn: zelfs als het Excelbestand volledig anders is loopt 'ie weer na 1928 regels vast. Heeft iemand van jullie een idee? Hier een stukje van de code:
T.I.A. voor eventuele reacties
We zijn hier bezig met het maken van een stukkie software in Access. Voor dat stukkie software moeten we het een en ander inlezen uit een excelbestand. Op onze ontwikkelmachines (Win XP) hadden we geen enkel probleem: alles werd correct geïmporteerd. Nu staat de software in een testomgeving (o.a. Win 98SE en ME), en opeens loopt de import vast op regel 1928 in het excelbestand. Op Google en Google Groups is er niks te vinden van een of andere max-waarde ofzo, maar dat lijkt het wel te zijn: zelfs als het Excelbestand volledig anders is loopt 'ie weer na 1928 regels vast. Heeft iemand van jullie een idee? Hier een stukje van de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Dim rs As Recordset
Dim appExcel As Object, wkbBook As Object, wksSheet As Object
Set rs = dat.OpenRecordSet("tabel001")
Set appExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set wkbBook = appExcel.Workbooks.Open(werkblad)
Set wksSheet = wkbBook.ActiveSheet
If IndelingExcelbestandJuist Then
j = 2
While wksSheet.cells(j, 1).Value <> ""
Status.Caption = "Status: verwerken regel " & j - 1
Me.Repaint
rs.AddNew
rs.Fields("...") = wksSheet.cells(j, 1).Value
rs.Fields("...") = wksSheet.cells(j, 2).Value
<KNIP>
rs.Fields("...") = wksSheet.cells(j, 33).Value
rs.Fields("User") = "Importeeractie"