Killer dual-Xeon systeem, suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil in de loop van komend jaar een killer dual-xeon systeem gaan samenstellen, elke maand een beetje kopen, en zo een leuk systeempje neerzetten. Ik zat aan het volgende te denken:

* E7505 Master-LS2(MS-9121)
* 2 x Xeon 2,4 Ghz
* 1GB PC2100 reg'd
* 1 x Seagate Cheetah 15k.3

Tot zover de basiscomponenten. Paar vraagjes:

-is extended ATX algemeen passend, of kan ik in de problemen komen bij sommige kasten?

-Er staat bij de specs van het mobo (dat nog niet uit is) dat het AGP slot 50w levert, is dit genoeg voor de meest moderne kaarten? Het is wel AGP8x.

En, tenslotte, wat zijn de verwachtingen voor de Xeon CPU's? Komen er binnenkort nog versies uit met meer cache? Hogere snelheden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Extended ATX is zeker niet algemeen passend.. Het heet niet voor niks extended ATX. Neem een ruime kast (bigtower enzo). Op de site van de kastenfabrikant (AOpen, Lian-Li, Chieftec, etc) staat zeker wel vermeld of je E-ATX plankjes in kan bouwen, beter kijken dus :)

50W is meer dan genoeg. Een zichzelf respecterend GPU/videokaart fabrikant heeft dat zeker ook tussen de specs vermeld staan :)

Verwachtingen voor Xeon CPU's: hou gewoon reviewsites à la tweakers.net in gaten :)

Allemaal dingen die wel met enige moeite uit te vinden zijn, dicht dus.

Dit topic is gesloten.