Toon posts:

MPEG-2 SVCD op Pioneer DVD geeft trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende valt mij op. Ik heb een DVD omgezet m.b.v. DVDx 2.0 naar MPEG-2 SVCD 352x576. Echter, als ik de CD's wil bekijken op mijn Pioneer 454 DVD speler is het beeld wat trillend, je ziet dit in de film goeden bij de ondertiteling.

Als ik de CD's afspeel op een Philips (bijv de 622) of een JVC DVD speler heb ik er geen last van. Opmerkelijk omdat deze Pioneer 454 toch een v/d beste DVD spelers is betreffende VCD en SVCD ondersteuning.

Ik heb al geprobeerd deinterlacing te gebruiken via de software maar daar lag het dus niet aan.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak/reden kan zijn? Het ligt niet aan mijn TV maar puur aan het afspelen via de DVD speler.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb de DV-350 (= 454 maar dan zonder optical out) en ik heb geen problemen met trillend beeld ofzo.
Ik moet eens kijken naar de instellingen van mijn SVCD encoders......

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook alleen met omgezette DVD films naar MPEG-2.....

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Staat hij niet op een verkeerd formaat ingesteld je speler? Dus NTSC of Pal-60? En kan je tv dat niet aan?

Ik heb nog geen problemen gehad met het afspelen van (S)-VCD's. Maar ik weet wel dat als ik een regio 1 schijfje in mijn DVD speler gehad heb, dat hij automatisch overschakeld op NTSC output, en daar op blijft staan. Misschien staat ie bij jou nu ook wel op NTSC, en veroorzaakt dat een trilling? Het is maar een hersenspinsel hoor!
Maar het probleem zou dan op te lossen zijn door er eerst een regio 2 dvd in te doen.