Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 11:30:
[...]
ik weet echt wel wat een firewall doet en ik vraag dus ook niet van wat zo'n ding doet.
maar zoals ik al zij weet ik niet VEEL hier over .
trouwens ipv zo wijs te doen kon je ook gewoon zeggen :
het maakt geen ruk uit wat voor een servers/clients je achter dat ding hangt
In plaats van zelf zo wijs te doen, kun je ook eens ff een duidelijk verhaal neerplanten.
• Wat wil je nou EXACT ?
• Wat is je budget ?
• Wat voor verindingen heb je ? Inet/Private ?
Als het puur gaat om 3 NW dozen aan elkaar te knopen, zou ik op alle drie BorderManager (Firewall van Novell) installeren en deze via VPN (ook onderdeel van BorderManager) met elkaar laten babbelen.
Qoute uit de FAQ:
Vergeet ook niet dat de die-hard Advanced Networker vaak dezelfde problemen in dit forum als dagelijkse werkzaamheden heeft.
Iedereen kan fouten maken, maar ga iemand niet als een verschrikkelijk newbie uit staan schelden/flamen voor zijn antwoord, als het een antwoord is welke je niet wilt horen of verwacht.
Respecteer een ander zijn mening en kennis!
Het niveauverschil in Professional Networking & Servers is groot, erg groot. Om het forum interessant te houden worden de echte newbie-vragen of op slot gezet, of gemoved naar een ander forum waar hij beter tot zijn recht komt.
Dit zorgt ervoor dat het forum niet verschrikkelijk oninteressant wordt voor Advanced Networker.
Over het algmeen kun je er van uitgaan dat 'simpele' topics die hier NIET horen op slot gaan, tenzij duidelijk is dat je net nieuw bent ophet forum.
De dooregewinterde GoT'er kan dus op een slot rekening als hij een topic plaatst met de vraag 'Hoe installeer ik IE5 :?'
Nogmaals , meer info!!
Ik geef je nog 1 keer de kans opm er een duidelijk topic van te maken.
NOFI, maar misschien is het handig om idd eens eerst te verdiepen in de materie.