Toon posts:

[Dreamweaver]SSI verneukt opmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een SSI in een willekeurige HTML pagina aanbreng, dan wordt de 'design'-view totaal verneukt. Het hele script ipv de link naar het script wordt dan weergegeven.

Ik typ in <!--#include virtual="cgi-bin/nieuws/dynnew.cgi" -->

Maar krijg een complete chaos met het hele dynnew.cgi script in de opmaak van m'n pagina.

Welke instelling heb ik vergeten uit te zetten cq aan te zetten?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dreamweaver include gewoon het script en executed het niet
immers een cgi-script executen kan enkel op de server, verder moet je pagina .shtml heten

http://www.macromedia.com...er-side_include_does_.htm

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
pagina's heten shtml. Het gaat er niet om dat het script op de server niet werkt, maar dat door het toevoegen van een ssi mijn opmaak LOKAAL helemaal verneukt wordt, omdat het hele script wordt weergegeven ipv de ene lijn met code ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 11:14:
pagina's heten shtml. Het gaat er niet om dat het script op de server niet werkt, maar dat door het toevoegen van een ssi mijn opmaak LOKAAL helemaal verneukt wordt, omdat het hele script wordt weergegeven ipv de ene lijn met code ....
Dat is precies wat RM-rf zegt: De includes worden lokaal niet uitgevoerd, enkel op de server. Daarom krijg je ipv de verwerkte code, de source voor je neus...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:11

KneoK

Not in a million lightyears

Probeer het script anders met de volgende SSI proberen uit te voeren:

<!--exec cgi="script.cgi" -->

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 29-11-2002 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste werkt! Thx, ..............sorry RM-rf ! niet goed gelezen in eerste instantie...
Pagina: 1