Toon posts:

A-Open AX59 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi...
Heb weer een probleem, damn....
In mijn server zit een A-Open AX59 Pro bordje met daarop een AMD K6-2 400 Mhz.
Nu wil ewr absoluut geen enkele AGP kaart op dit bord draaien !!!
Geen Matrox Millenium G200 8Mb, geen Diamond Speedstar 16Mb en ook geen Matrox Millenium G400 32Mb...... Snif....
Een Miro 2 Mb PCI kaartje [jaja, ze bestaan nog] draait weer wel......
Wat kan hier het probleem zijn ????????

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
hebbie misschien een PCI kaart in het slot naast je APG staan?
Zo ja, ff schuiven...
Zo nee, kan het helemaal niet, of slikt alleen je OS het niet (welk OS heb je)
en je bios hem wel.
Als bios hem wel slikt heb je misschien niet de juiste drivers (VIA 4in1 enzo)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Vreemd... Ik had nooit probs met m'n AX59pro met een G400. Nu zit er een G200 in en ook geen problemen. Ik heb er zelfs nog een S3virge AGP in gehad -> ook geen probleem.

Misschien je bussnelheid op 112 MHz?
PCI kaarten ff in andere sloten stoppen?
BIOS updaten?

Ik weet het verder ook niet...

Verwijderd

Heb je wel de via drivers geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, de via-drivers zijn geinstalleerd en nee, er staat geen enkele kaart in mijn 1ste PCI slot....
PC boot wel gewoon onder win98 en daarna loopt windows gewoon vast, kan helemaal niets meer doen..... Na opnieuw op te starten komt hij met de melding dat de verkeerde videokaart niet juist is geconfigureerd... start ik dan door met de standaard VGA drivers doet alles het wel, maar dat ziet er niet uit !
Alle soorten van drivers al geprobeerd, niets helpt !!

Verwijderd

Welke revisie is het moederbord ? Ik had er heel lang geleden ook een met een CD revisie VIA chipset en dat was een bron van ellende. Vanaf moederbord revisie 1.3 en VIA CE chipset moet het wel lukken mits de de 4in1 drivers gebruikt.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
heb je al geprobeert om alle videodrivers te uninstallen?
via safe-mode bijvoorbeeld?
want oude video-drivers kunnen nog al eens de installatie van een video-kaart belemmeren, het probleem is alleen dat alle videodrivers op een andere manier un-installen, maar deze methode werkt vaak wel:
- in Safe-Mode uninstall je alle videodrivers, via device manager.
- dan delete je ook alle bijbehorende 'oemx.inf' in je \windows\inf\ dir (x is steeds een getal) let wel op dat je ALLEEN de *.inf die bij je videokaarten horen delete (kan je in kijken, waar het voor is)

deze methode is erg rigoreus, (en ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk) wat je ook kunt proberen is gewoon die pci kaart installen, en dan zeggen dat het standaard VGA kaart is, dan kaarten verschroeven, en nieuwe kaart installen (zo staat het vaak in boekjes van video-kaarten)

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ook dat heb ik allemaal al geprobeerd.... alles uninstallen [met de juiste tools]...... alleen die rigoreuze manier heb ik nog niet gedaan... maar ik ga het eens proberen..
Mobo revisie moet ik FF mijn kast uit elkaar slopen.... zit in ieder geval wel het meest recente bios in...
Pagina: 1