[XP] Bevriest na inactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar ik kon niet echt iets vinden waar ik iets aan had.

Het probleem is als volgt:

sinds enkele maanden laat ik mijn PC regelmatig 's nachts aanstaan om te uploaden naar nieuwsgroepen. Dat ging altijd goed, geen problemen. Maar sinds een week bevriest mijn systeem 's nachts opeens, dwz als ik 's ochtends opsta werkt de muis nog wel en kan ik met de rechtermuisknop nog het rechtermuisknop-menu oproepen, ik kan icoontjes selecteren, ik kan het start-menu openen maar that's about it (het startmenu vertoont dan alleen het menu-gedeelte, de programma's die vaste icoontjes bovenin zetten zijn niet meer te zien).

Dus ik ging denken, wat is er allemaal veranderd deze week...

- Logitech Dual Optical Wheelmouse vervangen door Logitech MX700; gewoon met standaard Windows drivers

- 512mb PC2100 DDR-RAM Dane-Elec bijgeplaatst voor een totaal van 1gb (naast 2x 256mb PC2100 DDR-RAM Dane-Elec)

- HD-bay ingebouwd voor nieuwe removable HD; de removable HD (een Maxtor DiamondPlus 9 60gb) is zo goed als altijd afwezig, is alleen aanwezig wanneer ik backups wil maken)

- Creative Labs 6x DVD-ROM vervangen door Lite-On LTD-166S 16x DVD-ROM

Het eerste wat ik dacht was natuurlijk het geheugen. Maar dat heb ik twee maal alle testen van Memtest86 v3.0 laten doorlopen en die vond geen fouten...

Voor de zekerheid heb ik vannacht maar eens een ander postprogrammaatje gebruikt, UltraPoster ipv yEnc Powerpost, maar dat mocht niet baten -- toen ik zojuist opstond zag ik alweer hetzelfde probleem.

Het rare is dus dat ik overdag het systeem gewoon gebruik, inclusief zware games, en het blijft perfect draaien. Maar 's nachts wanneer 'ie zo goed als niets te doen heeft gaat het fout...

Heeft iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 29-11-2002 10:21 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Misschien iets met powersaving opties? Ik zat ook gelijk aan geheugen te denken, maar aangezien je dat al getest hebt....

Verwijderd

Ik had wel last van een dergelijk probleem, en dat bleek uiteindelijk de screensaver (in mijn geval die met die visjes uit het XP Extra pakket) te zijn. Als ik het zo zie zal dat je dat al gecontroleerd hebben. Dan heb ik het in elk geval voorgesteld, niet waar?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 10:29:
Ik had wel last van een dergelijk probleem, en dat bleek uiteindelijk de screensaver (in mijn geval die met die visjes uit het XP Extra pakket) te zijn. Als ik het zo zie zal dat je dat al gecontroleerd hebben. Dan heb ik het in elk geval voorgesteld, niet waar?
Nee, ik gebruik geen screensaver. En TaZz, alle powersaving-opties staan uit, zowel in het BIOS als in Windows.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

En als je helemaal geen programma 's nachts start.... loopt je pc dan ook vast?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
TaZz schreef op 29 november 2002 @ 11:00:
En als je helemaal geen programma 's nachts start.... loopt je pc dan ook vast?
Dat heb ik nog niet geprobeerd... ik zal vannacht eerst eens m'n muis gewoon laten liggen ipv op het oplaadstation te zetten.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kan je eens een lijst geven van je processen die je hebt lopen (dmv een screenshot of tasklist). Misschien dat bepaalde services/spyware of hulpprogramma's een geheugenlek hebben die al je geheugen in beslag neemt.

Volgende keer als ie zo slecht reageert moet je dan ook even ctrl-alt-del doen en naar het geheugengebruik kijken.

Human Bobby

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Justice schreef op 29 november 2002 @ 11:40:

Ik heb nu iig de standaard XP-drivers vervangen door de Logitech Mouseware-drivers (nieuwste versie)... wie weet...
En dat heeft geholpen, m'n systeem loopt nu nog gewoon na een nacht te hebben geupload... :)

Toch wel raar dat met de standaard Windows-drivers die problemen ontstonden... :(

[ Voor 73% gewijzigd door Wildfire op 30-11-2002 09:57 ]

Pagina: 1