Toon posts:

Knoppix 3.1

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC dagen werd Knoppix 3.1 voor €1,- uitgedeeld. Alleen op de cd staat dat het om een demo gaat. Wie kan mij vertellen wat die demo betekent, want ik ben er nog steeds niet achter of er nu beperkingen zitten achter deze demo... :?

Alvast bedankt !! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Knoppix is een volledig werkende linux distro op CD. Het is een aangepaste versie van Debian. Het wordt een Demo genoemd omdat je ermee kunt demonstreren zonder dat je je harddisk hoeft te partitioneren. Als je meer met dat ding wilt, zal je die CD of debian toch moeten installeren.
Op school gebruiken we nu die Knoppix CD naar volle tevredenheid :)

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:27

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Ik heb me er niet in verdiept hoewel ik m ook thuis heb liggen, je kan er geen root worden, voor bv ifconfig

Correct me if I'm wrong

[ Voor 12% gewijzigd door smoking2000 op 29-11-2002 09:53 . Reden: typo ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• _JGC_
  • Laatst online: 12:21
sudo su - root werkt bij Knoppix wel :)

Bij Knoppix zijn er geen passwords ingesteld, je kunt dus onmogelijk ergens naar su'en zonder dat je eerst root bent. Met sudo kan je als knoppix user dus wel wat uitvoeren, waaronder het SU commando.

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:27

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

he das mooi dat ik dat weet kan ik dat bij anderen showen (gebruik zelf al een tijd debian :) )

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• Arno
  • Laatst online: 10:03

Arno

PF5A

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
In het KDE menu zit een keuze KNOPPIX. In het submenu daarvan zit ook een root-console. Die openen en daar passwd intikken. Nieuwe paswoord opgeven voor root en je hebt dat geklooi niet meer en een ander kan niet per ongeluk iets doen wat ie niet moet doen.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

smoking2000 schreef op 29 november 2002 @ 09:52:
Ik heb me er niet in verdiept hoewel ik m ook thuis heb liggen, je kan er geen root worden, voor bv ifconfig

Correct me if I'm wrong
doe [ctrl][alt][f2] dan :)

Verwijderd

hey, knoppix heb ik ook gekocht, voor 1 eurocent maar liefst :) , is ondertussen al door de klas heen verspreid.

Verwijderd

De vorige ging op slot met antwoord op deze vraag als sluitmessage.

Op de site van knoppix.org is te vinden dat er geen restricties zijn, met andere woorden vrij te gebruiken.

Ook deze gaat op slot en voordat je nu weer een topic opent van dezelfde strekking lees de volgende draad eens aandachtig door:

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.