VGA > PAL converter -- welke/ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 20:09

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
We hebben in een discotheek een beamer hangen aan een Truss in het midden van de zaal. Deze beamer is gericht op het podium waarvan gedraaid word.

Nou willen we een laptop op de beamer aansluiten, zodat we tijdens dance feesten mooie tekstjes en loopjes kunnen projecteren. :9

Afstand laptop naar beamer beslaat ongeveer 12 meter.
Er loopt al tulp video kabel over die afstand.

Wat voor vga > pal kastje hebben we nodig dat sterk genoeg is om over die 12 meter (in een discotheek dus) een net video signaal te krijgen?

Wij komen mom. niet veel verder dan "TRUST" . :/

Toch maar een weblog?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Is het niet beter om daar een 'vaste' pc neer te zetten? Dan zet je er gewoon een videokaart met TV-out in en klaar. Gebruik software die je op afstand kan instellen voor een teksten e.d. en je kan zo draadloos met laptop de beamer aansturen :P

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 29-11-2002 09:44 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 20:09

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
dat klinkt wel goed, maar dat is allemaal voor volgend seizoen pas te realiseren.
Het gaat nu om een dergelijke converter. voor Zaterdag! :)

Toch maar een weblog?

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

LauPro schreef op 29 November 2002 @ 09:44:
Is het niet beter om daar een 'vaste' pc neer te zetten? Dan zet je er gewoon een videokaart met TV-out in en klaar. Gebruik software die je op afstand kan instellen voor een teksten e.d. en je kan zo draadloos met laptop de beamer aansturen :P
Dat lijkt mij een beter id idd... Een vga-pal convertor kost handen vol geld, en levert vaak maar brakke kwaliteit op. Ik zou voor een duurootje of 30 een kaarte met TV-out halen!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
heeft jouw beamer geen vga input dan? je kunt een lange vga extension kabel gebruiken, beetje fatsoenlijke kwaliteit geeft nog prima resultaat. bij res. van 800x600 is het beeld echt nog wel goed, hoeft geen versterker tussen. In de meeste vergaderzalen etc. is de afstand ook zoiets en daar wordt ook geen repeater oid gebruikt. probeer dus gewoon 12 meter vga kabel zou ik zeggen

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

12 Meter kabel bestaat volgens mij niet maar dat is sowieso een aanslag op je geld ;)

Maar het lijkt me wel de beste oplossing. Misschien zo'n kabel huren?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
15 meter voor 45 euro vind jij duur?? heb je wel shielded etc. wat denk je dat een goeie vga converter kost (en daar moet dan ook nog kabel bij dus...) 45 euro voor een bedrijf is een goeie investering, niet veel geld lijkt me aangezien de kwal. hoog is.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Trust heeft toch zo'n USB TV-Out apparaat voor een paar knaken :? :?
Collega's van mij hebben zo'n ding, waarmee ze o.a. DivX'jes kijken op TV.
Resolutie ging (dacht ik) tot 1024*768 (meer dan voldoende voor een beamer)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

BuG2FiX schreef op 29 November 2002 @ 10:00:
15 meter voor 45 euro vind jij duur?? heb je wel shielded etc. wat denk je dat een goeie vga converter kost (en daar moet dan ook nog kabel bij dus...) 45 euro voor een bedrijf is een goeie investering, niet veel geld lijkt me aangezien de kwal. hoog is.
Nou duur is een ander woord maar ik nam even aan dat maar 1 keer nodig was en dan lijkt het me duur :P. Maar waarschijnlijk gaat het vaker gebruikt worden.
BlaTieBla schreef op 29 November 2002 @ 10:04:
Trust heeft toch zo'n USB TV-Out apparaat voor een paar knaken :? :?
Collega's van mij hebben zo'n ding, waarmee ze o.a. DivX'jes kijken op TV.
Resolutie ging (dacht ik) tot 1024*768 (meer dan voldoende voor een beamer)
Paar knaken zijn er denk ik al minimaal 40. Plus dat je om de 5 meter een repeater nodig hebt.

Pagina: 1