[dephi] zien hoeveel processen er draaien

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe ik kan zien hoeveel processen er draaien in windows( specifiek 98). Ik heb op msdn het volgende gevonden http://msdn.microsoft.com...assGetProcessesTopic1.asp

maar ik kan daar de delphi versie niet van vinden..

Verwijderd

met een .NET applicatie kan je gewoon die functie gebruiken (CLX application onder delphi 7), maar anders moet je moeilijk doen omdat het per OS weer anders moet

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;175030

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klik eens hier

Mooie vertaalde header files van de windows API naar Delphi ;) Staat ook de perfmon API tussen waarmee je een hoop info (en dus ook alle draaiende processen) kunt opvragen. Ook de PSApi is hier vast wel te vinden (maar de PSApi is winNT/2000/XP only)

De CLX ondersteuning in Delphi 7 is volgens mij nog gewoon om source code compatible te zijn met Kylix en heeft weinig te maken met .NET. Ook is de .NET ondersteuning in Delphi 7 nog beta. Waarschijnlijk pas in Delphi 8 zal de .NET ondersteuning waarschijnlijk volledig zijn. Waarom je trouwens hiervoor .NET wilt gaan gebruiken is me een raadsel want de overhead van de .NET runtime is mij de moeite niet waard.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

ow? ok dan heb ik het verkeerd begrepen.. ik dacht dat CLX voor .NET was en dat Kylix ook gewoon met de VCL werkte?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 16:49:
ow? ok dan heb ik het verkeerd begrepen.. ik dacht dat CLX voor .NET was en dat Kylix ook gewoon met de VCL werkte?
Neuh ;)

Je hebt de VCL. Dit zijn alle object gedefinieerd in Delphi voor gebruik in Windows. Je hebt dan ook nog de CLX. Dit is eigenlijk de VCL variant maar dan voor gebruik in zowel Kylix als Delphi.
Daar los van is beta .NET support geintroduceerd waarbij je (volgens mij) delen van de VCL kunt gebruiken. Dit laatste weet ik dus niet zeker.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Dan heb je het inderdaad verkeerd begrepen. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1