Toon posts:

[SUB] Eindversterker kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn passieve subwoofer gaan versterken. Een magnat project sub 10 (200/400w 4ohm). Ik vind 175 euro wel een beetje max voor dit doel. Nou heb ik zelf 2 opties gevonden:

Skytec versterker
Professionele disco versterker, die langdurig een hoog vermogen kan produceren. Incl. 2 Potentiometers, LED's voor signaal, clip en beveiliging op de voorzijde. Werkt op 230 Vac. Vermogen 2 x 100 Watt (RMS). Max. vermogen 2 x 150 Watt. Impedantie 4 Ohm.
http://www.kijkshop.nl/on...iscoworld&cookie%5Ftest=1

Of deze:

DAP BA 150
Mono power amplifier for active speaker systems
Amplifier for built-in purposes. Now you can create your own active speaker system.

Featuring: 2 mic-inputs, 1 line input and 1 line-output, all controllable.
High and bass control on-board.
Output: 250W / 4 Ohm RMS/1KHz 150W / 8 Ohm RMS/1KHz Weight: 4,5 Kg.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5503

Wie kent er nog een alternatief?
Wie helpt mij kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 09:05 ]

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 16:30
Ik denk dat je beter voor een echte subwoofer versterker kunt gaan. d.w.z. een versterker die alleen het freq. bereik van 15Hz - 150Hz versterkt. Ik denk dan bijv. aan een Hypex module.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Waarom deze dubbelpost ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde dus eerst met een subwoofermodule iets gaan doen, maar volgens mij ligt dat buiten mn budget. Nu kwam ik dus 2 eindversterkers tegen, die volgens mij geschikt zijn voor mn doel, maar ik kan niet kiezen. Mijn vraag aan de medetweakers is dus welke ik beter kan kiezen.

• tbusquet
Waarom houd je het dan niet bij 1 topic ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op 29 November 2002 @ 11:49:
Ik denk dat je beter voor een echte subwoofer versterker kunt gaan. d.w.z. een versterker die alleen het freq. bereik van 15Hz - 150Hz versterkt. Ik denk dan bijv. aan een Hypex module.
Voor dit geld heb ik niet zo'n zware hypex module. Bovendien kan ik toch gewoon de treble knop dichtdraaien en de bass op vol?

Verwijderd

Topicstarter
tbusquet schreef op 29 november 2002 @ 12:01:
Waarom houd je het dan niet bij 1 topic ?
Omdat het nu dus om eindversterkers gaat en niet meer om een subwoofermodule
Topictitel zou te verwarrend worden

• tbusquet
Ok, toch zou ik voor de HS80 van Hypex gaan, en niet voor zo'n prutversterker die niet te vertrouwen is. Bovendien kan je het vergelijken van een x-over met het dichtdraaien van de trebleknop wel vergeten. Maar goed als je niet luisteren wilt, dan moet je er zelf maar achter komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof je meteen, maar als ik het vermogen van de hs-80 vergelijk met dat van de dap ba 150 en ik kijk naar de prijs, dan denk ik als n00b dat de tweede optie een betere keuze is voor dat geld. Maar leg me ajb uit waarom ik het mis heb.

Verwijderd

Als je niet zoveel geld eraan uit wilt geven kijk dan eens naar RCM detonation submodules. Dit zijn D-klasse versterkers met veel vermogen voor een redelijk bedrag. Ik heb voor mijn subwoofer project de DT300 besteld maar er zijn ook kleinere en beter betaalbare modules. Als je zo'n dap vesterker neemt heb je wel een lowpassfilter nodig anders klinkt het van geen meter. Als je die ook aanschaft zit je op het bedrag van een leuke submodule.
De DT150 kost bij remo 229 euro en de HS80 van Hypex kost 179. Ik heb zelf vroeger ook op die manier een subwoofer gebouwd met de treble dichtdraaien enzo maar dat lijkt compleet nergens op in vergelijking met een submodule waar een -18db/oct filter in zit. Die submodules zijn speciaal gebouwd om lage tonen te versterken. Zo'n dap module is niet gebouwd voor lage tonen. 250 watt bij 4 ohm. piek vermogen zeker. zeg 200 watt bij 4 ohm dat is 100 watt bij 8 ohm en dat bij 1 khz. ik denk dat het niet veel voorsteld bij 100hz. Daar ga je echt spijt van krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 12:51 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Hou het toch maar bij 1 topic: [rml][ SPEAKERS]subwoofermodule[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.