Op een PC met een ASUS TUSL2-M moederbord en Win98 zit ik met het probleem dat het geluid niet meer werkt. Na wat puzzelen bleek dat de device gewoon uit de lijst met hardware was verdwenen. Toen heb ik de chipset-drivers opnieuw geïnstalleerd. Daarna werden een hele bende features weer automatisch herkend. Ook het geluid heeft het weer even gedaan, maar na 2x rebooten was de device weer verdwenen. Ik probeer gebruik te maken van de onboard AC'97 audio. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?
Verwijderd
vaag probleem.. hij verwijdert dus automatisch de device..
Probleer eens een reinstall van Win98
Probleer eens een reinstall van Win98
Dat was ik ook al van plan, maar vragen kan nooit kwaad. Het is niet mijn eigen systeem maar dat van een familielid. Beetje lullig om te zeggen dat ik 98 er opnieuw op ga mikken en ze alles kwijt zijn.
Verwijderd
zitten er geen virussen op ofzo? Want is wel erg raar dat windows het device verwijdert.. zitten er geen conflicten op de pc?
Geen conflicten te zien (device is wel al verwijderd). Heb wel al iets vaags gezien met de muis: na booten stond daar opeens zo'n geel uitroepteken bij. Na de volgende boot was die weer verdwenen. Er staat wel een virusscanner op de pc welke regelmatig wordt ge-update.