Toon posts:

[Dreamweaver] 150 files in 1 keer laten bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een site staan waar op meer dan 150 pagina's html dezelfde veranderingen moeten worden aangebracht. Het gaat om een bovenbalk die veranderd moet worden en een zijbalk. Volgens mij moet dit in 1 keer te doen zijn, maar heb geen flauw idee hoe. Kunnen jullie me daarbij helpen?

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Wat moet er in die balk veranderd worden? Iedere keer hetzelfde plaatje? Dan is het makkelijk... Nieuw plaatje maken, en die de naam geven van het oude plaatje en uploaden maar... Maar ik vrees dat je niet zo'n simpele verandering bedoelt....

Hier had uw reclame kunnen staan.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Homesite kan een replace van code doen op een complete directory structuur.
Misschien kan Dreamweaver dit ook??
edit:

Tip van de week:
Misschien is het de moeite om eens te gaan denken aan ASP/PHP/IHTML pagina's, of een frame waar je alles in stopt.
150 keer hetzelfde menu is natuurlijk niet te onderhouden.

[ Voor 49% gewijzigd door akakiwi op 29-11-2002 08:30 ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Je hebt dus niet met templates gewerkt? Als je dat wel hebt gedaan hoef je alleen maar de template te veranderen en hij verandert de rest ook vanzelf. Maar als je dat had gedaan had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld :) Als je echt balkje moet toevoegen aan tabel of kleur moet veranderen zal je dat dus met de hand moeten doen. Mischien goed idee om dan eerst een template te maken zodat als je de volgende keer weer wat moet veranderen het maar 1 keer moet doen ipv 150 keer :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf de site niet gemaakt/ontworpen. Ik onderhoud 'm alleen. Het gaat om een menu, gewoon in html. Maar ik ga wel ff op zoek naar Homesite.

Het menu wordt gewijzigd omdat de commissie is gefuseerd en nu anders gaat heten. Normaal hoef ik niet alles los aan te passen. Deze meeste pagina's worden via php scriptje automagisch gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Droopey schreef op 29 November 2002 @ 08:14:
Wat moet er in die balk veranderd worden? Iedere keer hetzelfde plaatje? Dan is het makkelijk... Nieuw plaatje maken, en die de naam geven van het oude plaatje en uploaden maar... Maar ik vrees dat je niet zo'n simpele verandering bedoelt....
nope, ik moet 7 items in een menu bovenin veranderen in 6 andere items. Maar ik ga ff wat klooien met templates hierzo

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

succes ermee :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Eichhorn,

is het niet toevallig een frame waarin dat menu staat ? misschien dat je die website kan posten zodat anderen hiervan een kijk op kunnen krijgen waar het precies over gaat.
Hoe de "code" in die html/php/asp* pagina's staan verwerkt.

*doorhalen wat niet van toepassing is

(en misschien dat je al met een texteditor een heel end uit de voeten kan komen als op elke pagina die kop, jouw menu op elke pagina hetzelfde is dan kan je dit al simpel veranderen met notepad alleen moet je het nog 149 keer doen daarna) Anders is dit een leuk programma om het mee te doen alleen moet je er wel voor betalen.
http://www.omalan.com/farte/
(of iemand anders moet een freeware versie weten te vinden)

http://www.freewarehome.c..._and_Replace_Tools_t.html

volgens mij kan je hiermee wel een eind uit de voeten

Greetz

[ Voor 12% gewijzigd door Vaguh op 29-11-2002 09:02 ]

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Topicstarter
jepz, heb ook search en replace al getest, maar die werkt niet met shtml bestanden. Ik ga nu gewoon de belangrijke pagina's opnieuw bouwen mbv templates. Dan heb ik meteen alles in eigen hand. Thx voor de tips

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 09:13:
jepz, heb ook search en replace al getest, maar die werkt niet met shtml bestanden. Ik ga nu gewoon de belangrijke pagina's opnieuw bouwen mbv templates. Dan heb ik meteen alles in eigen hand. Thx voor de tips
search en replace werkt ook gewoon met html, maar voor de veiligheid is search en replace te beprerken op extensies, zodat je immers geen binaire files gat doorlopen of opeens cgi-bestanden gaat replacen.
als je bij de extensies *.html, *shtml aangeeft werkt het wel.

verder kun je in Dreamweaver behalve met Templates, die immers altijd een vast pagina-kader hebben, enkel met dynamische content, bijvoorbeeld ook werken met Library-items, dat zijn gewoon standaard elementen die je kunt includen in verschillende pagina's; maar wel een gedeeld origineel hebt, verander je het in één pagina, verandert het overal mee.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ken je de F1 functie al uit Dreamweaver?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
willem ken jij de alt-F4 toets al uit je webbrowser :p

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Search-replace kan Dreamweaver gewoon side-wide doen, dus volgens mij moet dat echt lukken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

of je pakt je favoriete programmeertaal er ff bij ;)
da's tenminste wat ik in zo'n geval zou doen..
Pagina: 1