Goede morgen,
Ik ben nu al 2 dagen bezig met het bouwen van een Excelsheet in ASP.
Ik doe die op een best omslachtige manier.
Niet met HTML de tabel opbouwen en dan in Excel dumpen, maar rechtstreeks in het Excel.Application object cellen opmaken en de sheet z'n vorm geven.
Nu is dit allemaal niet al te moeilijk, maar wel leuk om te doen.
Het probleem wat ik heb zit in grappen als PasteSpecial en Copy.
Wanneer je in VBScript een macro maakt die een copy/paste actie moet maken, dan kan dat er zo uitzien:
Nu komt mijn vraag.
Het lukt me niet om dit te doen in ASP.
Dat is natuurlijk helemaal logisch, want wanneer je dat zo inklopt, zit je natuurlijk te kijken met een hoop tekst die je ASP pagina als variabelen wil zien.
Weet iemand hoe je deze codes omzet naar code die je ASP pagina begrijpt??
En, kan die persoon dan meteen vertellen waar hij/zij die info vandaan heeft, want het lijkt wel alsof er op het complete internet niets te vinden is over deze conversie, terwijl het mij niet lijkt dat ik de enige ben die hier mee bezig is.
Over standaard opmaak van Excel sheets in je ASP pagina krijg ik zat gevonden (lang leve google), maar wat meer advanced grappen schijnen niet gevonden te mogen worden.
Weet iemand ook meteen of er ergens een refentie is waar Excel constanten zoals
HorizontalAlignment = xlCenter (3 in ASP)
font.color = xlBlack (geen idee welke code ik hiervoor moet nemen)
lineStyle = xlContinues (7 in ASP)
staan vermeldt??
Wanneer je Excel opend en gaat tellen hoeveel manieren van HorizontalAlignment er zijn, dan kom je er wel bij uit dat xlCenter de 3de is, maar er moet toch een lijst zijn??
Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden van deze 2 vragen.
Ik ben nu al 2 dagen bezig met het bouwen van een Excelsheet in ASP.
Ik doe die op een best omslachtige manier.
Niet met HTML de tabel opbouwen en dan in Excel dumpen, maar rechtstreeks in het Excel.Application object cellen opmaken en de sheet z'n vorm geven.
Nu is dit allemaal niet al te moeilijk, maar wel leuk om te doen.
Het probleem wat ik heb zit in grappen als PasteSpecial en Copy.
Wanneer je in VBScript een macro maakt die een copy/paste actie moet maken, dan kan dat er zo uitzien:
code:
of1
2
| thisWorkbook.Sheets("default layout").Select
thisWorkbook.Sheets("default layout").Copy After:=Sheets(4) |
code:
1
2
3
4
5
| Range("A1:G22").Select
Selection.Copy
Sheets("Sheet1").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlColumnWidths, Operation:=xlNone, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False |
Nu komt mijn vraag.
Het lukt me niet om dit te doen in ASP.
Dat is natuurlijk helemaal logisch, want wanneer je dat zo inklopt, zit je natuurlijk te kijken met een hoop tekst die je ASP pagina als variabelen wil zien.
Weet iemand hoe je deze codes omzet naar code die je ASP pagina begrijpt??
En, kan die persoon dan meteen vertellen waar hij/zij die info vandaan heeft, want het lijkt wel alsof er op het complete internet niets te vinden is over deze conversie, terwijl het mij niet lijkt dat ik de enige ben die hier mee bezig is.
Over standaard opmaak van Excel sheets in je ASP pagina krijg ik zat gevonden (lang leve google), maar wat meer advanced grappen schijnen niet gevonden te mogen worden.
Weet iemand ook meteen of er ergens een refentie is waar Excel constanten zoals
HorizontalAlignment = xlCenter (3 in ASP)
font.color = xlBlack (geen idee welke code ik hiervoor moet nemen)
lineStyle = xlContinues (7 in ASP)
staan vermeldt??
Wanneer je Excel opend en gaat tellen hoeveel manieren van HorizontalAlignment er zijn, dan kom je er wel bij uit dat xlCenter de 3de is, maar er moet toch een lijst zijn??
Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden van deze 2 vragen.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |