Toon posts:

Ka7 jumper instellingen werken niet !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn KA7 mobo werken de jumper instellingen met geen mogelijkheid als ik hem ingesteld heb en ik start hem op dan staat er gewoon mijn normale Athlon 700 en wat ook zo is ik kom niet boven de 123 mhz heb ik al gemerkt ook met pci op 33 en met 44 maakt geen snars uit !
Ik denk dat dat een voltage probleem is maar met een goldfinger device wil hij niet booten met 9 X 100 zelfs niet met een voltage van 2.05 !!!!
Ik weet niet maar wat me ook opgevallen is dat ik 8 jumpers heb en volgens het boekje gebruik ik er maar 4 kan het zijn dat die andere 4 voor de voltage zijn ??
Want volgens het boekje moet ik kunnen t/m 2.05 maar nu in de bios kan ik maar tot 1.80 ( ik heb hem nu op 7 x 120 ! ). Iemand tips en suggesties ?????
Ik heb trouwesn PC 133 mhz geheugen en een Athlon 700.
En nu dus op een voltage van 1.80

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Als 't goed is kan je met je goldfinger ook het core-voltage veranderen. 2.05 lijkt me wat veel, tenzij je echt een goede cooler hebt. Wat voor een core heeft je athlon? .25 of .18? de .18 moeten toch wel 900 kunnen doen. Ik heb de mijne (.18 700 ook op ka7)op 9*105 lopen. Niet klooien met de jumpers op het mobo, gerwoon voltage omhoog gooien op je goldfinger, en daarna ook in 't bios. Busoverklokken lukt zowieso slecht met Athlons.

Succes d'r mee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 0,18 micron ( mijn Athlon 700 komt uit week 19 ), en de cache kan ik wel veradanderen in de bios.
Ik heb ngos teeds een standaard koeling en loopt nu nog steeds goed.
Maar kan het ook zijn dat ik eentje heb met een echte 700 core en daarom niet bovende 850 kom ????

Verwijderd

Nee, daar ligt het niet aan ik heb ook gewoon een 700 core en draai op 9x108 met 1,95 Vcore + Global Win 32+. Hij wil wel booten op 1000+ maar is dan niet stabiel, moet ik het voltage verhogen naar 2,0+ en dat doe ik pas met waterkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand waar die krengen voor zijn ???
Het boekje geeft er ook geen informatie over !

Verwijderd

Ik heb het ook geprobeerd met die dipswitches, maar het lijkt wel of ze gewoon niet werken :)

Met GFD en KA7 moet je in je bios en op je GFD hetzelfde voltage instellen ben ik achter gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
:D YES YES ik heb wat gevonden, op deze site :
http://www.apushardware.com/faqs/ka7faq/ka7faq.htm

Staat allemaal nuttige informatie over de abit ka7 : ( zelfs over de dipscwitches .

How should I set dipswitches 1-4?
All off!

Dipswitches 1-4 set the front side bus (FSB) speed. This is the raw clock signal used by the processor, which is then multiplied by the processor's fixed multiplier to achieve the processor clock speed. Unless you intend to overclock your processor you should set all these dipswitches to off. This gives a FSB of 100MHz, which is the frequency the Athlon is designed to work with. (In reality the Athlon clocks on the rise and fall of the clock pulse, achieving an FSB of 200MHz, but don't worry about this little technicality).

Even if you intend to overclock your processor there is no need to change these dipswitch settings, as the FSB can be adjusted using the Soft Menu III page in the BIOS setup.

Note, if you have PC133 memory, you still set the FSB to 100MHz as described above. You then achieve a 133MHz memory bus by setting the DRAM clock to HCLK+PCICLK in the Soft Menu III page of the BIOS.

What do dipswitches 5-8 do?
Nothing. (It's official!)

Nu kan ik gerust slapen :Z

Nouw dat valt ook wel weer mee !
Pagina: 1