Toon posts:

Spam via Netsend

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd krijg ik spam via netsend(reclame via een pop up) erg vervelend |:(
Het is een van de nadelen/voordelen van XP
Zijn er meer van dit soort gevallen bekend??
Zelf heb ik dit nu twee keer gezien. Een keer op een quicknet account en een keer op een chello account. Het lijkt er dus op dat het gaat om een spammer die lekker langs alle netwerken gaat.

Ik heb dit inmiddels terug getraced naar het ip 200.150.134.123 een ip uit zuid Amerkia. En gemeld bij de betreffende provider.
Even voor de duidelijkheid het gaat om een bericht van WEBPOPUP over university diploma's.
Gaarne andere "slachtoffers"

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Ik heb er ook last van (gehad) laatste tijd is het minder.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 01:35

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Jupz heb ik ook af en toe (Win2k) errug irritant. Wie heeft oplossing hier voor?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Hendrikjan, Ik ben wel lang genoeg geregistreerd maar ik post niet zo heel veel. Dus ik mag nog niet in de huiskamers komen "SNIK". Een oplossing is natuurlijk de mesaaging servie uit zetten in je service lijst maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Eventueel kan je poort 135 blokken, uit mijn analyse blijkt dat het daar over heen binnen komt (UDP trouwens) maar of dat werkt ?? en wat de gevolgen daarvan zijn??

Verwijderd

Topicstarter
quote " mesaaging servie" Sorry het is al laat. Ik bedoel de service Messenger, als ik het goed het verzorgd dit netsend berichten

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

dan zal ik even kijken of ik de essentials uit het topic kan ctrl C-en
-=!ME!=- schreef op 10 oktober 2002 @ 22:16:
code:
1
net stop messenger

en dan ff de messenger service uitzetten in je services ;)

..
Ik ben weer eens te behulpzaam vandaag ;)
daar komt het op neer

[ Voor 67% gewijzigd door hendrikjan op 29-11-2002 02:20 . Reden: toch wel weer grappig dat ik er boven sta terwijl ik later was :P ]

• CV_SmileY

CV_SmileY

-=!ME!=- schreef op 10 October 2002 @ 22:16:
code:
1
net stop messenger

en dan ff de messenger service uitzetten in je services ;)

..
Ik ben weer eens te behulpzaam vandaag ;)

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 13:29
Als je bij services de messenger service stopt en dan bij startup options ervan deze op disable zet krijg je die popups niet meer.

edit: Net te laat was iemand me voor :z

[ Voor 15% gewijzigd door Gitano op 29-11-2002 02:21 ]

• CV_SmileY

CV_SmileY

Gitano schreef op 29 november 2002 @ 02:19:
Als je bij services de messenger service stopt en dan bij startup options ervan deze op disable zet krijg je die popups niet meer.
Dat zeg ik :P

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Al heb je geen HK access, toch zijn er genoeg topics geweest over dit. Denk zelfs dat google kan helpen! Echt een standard "issue".

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 13:29
je was me voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet echt op zoek naar een oplossing, die kon ik zelf ook wel bedenken geef ik trouwens ook, en ik heb echt wel gezocht op got naar ander topics over dit onderwerp.
Het gaat er om dat dit soort zaken worden tegen gehouden bij de bron en niet bij de ontvanger.
Ik hoef toch niet een nee nee sticker op mijn internet te plakken. Dit soort spam meldingen moeten worden opgelost door de abuse afdelingen van de providers.
Ik was opzoek naar andere met het zelfde probleem, en wilde weten wat zij ervan dachten.
Dus JayVee......

ps. Op mijn laptop in bed en in het donker geschreven, dus forgive me any bad spelling

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
De bron...die kun je niet tegenhouden. Hoogstends een mailtje sturen naar de ISP.

Dit is al erg vaak langs gekomen, zie dus de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.