Toon posts:

PC Beeld op TV, geen movies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het beeld van mijn computer kan ik via een RCA kabel weergeven op mijn televisie. Tot zover gaat alles goed. Maar wat ik dan niet zie zijn movies. Dit kan dan zijn een mpeg of divx. Geen van beide werkt.
Weet iemand wat er moet gebeuren wil dit gaan werken.

Bedankt Hessel

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem zit in het aantal layers, je videokaart kan maar een bepaalt aantal layers weergeven, (vaak 1 op de tv-out) en geeft dan een zwart vlak waar de film zou moeten zijn.

Oplossing:
Zorg dat je hoofdscherm niet ingeschakeld staat.

Dit was bij mijn laptop alvast het geval, wil je een specifiekere oplossing, post dan even je complete config.
Succes alvast (en welterusten ;) )

[ Voor 1% gewijzigd door TheGhostInc op 29-11-2002 01:36 . Reden: meer/enkelvoud ]

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
kan ook an je drivers ligen ik heb een gf2 :( maar met zommige detonator drivers lukt het niet (vooral de resentere) als je 28.** neemt doet i het wel

maar post idd ff je config

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Ligt aan je drivers... probeer eens andere.

en indien meerdere videokaarten: trek de secundaire er eens uit, als dat iets verbeterd: de drivers van beiden videokaarten upgraden of een ander afspeelprogramma gebruiken.

voorbeeld:
1. Geforce2MX400 met Detonators gaat vaak fout, vooral als je niet eerst deinstalled en de detonatordestroyer gebruikt. Ook Nview/DualView i.c.m. TVTool gaat soms mis.

2. VoodooII12MB i.c.m. DirectX drivers + DirectShow player terwijl de TVout kaart de andere videokaart is...

Kortom: test, probeer en post je bevattingen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 01:51 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Het zou geen kwaad kunnen iets meer specificaties te geven meneer.....

We weten niet eens wat voor videokaart je gebruikt.
Wees wat duidelijker aub.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 01:50:
Ligt aan je drivers... probeer eens andere.
[...]
Beetje kort door de bocht hoor ;)

Laat hem eerst zijn config maar posten, ik heb zelf ook gehad dat het niet aan mijn drivers ligt.

Maar goed het is ook laat :Z

Verwijderd

voor nvidia kaarten kan je ook gebruik maken van TV Tool, geinig proggie, (en voor de mensen die het willen weten niet duur)
Kijk anders ff op http://tvtool.info/index_e.htm

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gebruik BSPlayer of (ik dacht dat die het ook wel kon) wmp7, en zet de optie overlay uit. En oja, het is hier niet gebruikelijk om te groeten onder je post, noch om jezelf te bedanken :).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

jep, tvtool lost dat probleem op, tenminstes als je een nvidia kaart hebt.
voor ati kaarten is wel een andere tool te vinden.

had je trouwens ook kunnen vinden in de grote tv-out faq.

wil je tegelijker tijd films kijken, en op je monitor iets anders doen.
dan zul je een videokaart moeten kopen met 2 ramdacs.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 29-11-2002 17:12 ]

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Het is ook mogelijk dat je de volgorde van primary device moet wijzigen. Je moet dan je tv-out de primary adapter maken (kan onder de advanced tab van je display properties meestal)

Gravity sucks...

Pagina: 1