Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL][LCD] geen backlight, hoe te maken?

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Nou hier is dus een 2*20LCD'tje voor mijn mp3 playertje (daarover laterz meer :P )

Maar het probleem is echter dat het LCD'tje (wat ik na veel gepruts aan de praat gekregen heb... MPXplay gebruikt een ander schema :( ) geen backlight heeft.

Nu had ik een beschadigd LCD'tje terug gekregen van mijn grote LCD inkoopactie een hele poos terug!
Ik dat op maat gemaakt, dus de backlight eruit gehaald (LCD was zelf gebarsten!) alles werkend gemaakt en zo... Probleem de backlight kon er niet onder, daar een oplossing op bedacht door de connectors van de 4*20 (kapotte) lcd te gebruiken die zijn langer (lees hoger) zodat de backlight module eronder kon. Dat ging wel, maar dan deed de LCD 't zelf niet meer...

Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze LCD verlicht? Hij moet in een kast komen, dus veel ervoor kan ik niet maken omdat je anders niets meer op 't lcd'tje ziet van wegen de viewangle...

Ik ga dus niet echt voor ELfolie, omdat dat veel te duur is, dan kan ik net zo goed een nieuwe LCD kopen met backlight en dat wil ik niet...

Ik dacht eerst gewoon blauwe ledjes in de hoeken maar deze gaven niet het effect dat ik wilde (lees ik zag niets meer op de lcd, te weinig licht :( )

Iemand ideeën?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Woei.. wel heel lastig probleem jah.
Heb wel eens eerder gelezen dat mensen het wouden proberen... meesten zijn er mee gestopt. Is gewoon TE moeilijk.
Maar kijk eens in de conrad ofzo. Of ze mischien mini-ccfl-tjes ofzo hebben.
Dezen worden ook gebruikt bij sommige grotere lcd's.
Maarjah, zelfs als ze die hebben zal het wel weer een duur grapje worden

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 01:24:
Woei.. wel heel lastig probleem jah.
Heb wel eens eerder gelezen dat mensen het wouden proberen... meesten zijn er mee gestopt. Is gewoon TE moeilijk.
Maar kijk eens in de conrad ofzo. Of ze mischien mini-ccfl-tjes ofzo hebben.
Dezen worden ook gebruikt bij sommige grotere lcd's.
Maarjah, zelfs als ze die hebben zal het wel weer een duur grapje worden
Jij bedoeld ELfoil, dat is gewoon folie die je eronder kunt hangen met een inverter eraan, maar dat spul is duuuuuur! :( en niet echt makkelijk te verkrijgen voor zo'n klein stukje. Grote stukken zijn makkelijker maar je hebt maar een inverter en da's toch wel jammer als je zo'n groot stuk moet kopen voor zo'n klein beetje licht wat je nodig hebt voor je LCD.

Ik zat te denken aan een rij ledjes langs de rand van de LCD...

Maar ik heb maar (nog) 3 blauwe leds... en deze zijn mat, ze geven niet zo gek veel licht, ik denk dat ik eens ga kijken of ik geen gele led's erneer kan hangen...

Ik d8 eerst makkelijk te doen door gewoon ledjes in 't glas te laten schijnen maar dat werkte dus niet zo goed...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met een trimods 16x2
Ik zit erover te denken om de reflekterende laag op de achterkant van de LCD te verwijderen en een diffuus plaatje ervoor in de plaats te monteren, maar ik weet niet of de LCD dat overleeft......

Verwijderd

Kan je er niet gewoon ledjes omheen maken :) en een schakelaar voor aan en uit! ;)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
dat ga ik vandaag proberen...

Ik had de backlight van er al voor gezet schuin dat hielp ook wel,maar nam teveel plaats in beslag :(

Pagina: 1