Novell 3 Arserve tape onder linux uitlezen...

Pagina: 1
Acties:

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit met een probleem: we hebben een DDS-3 12/24GB tape die gemaakt is onder Novell 3.x met ArcServe, maar die server is weg en we hebben alleen nog een linux machine met zo'n zelfde tapedrive :(

Nu is er ArcServe voor linux, maar de versies die ik kon vinden werkt niet onder Redhat 8.0 doordat het een binary distributie is voor RH 6.x :/ (dus voor een compleet andere kernel 2.2 ipv 2.4) en dat wil dus niet draaien

Ik kan de tape wel raw lezen, dus de inhoud van de tape dumpen naar een file, maar dan kan die niet mounten untarren e.d :| (gewoon met dd e.d.)

Dus weet iemand een tool/manier om zo'n tape uit te lezen??

Anders moet ik die server gaan her-installen met redhat 6.1 ofzo en dat is ook nie zo handig ivm de bedrijfskritiekheid van de linux server (da's de centrale fileserver)
De Novell cd's zijn samen met de server weggegaan, dus ergens ff Novell installen is ook helaas geen optie.... ;(

Alvast erg bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Le Mol op 29-11-2002 00:36 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Je vraagt wel iets lastigs... je had het zover helemaal niet moeten laten komen.... stap naar je server-leverancier en vraag of zij een nw3-servertje hebben....

Dus... of ergens nw3 ritselen of RH6.1. Die laatste is simpeler te regelen, denk ik. Of gewoon iemand zoeken met ArcServe die dds3-tapes op eoa manier kan lezen. Dat moet toch te regelen zijn!!!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 08:40:
Je vraagt wel iets lastigs... je had het zover helemaal niet moeten laten komen.... stap naar je server-leverancier en vraag of zij een nw3-servertje hebben....

Dus... of ergens nw3 ritselen of RH6.1. Die laatste is simpeler te regelen, denk ik. Of gewoon iemand zoeken met ArcServe die dds3-tapes op eoa manier kan lezen. Dat moet toch te regelen zijn!!!
Jah dat het nooit zo ver had mogen komen, dat weet ik ook, maar het is helaas wel zo ver gekomen :'( :X :X |:( :'( :|
Redhat 6.1 heb ik zelf nog wel, dat is niet het probleem, het is maar de vraag of ik die novell files terug kan zetten op een ext2/3 of FAT partitie, weet iemand dat?
Als ik dat zeker weet dan doe ik het gewoon een keer 's avonds of in het weekend, dan kan hij wel down.

Iemand met Novel 3, Arcserve & een dds3 tapestreamer zou idd het handigste zijn....

[ Voor 14% gewijzigd door Le Mol op 29-11-2002 10:31 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Ik zou zeggen dat RH6.1 die wel moet kunnen lezen die tape. Een geimporteerde sessie en dan gewoon aangeven waar die files moeten komen te staan.

De tweede optie is makkelijker ja... mail eens een vmbo-school in de buurt... grote kans dat die een nw3-server met dds-tapes hebben....

Verwijderd

Ben bang dat er niets anders op zit dan een replica te maken van de server (MET de DDS3-streamer) en hierop je bestanden te restoren en vervolgens in een ander formaat te backuppen. Tenslotte kun je de gebruikte hardware dan weer hergebruiken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
- Neem een ouwe computer (niet die server natuurlijk!)
- Sluit die tapedrive er op aan
- Installeer Redhat 6.1 er op
- lees de zooi van die tape

Je kunt ook gewoon proberen om 'even tijdelijk' een 2.2 kernel te gaan booten, maar op een kritische server wil je daar niet mee spelen denk ik :?

Het kan wel...

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Of ipv, of linux aanpassen, of novell installeren. Ergens een installatie van Arcserbe opzoeken. (bij je software/hardware leverancier).

But then again, I could be wrong..

Pagina: 1