Ik zit met een probleem: we hebben een DDS-3 12/24GB tape die gemaakt is onder Novell 3.x met ArcServe, maar die server is weg en we hebben alleen nog een linux machine met zo'n zelfde tapedrive 
Nu is er ArcServe voor linux, maar de versies die ik kon vinden werkt niet onder Redhat 8.0 doordat het een binary distributie is voor RH 6.x
(dus voor een compleet andere kernel 2.2 ipv 2.4) en dat wil dus niet draaien
Ik kan de tape wel raw lezen, dus de inhoud van de tape dumpen naar een file, maar dan kan die niet mounten untarren e.d
(gewoon met dd e.d.)
Dus weet iemand een tool/manier om zo'n tape uit te lezen??
Anders moet ik die server gaan her-installen met redhat 6.1 ofzo en dat is ook nie zo handig ivm de bedrijfskritiekheid van de linux server (da's de centrale fileserver)
De Novell cd's zijn samen met de server weggegaan, dus ergens ff Novell installen is ook helaas geen optie....
Alvast erg bedankt
Nu is er ArcServe voor linux, maar de versies die ik kon vinden werkt niet onder Redhat 8.0 doordat het een binary distributie is voor RH 6.x
Ik kan de tape wel raw lezen, dus de inhoud van de tape dumpen naar een file, maar dan kan die niet mounten untarren e.d
Dus weet iemand een tool/manier om zo'n tape uit te lezen??
Anders moet ik die server gaan her-installen met redhat 6.1 ofzo en dat is ook nie zo handig ivm de bedrijfskritiekheid van de linux server (da's de centrale fileserver)
De Novell cd's zijn samen met de server weggegaan, dus ergens ff Novell installen is ook helaas geen optie....
Alvast erg bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Le Mol op 29-11-2002 00:36 ]
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere