8Mbit adsl delen met de buren, waar moet je aan denken

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
me buurjongen (M3ga-Man) kwam opeens op het idee om de inet te delen en dan 8Mbit te nemen omdat dit even duur is dan 2 losse abbo's namelijk kabel (Quicknet) en adsl (Planet). nu hebben wij door de muur toch al een utp kabeltje liggen dus dat probleem is ook weer verholpen..

maar we zitten nog wel met wat problemen..

dat zijn:
* kunnen we nog de ethernet adsl modem gebruiken die hij voor zijn basic abbo nu gebruikt.
* zal je merken dat iemand meer pc's aan het netwerk heeft dan de ander. ( dit lijkt mij stug ivm je al met een veel sneller verbinding zit dan voorheen.)
* delen van internet en betaling ervan legaal?
* wie weet providers waar je 8Mbit hebt en het mag?

die voorlaatste punt us erg van belang. me vader moet dit 100% zeker van zijn. want als het legaal is mag het :)

zijn er nog meer dingen wat belangrijk is of waar we naar moeten kijken?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
1) Ja, bij de meeste providers wel :). Even navragen bij de betreffende provider voor de zekerheid.
2) Als de ene aan het leechen is heeft de andere natuurlijk een beetje problemen met surfen. Eventueel zou je voor beiden de bandbreedte op de helft of driekwart kunnen cappen, maar dat betekent dat je nooit van de volle snelheid gebruik kunt maken.
3) Nee, en dat is vermoedelijk het grootste probleem. Internet delen mag voor zover ik weet bij iedere provider alleen binnenshuis, en niet met de buren (dat valt volgens mij zelfs onder commerciële exploitatie). Vraag is of ze het merken en of ze zich er erg druk over zullen maken - als jij de bandbreedte binnen de perken houdt vermoedelijk niet. Moet je het natuurlijk niet tegen die aardige monteur die langskomt gaan vertellen :7.
4) Providers die 8 Mbit aanbieden zijn o.m. Cistron, TweakDSL ;), Xs4all en HCCNet. Zie ook punt 3.

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
Als je toch 8Mbit neemt dan kom ik wel naast je wonen aan de andere kant :)

[ Voor 67% gewijzigd door ProCal op 29-11-2002 00:34 . Reden: 8Mbit is dus niet erg veel blijkbaar... ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03
- ja
- ja, tenzij je bandwidth shaping gaat toepassen
- waarom niet? 'k zou zeggen lees de Algemene Voorwaarden er op na
- indien jullie bijde aan een hogeschool of uni studeren, zou je voor SurfDSL kunnen gaan (max €60/maand)

[ Voor 3% gewijzigd door Jelmer op 29-11-2002 00:35 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ReseTTim schreef op 29 November 2002 @ 00:28:

die voorlaatste punt us erg van belang. me vader moet dit 100% zeker van zijn. want als het legaal is mag het :)
PowerADSL van XS4ALL voldoet in ieder geval aan beide voorwaarden en is nog eens een fijne provider ook.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Volgens mij mag je bij geen één provider internet buitenshuis delen..

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
1) Modem --- geen idee
2) Neej, tenzij alle PC tergelijkertijd leechen (8 mbit heb je wel wat speel ruimte)
Desnood kun je op je server de BW sharen (kan met linux dacht ik)
3) Kabel mag je officieel niet sharen, meeste adsl lijnen wel (soms heb je zelfs 4 IP's, dacht ik)
ff In de algemene voorwaarden kijken
4) Cistron heeft 8Mbit down, 2Mbit up Verder weet ik 't niet

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Criminelis
  • Laatst online: 28-07 23:36
MauritsvanBaerle schreef op 29 November 2002 @ 00:35:
[...]

PowerADSL van XS4ALL voldoet in ieder geval aan beide voorwaarden en is nog eens een fijne provider ook.
Maar die is in onze postcode niet beschikbaar :( dus die gaat al over

• Jelmer
MauritsvanBaerle schreef op 29 November 2002 @ 00:35:
[...]

XS4All duidelijk niet dus:
FAQ

1.13 Mag ik, als Power ADSL-abonnee van XS4ALL mijn internetverbinding delen met anderen?

Nee, dat mag niet. Ieder abonnement van XS4ALL, inclusief het ADSL abonnement, is een persoonlijk abonnement. Klanten mogen hun internetaansluiting dus niet door derden laten gebruiken. Deze regel is opgenomen in artikel 4 lid 5 van de algemene voorwaarden van XS4ALL (voor de volledige tekst zie: http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html ). In ййn geval hoeft een klant zich niet strikt aan deze regel te houden: wanneer hij een partner en/of kinderen heeft die de aansluiting ook gebruiken. XS4ALL hanteert daarom een gedoogbeleid voor inwonende gezinsleden. Zij mogen via één abonnement op internet, ongeacht of dat via een computer of via een netwerkje van computers gebeurt. Zo valt de buurman bijvoorbeeld niet onder het gedoogbeleid van XS4ALL. Ook in studentenhuizen is het niet toegestaan met meerdere personen in het huis het abonnement te delen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Stinger_ schreef op 29 november 2002 @ 00:35:
3) Kabel mag je officieel niet sharen, meeste adsl lijnen wel (soms heb je zelfs 4 IP's, dacht ik)
inmiddels mag je bij quicknet officieel je kabel delen.. dit pas mede gedeelt...

ok het belangrijkste is dus nu mag je inet buitenshuis delen.. naja tis gewoon gaatje door de muur wat er al zit..

• Sjoan
  • Laatst online: 08-08 12:51
Jelmer schreef op 29 november 2002 @ 00:37:
[...]

FAQ

1.13 Mag ik, als Power ADSL-abonnee van XS4ALL mijn internetverbinding delen met anderen?

Nee, dat mag niet. Ieder abonnement van XS4ALL, inclusief het ADSL abonnement, is een persoonlijk abonnement. Klanten mogen hun internetaansluiting dus niet door derden laten gebruiken. Deze regel is opgenomen in artikel 4 lid 5 van de algemene voorwaarden van XS4ALL (voor de volledige tekst zie: http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html ). In ййn geval hoeft een klant zich niet strikt aan deze regel te houden: wanneer hij een partner en/of kinderen heeft die de aansluiting ook gebruiken. XS4ALL hanteert daarom een gedoogbeleid voor inwonende gezinsleden. Zij mogen via één abonnement op internet, ongeacht of dat via een computer of via een netwerkje van computers gebeurt. Zo valt de buurman bijvoorbeeld niet onder het gedoogbeleid van XS4ALL. Ook in studentenhuizen is het niet toegestaan met meerdere personen in het huis het abonnement te delen.
Ik was net al de voorwaarden van xs4all aan het doorlezen :)

• Graham
  • Laatst online: 24-06 23:35
* zal je merken dat iemand meer pc's aan het netwerk heeft dan de ander. ( dit lijkt mij stug ivm je al met een veel sneller verbinding zit dan voorheen.)
Switch gebruiken zo wordt de snelheid gesegmenteerd (in stukken gehakt) en heb je er geen last van als het goed is. Upload snelheid zal iets anders zijn das namelijk nooit echt snel. Maar bij een 8Mbit lijn misschien wel.
Internet delen met de buren is ZEKER niet legaal maar wie komt dat ooit te weten? O-)

Volgens mij mag je het nooit delen. Daarom hebben de meeste Providers van de uitgegeven MAC adressen (de MAC van hun klanten) een lijst
en geven deze alleen internet. Maar met een router kan je het clonenen.

Heb niet zoveel verstand hoe dat gaat met ADSL maar met kabel werkt het zo.

Ik heb gezocht voor je maar jij mag het uit pluizen ;) Kijk hier :D

• Criminelis
Stinger_ schreef op 29 November 2002 @ 00:35:
1) Modem --- geen idee
2) Neej, tenzij alle PC tergelijkertijd leechen (8 mbit heb je wel wat speel ruimte)
Desnood kun je op je server de BW sharen (kan met linux dacht ik)
4) Cistron heeft 8Mbit down, 2Mbit up Verder weet ik 't niet
Op de Cistron site staat dit

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/snelheid.JPG

Dus dat ie 2 mbit up heeft is niet waar (helaas).

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Jelmer schreef op 29 November 2002 @ 00:37:
[...]

FAQ

[..]Blabla[..]
OK, sorry, ik dacht dat aangezien thuisnetwerken expliciet zijn toegestaan ze hier ook geen bezwaar tegen zouden hebben. Kennelijk toch wel.
Dan vraag ik mij serieus af of er wel ADSL aanbieders zijn die dit wel toestaan?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
zal ik meteen nog wat quotes posten van providers..
hccnet
6.6 Het is het Lid, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van HCCnet, niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al of niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.
TweakDsl
3.3
Het is de Klant niet toegestaan enig deel van de Dienst door te verkopen, onder te verhuren, in licentie te geven, of anderszins aan anderen, anders dan incidenteel en kortdurend, ter beschikking te stellen.

• Criminelis
MauritsvanBaerle schreef op 29 november 2002 @ 00:41:
[...]

OK, sorry, ik dacht dat aangezien thuisnetwerken expliciet zijn toegestaan ze hier ook geen bezwaar tegen zouden hebben. Kennelijk toch wel.
Dan vraag ik mij serieus af of er wel ADSL aanbieders zijn die dit wel toestaan?
Ik denk ook dat er geen ADSL aanbieders zijn die dat wel toestaan.

Nu maar hopen dat vader van ReseTTim er geen probs mee zal hebben

(ben bang van wel)

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Internet delen via de buren zou niet per se commercieel hoeven te zijn... Als zij jullie gewoon geld geven hoeft dat niet per se voor de kabel te zijn, hoewel jullie die wel gedeeld hebben...
Het gaat er dus om of het toegestaan is de kabel met derden te delen, de rest is imo geen probleem. Je zou natuurlijk je buren ook als familie kunnen beschouwen en dan maakt het in principe al helemaal niks meer uit >:) :P
Je deelt je internet thuis toch immers ook met de rest van de familie?

In het kort: Als de ISP delen goed vindt, dan mag dit ook (tenzij ze andere beperkingen in hun voorwaarden hebben staan), en anders mag het niet.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Criminelis
ReseTTim schreef op 29 November 2002 @ 00:42:
zal ik meteen nog wat quotes posten van providers..

hccnet
6.6 Het is het Lid, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van HCCnet, niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al of niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.

TweakDsl
3.3
Het is de Klant niet toegestaan enig deel van de Dienst door te verkopen, onder te verhuren, in licentie te geven, of anderszins aan anderen, anders dan incidenteel en kortdurend, ter beschikking te stellen.

Cistron
Let wel, de aansluiting op Cistron ADSL is alleen bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet de bedoeling dat u de aansluiting deelt met de buren of, meer in het algemeen, met mensen die normaliter een eigen telefoonaansluiting hebben.
Op Cistron site...

Verwijderd

ik denk dat het wel mag als je 2 x abonnementsgeld betaalt :+

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
M3ga-Man beschouwen we inmiddels ook als een broertje :D :) ivm hij zijn eigen huis sleutel heeft van onze voordeur :D :)
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 00:48:
ik denk dat het wel mag als je 2 x abonnementsgeld betaalt :+
ja je wil dus zeggen hou het abbo wat je nu hebt ong..

[ Voor 49% gewijzigd door ReseTTim op 29-11-2002 00:50 ]

Verwijderd

verhuurt je pa geen kamer?

• Criminelis
ReseTTim schreef op 29 november 2002 @ 00:49:
M3ga-Man beschouwen we inmiddels ook als een broertje :D :) ivm hij zijn eigen huis sleutel heeft van onze voordeur :D :)
Jah :) Ik kan zo de hele boel leeghalen daaro >:)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Volgens de quotes van m3ga_man mag het dus niet :P

• Jelmer
ReseTTim schreef op 29 november 2002 @ 00:49:
Dan breek je toch gewoon de muur naar zijn kamer door, dan wordt het in theorie hetzelfde huis B) 8)7

Nee, maar studeren jullie? Dan zou ik nl echt ff kijken of SurfDSL verkrijgbaar is. SurfNET doet zelf nl niet moeilijk als een verbinding door meerdere studenten gebruikt wordt.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jelmer schreef op 29 november 2002 @ 00:51:
[...]

Dan breek je toch gewoon de muur naar zijn kamer door, dan wordt het in theorie hetzelfde huis B) 8)7

Nee, maar studeren jullie? Dan zou ik nl echt ff kijken of SurfDSL verkrijgbaar is. SurfNET doet zelf nl niet moeilijk als een verbinding door meerdere studenten gebruikt wordt.
Ik ken genoeg studenten die gewoon met hun drieën ofzo op één Planet abo'tje teren. Zal hun niet veel boeien...
Al die 8 mbit adsl-aanbieders (XS4all weet ik niet zeker though) hebben sowieso een datalimiet.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Jelmer schreef op 29 November 2002 @ 00:51:

mmh intressant. ik doe iig nu MBO en ga volgend jaar HBO doen. M3ga-man zit nog @ 3Mavo en zit nog op school enzow..

kan je een link geven met die info waar je het over hebt..
Sorcerer8472 schreef op 29 november 2002 @ 00:53:
Ik ken genoeg studenten die gewoon met hun drieën ofzo op één Planet abo'tje teren. Zal hun niet veel boeien...
Al die 8 mbit adsl-aanbieders (XS4all weet ik niet zeker though) hebben sowieso een datalimiet.
mij boeit het ook niet zow maar tis me vader die is dus vice-president @ rechtbank haarlem dus hij wil gewoon dat het legaal is. punt!

[ Voor 29% gewijzigd door ReseTTim op 29-11-2002 00:56 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Helemaal legaal kan niet. Je zou wel kunnen bellen met de ISP en hun zelf (schriftelijk) toestemming vragen. Anders kan het gewoonweg niet legaal. Hoe het met SurfDSL zit weet ik niet. (is dat niet alleen in studentensteden en is er sowieso niet de voorwaarde dat je op z'n minst hbo moet doen?)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
Als je pa die baan heeft, kan die voor allebei wel 8mbit betalen. Legaal kan niet. Nog iest, is 8mbit op je postcode wel verkrijgbaar. Is cistron of BBnet daar al?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Wimpy006 schreef op 29 November 2002 @ 01:16:
Als je pa die baan heeft, kan die voor allebei wel 8mbit betalen. Legaal kan niet. Nog iest, is 8mbit op je postcode wel verkrijgbaar. Is cistron of BBnet daar al?
Gefeliciteerd. Cistron Broadband is leverbaar in uw postcodegebied. Op uw locatie is linesharing beschikbaar. Dit betekent dat u ADSL kan aanvragen, en spraakdiensten op diezelfde lijn kan blijven gebruiken.

http://www.bbnet.nl << werkt traag.. :|

DSL is beschikbaar in uw regio
U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.
Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gereed is voor DSL.

kortom allebei kan :) :D

[ Voor 24% gewijzigd door ReseTTim op 29-11-2002 01:28 . Reden: website laadde traag.. ]

• Cybje
  • Laatst online: 09-08 14:50

Cybje

First Post!

Waarschijnlijk bedoelt het/hij/zij www.bbned.nl ... dat is net zoiets als BabyXL, maar bbned levert ook 8 mbit/s lijntjes, iets wat BabyXL geloof ik niet doet.

Wat ruist er door het struikgewas

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Anders maakt je een draadloos netwerkje, en kom je er na 2,5 jaar achter dat al die tijd je buurman gebruik maakte van je 8Mbit lijntje :P .

w00t

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

8.6 Het is de abonnee, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tiscali, niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al of niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.

Ze hebben geen 8Mbit,maar idd......het delen met je buurman zal geen problemen geven,zolang je niet stoort op hun net,maar vergeet niet...de verrader slaapt nooit.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Jelmer
Sorcerer8472 schreef op 29 November 2002 @ 01:02:
Helemaal legaal kan niet. Je zou wel kunnen bellen met de ISP en hun zelf (schriftelijk) toestemming vragen. Anders kan het gewoonweg niet legaal. Hoe het met SurfDSL zit weet ik niet. (is dat niet alleen in studentensteden en is er sowieso niet de voorwaarde dat je op z'n minst hbo moet doen?)
HBO wel (of Universiteit), plaats niet.

Hier in veenendaal (waar we echt geen HBO instelling hebben) is het evt verkrijgbaar, omdat er gebruik wordt gemaakt van BBNed. Echter, de instelling bij welke je studeert moet zelf de dienst leveren voor SurfNET. Van de HvU weet ik dat ze begin 2003 dit aan gaan bieden. Dit heeft ooit in Trajectum gestaan (het HvU krantje), maar de online versie heeft geen archief... De prijzen heb ik nog wel voor je: ±€500 aansluitkosten uitgaande van niets (als je al adsl hebt, zal het rond
de €­240 zijn)
2 tot max 8Mbit: €59
Vind alleen die aansluitkosten wel errug hoog, zeker als je tweakdsl
bekijkt: €245 (€100 als je geen modem wil/hoeft)
De HvU vind dit zelf ook aan de hoge kant, ze waren dan op moment van schrijven van het artikel (begin november) ook nog niet van plan hier zelf een steentje aan bij te dragen.
Hoe het bij andere instelling geregeld is weet ik niet.

Verwijderd

2) Als de ene aan het leechen is heeft de andere natuurlijk een beetje problemen met surfen. Eventueel zou je voor beiden de bandbreedte op de helft of driekwart kunnen cappen, maar dat betekent dat je nooit van de volle snelheid gebruik kunt maken.

hmmm je haalt bijna nooit 800 kb downstream en wat is de kans dat je allebei tegelijk download

knip van bbnet.nl

Vrijdag, 19 oktober 2002 - Gebruikers van ADSL zijn nog steeds het meest tevreden over de kwaliteit van hun verbinding. Cistron blijft de best gewaardeerde provider in Nederland.

ben ik blij dat ik 8mbit van cistron heb.

:-)>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 10:02 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
stel dat ik cistron mail en vraag van als ik me adsl mag delen dat ik bij hun dan een abbo af neem.. denk je dat ze dan zullen toehappen?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het mag niet. Maar als jij het gewoon deelt onder 2 pc's die van jou en je buurjongen is er niemand die daar verder achter kotm je kan het beste een 1 ports etech modem kopen die ik heb (heb tweakdsl ultradsl) en daar achter een router dan heb je senlste mogelijk .. en dan is er niemand die merkt dat er 2 verschillende huisen op 1 lijn zitten ..

Bij Tweakdsl is het zelfde als bij Cistron maar dan met 160GB per maand dus dat is al zowat het dubbele van cistron das wel lekker

Suc6

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
WeAreLegion schreef op 29 november 2002 @ 10:19:
Het mag niet. Maar als jij het gewoon deelt onder 2 pc's die van jou en je buurjongen is er niemand die daar verder achter kotm je kan het beste een 1 ports etech modem kopen die ik heb (heb tweakdsl ultradsl) en daar achter een router dan heb je senlste mogelijk .. en dan is er niemand die merkt dat er 2 verschillende huisen op 1 lijn zitten ..

Bij Tweakdsl is het zelfde als bij Cistron maar dan met 160GB per maand dus dat is al zowat het dubbele van cistron das wel lekker

Suc6
nou er komt een reutemeteut aan pcz aangesloten..

M3ga-man heeft er 2 en ik heb er zelf 3 + wireless voor laptop die op het netwerk komt te hangen.. dus tis wel meer dan 2. op dit moment is alleen het netwerk tussen mij en de buren 1 cross puur voor de data overgooien..

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
ReseTTim schreef op 29 November 2002 @ 10:19:
stel dat ik cistron mail en vraag van als ik me adsl mag delen dat ik bij hun dan een abbo af neem.. denk je dat ze dan zullen toehappen?
Wat heb je te verliezen? Als je geen toestemming vraagt is het bij elke ISP illegaal, dus het is de enige mogelijkheid die voor jou openstaat. Laat het ons even weten.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kunnen we nog de ethernet adsl modem gebruiken die hij voor zijn basic abbo nu gebruikt.

Als het die alcatel Home betreft zou ik het niet doen. Ik hoor van meerdere mensen (waaronder Floris Diemel en tweakDSL zelf) dat het modem simpelweg te langzaam is voor 8 mbit. Hij zei dat er maar ongeveer 400 kB/sec door heen kan.

Ik verkoop mijn Alcatel ethernet voor pak en beet 70 a 80 Euro (krijg je er voor op marktplaats) en koop er voor de in plaats bij tweakDSL die e-tech 1 poorts en hang daar een switch aan :)

zal je merken dat iemand meer pc's aan het netwerk heeft dan de ander. ( dit lijkt mij stug ivm je al met een veel sneller verbinding zit dan voorheen.)

Als jij upload met de volle 512 kbit (ong 55 kB/sec.) merk je dat zeker weten. Het internetten gaat een heel stuk langzamer, echter het is 8 mbit dus internet gaat opzich prima. Maar ik zou wel internet verdelen over 2 huizen, met bijvoorbeeld traffic shaping onder linux of onder windows 2000.

delen van internet en betaling ervan legaal?

Nee, dat zeker niet :) Je mag het alleen binnen je huis verdelen onder de pc's, maarja who cares, en nog belangrijker niemand die er achter komt. Zij kunnen helaas niet zien (als ze al kunnen zien dat je meerdere pcs gebruikt!) waar de pc's zich bevinden...

wie weet providers waar je 8Mbit hebt en het mag?

tweakDSL (BBnet, snel en goede service vind ik, gem prijs (95E pm.), Eweka (BBnet, slechte service en vaak problemen met internet, goedkoop(92,50E pm.)), Cistron (BBnet, redelijke service, duur(99E pm.)), Luna (zeer slechte service, internet weet ik niet, wel ook erg duur(114E pm.), XS4all (BBnet, goede service, internet weet ik niet(zal wel goed zijn denk ik) heel erg duur helaas(119E pm.))

[ Voor 6% gewijzigd door Y0ur1 op 29-11-2002 10:47 ]

• Y0ur1
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 29 november 2002 @ 10:19:

Suc6
Waarom een router achter die e-tech? Je sluit er een switch op aan, doet dit: http://www.tweakdsl.nl/support/etech1portmulti.html en alle pcs hebben internet

• Y0ur1
  • Niet online
Ik erger me dood aan mensen die zeggen "ik denk" of "ik geloof", zeg iets als je het zeker weet. Cistron is helemaal geen 2 mbit up, je kunt gewoon een switch achter die modem doen zonder router, bandbreedte verdelen kan wel, mensen die zeggen bij het delen van internet "waarom niet" even navragen, "kabel mag je niet sharen" (soms wel dus!), "alle 8 mbit aanbieders hebben een datalimiet" niet dus! veel (waaronder tweakDSL) hebben een FUP

zeg dus alleen iets als je het zeker weet, en ga niet lopen blaten!!!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
YT-Croc schreef op 29 november 2002 @ 11:42:
Ik erger me dood aan mensen die zeggen "ik denk" of "ik geloof", zeg iets als je het zeker weet. Cistron is helemaal geen 2 mbit up, je kunt gewoon een switch achter die modem doen zonder router, bandbreedte verdelen kan wel, mensen die zeggen bij het delen van internet "waarom niet" even navragen, "kabel mag je niet sharen" (soms wel dus!), "alle 8 mbit aanbieders hebben een datalimiet" niet dus! veel (waaronder tweakDSL) hebben een FUP

wat is een FUP? en idd plz. plaats hier wat als je het zeker weet..

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
YT-Croc schreef op 29 november 2002 @ 11:42:

Wij hebben al jaren in de straat een netwerkje liggen tussen 4 huizen, met totaal 7 werkstations, voornamelijk gebruikt voor gaming. Sinds een jaar heb ik nu MAXX van Cistron. We hebben het getest (*kuch*) een weekje ofzo, of de bandbreedte het zou toelaten, en dit gaat ronduit perfect.

De opstelling is als volgd:

kpn_israpunt-->alcatel.speedtouch.home(bridged)-->edimax.BR6104.router-->8.port.switch-->LAN.

Dit werkt echt goed, maximale downloadrate op alle werkstations is netjes 820kB/sec, en je merkt totaal niet dat er iemand zit te downloaden.

Suc6 met ..testen.. ;)

Like this yall...

• mrFreeZe
ReseTTim schreef op 29 november 2002 @ 12:02:
[...]

Fair use policy :)

Like this yall...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FUP = Fair User Policy

Heb ik ook bij XS4ALL

200gb/maand heb ik wel eens gehaald, nooit wat over gehoord. Wat ze bij xs4all doen is: Globaal het data-verkeer van de modemers vergelijken met die van ADSL. Dus niet per gebruiker, maar per abo-groep.

FUP bij XS4ALL is wel relaxed. Helaas ben ik 3 van m'n 4 ip's kwijt door verhuizing, meerdere IP's ruled wel. geen gekloot met routers en shit.

Ey!! Macarena \o/

• Criminelis
ReseTTim schreef op 29 november 2002 @ 12:02:
[...]

Idd ook nog nooit van FUP gehoord....

offtopic:
Zit je een beetje sneaky op school te posten :P

Meld je dan ff aan @ MSN

• Criminelis
Sorry... was een beetje aan het klooien... verkeerde knopje |:( |:(

vergeet deze post maar :)

[ Voor 80% gewijzigd door Criminelis op 29-11-2002 12:15 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
YT-Croc schreef op 29 November 2002 @ 11:31:
[...]

Waarom een router achter die e-tech? Je sluit er een switch op aan, doet dit: http://www.tweakdsl.nl/support/etech1portmulti.html en alle pcs hebben internet
Je doet er een router achter als je snelheid wil (zegt tweakdsl ook) ik heb er zelf ook een switch achte reen geen probs maar het kan problemen opleveren. Maar goed hoeveel pc's je er aanhangt maakt echt geen fluit uit want je houd toch maar 1 ip en als jij niet over die 160gig (bij tweakdsl gaat) dan zal er niemand naar om kijken .. je geeft je mac adress van je modme door als je een vast ip adress wil dan zetten ze die vast voor 5 jaar ofzo ..

Maar goed vandaar dus een router een switch kan ook beste is dan gewoon 100mbit switch :)

• Y0ur1
  • Niet online
oke mrFreeZe, bedankt voor je info! Mijn info is gebaseerd op Floris Diemel en tweakDSL, die zeggen dat het modem te langzaam is. En jij zegt dat hij prima werkt. Nou dan geloof ik jouw eerder :)

LordHades, ik snap nog steeds niet het voordeel van een router ertussen ipv zonder. Kun je misschien uitleggen waarom het met router beter is?

• mrFreeZe
YT-Croc schreef op 29 November 2002 @ 12:28:
oke mrFreeZe, bedankt voor je info! Mijn info is gebaseerd op Floris Diemel en tweakDSL, die zeggen dat het modem te langzaam is. En jij zegt dat hij prima werkt. Nou dan geloof ik jouw eerder :)

LordHades, ik snap nog steeds niet het voordeel van een router ertussen ipv zonder. Kun je misschien uitleggen waarom het met router beter is?
[EDIT]
Okay, niet goed gelezen, voor optimale prestaties is het inderdaad handig om een router achter bijv de speedtouch te hangen. Neem dan _geen_ draytek 2200e, want die kampt met wat problemen omtrend de doorvoersnelheid, maar de edimax die ik nu gebruik werkt goed.
Het voordeel van een routertje is dat je ook wat poortjes kan mappen naar bijv. een webserver in de toekomst...

[ Voor 32% gewijzigd door mrFreeZe op 29-11-2002 12:40 ]

Like this yall...

• Y0ur1
  • Niet online
mrFreeZe schreef op 29 november 2002 @ 12:35:
[...]

[EDIT]
Okay, niet goed gelezen, voor optimale prestaties is het inderdaad handig om een router achter bijv de speedtouch te hangen. Neem dan _geen_ draytek 2200e, want die kampt met wat problemen omtrend de doorvoersnelheid, maar de edimax die ik nu gebruik werkt goed.
Het voordeel van een routertje is dat je ook wat poortjes kan mappen naar bijv. een webserver in de toekomst...
En die poorten doorsturen kan niet met die e-tech??? Dat zou een ramp zijn, want ik wil wel ftp/web/stmp server draaien :|

[ Voor 6% gewijzigd door Y0ur1 op 29-11-2002 12:45 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
YT-Croc schreef op 29 November 2002 @ 12:28:

NU moet de ETech of ander merk als een router gaan spelen dit neem speed in omdat hij ook niet in bridge mode kan op die manier als jij er gewoon een router achter zet die de ips'verdeeld neem je die taak weg van de modem en kan je hem in bridge mode laten staan en gewoon aan sluiten op de router en die doet dan dat werk. Hoop dat zo beetje duidelijk is

(komt trouwens ookvan tweakdsl af deze manier dus het zal allicht wel werken neem ik aan)

[edit]

En poorten kan je wel doorzetten met een ETECH doormiddel van Virtual servers in het menu .. je vult de porten in en naar welk ip het toe moet (van netwerk kaart natuurlijk) en dan werkt het prima werkt bij mij ook goed dus

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 29-11-2002 12:47 ]

• mrFreeZe
WeAreLegion schreef op 29 november 2002 @ 12:46:
[...]

NU moet de ETech of ander merk als een router gaan spelen dit neem speed in omdat hij ook niet in bridge mode kan op die manier als jij er gewoon een router achter zet die de ips'verdeeld neem je die taak weg van de modem en kan je hem in bridge mode laten staan en gewoon aan sluiten op de router en die doet dan dat werk. Hoop dat zo beetje duidelijk is

(komt trouwens ookvan tweakdsl af deze manier dus het zal allicht wel werken neem ik aan)

[edit]

En poorten kan je wel doorzetten met een ETECH doormiddel van Virtual servers in het menu .. je vult de porten in en naar welk ip het toe moet (van netwerk kaart natuurlijk) en dan werkt het prima werkt bij mij ook goed dus
Ow, ik wist niet dat de etech dat ook kon, in dat geval is in IMHO de router volstrekt overbodig. Bovenstaand verhaal klinkt ronduit warrig, en het gebruik van leestekens moet ook nog geleerd worden geloof ik.

In ieder geval, conclusie is volgens mij, dat als de etech over port forwarding morgelijkheden beschikt, deze dat ook kwa snelheid aan moet kunnen...
Heb in ieder geval nog nooit gelezen dat er problemen mee zijn in ieder geval..

Like this yall...

• Y0ur1
  • Niet online
En conclusie is van mij dat tweakDSL ook niet alles weet, zij zeggen dat de modem te langzaam is, en andere keer zeggen ze dat hij prima te gebruiken is. Ook zeggen sommige users dat hij prima is en andere zeggen dat hij niet goed is...

Ik neem in ieder geval die e-tech, dan heb ik ten minste zekerheid en ondersteuning bij de helpdesk

• Criminelis
Het is allemaal wel heel leuk en aardig dat jullie het nu over die e-tech router hebben...

maar blijf a.u.b. ff ontopic please ;)

• Y0ur1
  • Niet online
M3ga_Man schreef op 29 November 2002 @ 13:10:
Het is allemaal wel heel leuk en aardig dat jullie het nu over die e-tech router hebben...

maar blijf a.u.b. ff ontopic please ;)
Mwoh alle vragen zijn toch beantwoord nu? (neemt niet weg dat we off topic kunenn gaan blaten). Maar we hebben het over die e-tech en de mogelijkheden met de Alcatel, wat door de een wordt aangeraden en de ander niet. Das toch best on topic dacht ik zo....

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ik ken geen nederlands. I know that maar zo warrig is het niet maar je moet zelf weten wat je er mee wil doen maakt mij verder niet uit. Tis maar een advice dus. :)

ALs hij vragen heeft over dat soort dingen, kan hij ook gewoon mailen naar info@tweakdsl.nl die kunnen het wel duidelijk uitleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door WeAreLegion op 29-11-2002 13:32 ]

• DaOverclocker
  • Laatst online: 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

FUP = Fair Use Policy

Dus alleen als andere gebruikers last hebben van jou gedownload, kunnen ze sancties treffen.
Maar zolang niemand er last van heeft mag jij 24 uur per dag per jaar downen.

systeem specs

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

aKra

Intentionally left blank.

Even wachten ReseTTim ik bied binnenkort ook ADSL aan, 8Mbit down, 512Kbit up. En van mij part share je het met M3ga_man, boeit me niet echt veel, talk to me on ICQ/MSN :D

Intentionally left blank.

• Y0ur1
  • Niet online
henri schreef op 29 November 2002 @ 13:27:
FUP = Fair Use Policy

Dus alleen als andere gebruikers last hebben van jou gedownload, kunnen ze sancties treffen.
Maar zolang niemand er last van heeft mag jij 24 uur per dag per jaar downen.
Mhow denk niet dat ze het leuk gaan vinden als jij een paar maanden 24 uur lang gaat downloaden met 800 kB/sec. Daar zal overigens niemand last van hebben als 1 iemand dat doet.

TweakDSL bekijkt het zo: ze bekijken de totale belasting van het netwerk, is deze te hoog waardoor de kwaliteit/kwantiteit niet kan worden gewaarbord spreken ze de "grootverbruikers" hier op aan. Dit staat ook op de site van tweakDSL

En voor de rest hebben veel providers een data limiet. Het voordeel (en tergelijk ook weer nadeel) van FUP is, is dat ze niet aangeven wanneer je te veel download, zodat mensen er niet net onder gaan zitten.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
wij hadden het volgende mailtje gestuurd:
uit mail gestuurd naar Cistron en TweakDSL
Geachte Heer/Mevrouw,

Na aanleiding van advertenties op internet dat TweakDSL 8Mbit internet aanbied. Ik heb op dit moment een kabel abbonement, met deze snelheid ben ik het niet tevreden. Nu wil ik graag de overstap doen naar 8Mbit ADSL.

Ik heb gelezen op internet dat TweakDSL goede service en snel internet aanbied. Nu wil ik graag deze verbinding nemen en dan delen met de buren. Heeft u daar bezwaar tegen. Zo nee heeft u dan andere aanbiedingen waar dat wel mee mag.

Vriendelijke Groet,

Tim R.
mail die ik ontvangen heb.
uit mailtje van Cistron
Geachte mijnheer R.,

Bedankt voor de interesse in Cistron Broadband.

Echter, http://www.cistron.nl/node.php?id=73

4.4. Kan ik meerdere PCs aansluiten? Ja. Daarvoor heeft u wel een intern netwerk nodig. Vervolgens zijn er dan 2 basis manieren om via meerdere PCs te internetten:

Via een router tussen het ADSL modem en uw interne netwerk (sommige routers hebben een ADSL modem ingebouwd)
Via 1 PC met 2 ethernetkaarten waarbij 1 netwerkkaart aan het modem is gekoppeld en 1 netwerkkaart aan het interne netwerk is gekoppeld. De PC fungeert dan als router en evt. firewall.
Voor het installeren en configureren hiervan is het wel noodzakelijk dat u zelf over de benodigde technische kennis(sen) beschikt. De Cistron helpdesk kan u hier op dit moment niet mee assisteren.
Het is wel de bedoeling dat de technische details uiteindelijk zullen worden beschreven in een Cistron ADSL networking HOWTO.

Let wel, de aansluiting op Cistron ADSL is alleen bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet de bedoeling dat u de aansluiting deelt met de buren of, meer in het algemeen, met mensen die normaliter een eigen telefoonaansluiting hebben.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Edo Hoek
Cistron Broadband
Sales
uit mailtje van TweakDSL
Geachte heer R.,

"formeel" is dit niet toegestaan, wij kennen geen specifieke aanbieding hiervoor al
is controlle op het delen van de verbinding voor ons lastig.............

Mvg

Gerrit de Munck
TweakDSL
kortom het mag niet. wat ik net bedacht heb is gewoon de bestaande ADSL en Kabel gewoon samen te voegen hebben we alsnog een leuke snelheid..

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Jelmer schreef op 29 November 2002 @ 00:37:
[...]

FAQ

Dus als mijn buurman op bezoek komt mag hij hier niet achter het internet |:(

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27
Onzin allemaal, er is echt niemand die je daar voor zal aanspreken. Als je achter een NAT-router zit dan is het van buitenaf niet eens te zien dat er meerdere pc's op je verbinding zitten! En ik denk heus niet dat meneer Cistron/TweakDSL/whatever gezellig op de koffie komt om even te controleren of jij je verbinding niet deelt.
Kortom: Pa moet niet zo blaten. Vertel 'm gewoon dat het legaal is, dr zal toch nooit iemand over gaan klagen.

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
- Niet vergeten : Cappen die buren :)

Verwijderd

Ik weet niet of het mag, maar we hebben hier een heel studentenhuis [17 personen, waarvan er ongeveer 10 hun PC op het netwerk hebben aangesloten] gewoon op het netwerk staan, en dit mag. Dus dat jij dan toevallig als vriendendienst van de buurman 'gratis' internet hebt... Tja, dat hoeven zij niet te weten. Zolang ze bij je provider maar de factuur naar 1 adres sturen... lijkt mij het gewoon kunnen. Mocht er dan ooit een monteur langs komen, dan kan je altijd die UTP kabel er nog ff uit halen :)
Pagina: 1