[Win98] Performance tweaks nodig voor DivX

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:43
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een VIA EPIA 800 mamma plankje en ben druk aan het testen welke configuratie het beste is om DivX films en normale DVD's af te spelen. Ik heb als OS windows 98 SE gekozen omdat in diverse toppics hier op het forum naar voren is gekomen dat dat OS na wat tweaken de beste keus is. Ik ben nu zover dat ik een normale DivX film bijna zonder schokken kan bekijken. Ik heb windows 98 SE bijgewerkt volgens deze site http://www.angelfire.com/nj3/RAF28/tweaks.html die ik via google heb gevonden. Mijn performance is vooruit gegaan maar het kan volgens mij nog iets beter...

Ik heb een VIA EPIA moederbord met de laatste BIOS
4 in 1 drivers geinstalleerd
256 intern
4 gig HD
onboard LAN + PCI netwerk kaart
win 98 SE
DivX codec pack: DivX5Bundle.exe

Dit systeem zal uitsluitend gebruik worden om films te bekijken op een tv, zowel thuis als bij vrienden (ik heb een hele leuke case mod in gedachten, maar wil vanwege de kosten alleen daaraan beginnen als ik vloeiend films kan afspelen)

Wat ik graag wil: het liefste hoor ik van andere tweakers die een EPIA bezitten en die perfecte playback hebben hoe zij hun systeem hebben geconfigureerd, het is geen probleem voor mij om over te stappen naar win 2000 bijvoorbeeld. Andere tips om win98 SE sneller te laten roeien hoor ik graag, howel ik de "simpele" dingen al heb gedaan hoor ik ze toch liever een keer van jullie, in het geval ik iets over het hoofd heb gezien.

Bedankt

at your service

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:17

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Windows 98 SE met 98lite.... is wel een grote pre. En geen WMP gebruiken voor playback...

• The_Butler
98lite, die kende ik nog niet, is dat een speciale versie die microsoft heeft uitgebracht, of een patch?

Ik zoek iig even op google, bedank en ik hou jullie op de hoogte

at your service

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 19:31
Ik heb zelf (helaas) geen EPIA, maar kan je aanraden om eens wat verschillende mediaplayers te gebruiken zoals BSplayer, Lightplayer of Mediaplayer Classic.

Het tweaken van de DivX-postprocessing settings maakt ook behoorlijk wat verschil.
Probeer in plaats van DivX5Bundle.exe ook eens het FFDshow playback-filter...succes!

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• The_Butler
oke... een andere playback filter. Dat kan ik proberen, moet ik mijn divx5bundle dan eerst un-installeren of kunnen twee filters naast elkaar leven? (ik heb met Norton Ghost een backup van de originele 98 config gemaakt dus ff opnieuw installeren hoeft geen probleem te zijn)

ik ga iig ook even op zoek naar de verschillen tussen codecs en players, ik heb trouwens de site voor 98lite gevonden en mischien dat ik die ga via een trial even uitprobeer.

at your service

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

in DiVX player 2.0 alpha kum je de kwaliteit naar beneden bijstellen waardoor je ook met tragere systemen een film mooi kan afspelen, ik gebruik t ook en kan op deze manier zelfs op mijn pc (P2 233) een avi van hoge kwaliteit afspelen (zorg er wel voor dat je de versie zonder spyware downt als je besluit om deze een keer te proberen.)

ride on

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01
Je kan gewoon de kwaliteit van je divx naar beneden zetten....
Is misschien wat onhandig geformuleerd, maar als je echt goed had gezocht is dit de 1e tweak die je iedereen ziet doen. De afspeel kwaliteit kan minder, op de tv zie je toch het verschil niet...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

JdeBruijn schreef op 29 november 2002 @ 20:16:
Je kan gewoon de kwaliteit van je divx naar beneden zetten....
Is misschien wat onhandig geformuleerd, maar als je echt goed had gezocht is dit de 1e tweak die je iedereen ziet doen. De afspeel kwaliteit kan minder, op de tv zie je toch het verschil niet...
:? wat zegt de meneer boven je dan?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The_Butler
Ik heb wel degelijk de mogelijkheid van kwaliteits beperking onderzocht. En ja, het werkt, maar waarom zou ik beginnen met tweaken bij de kwaliteit, terweil er nog legio andere zaken zijn die ik bij kan stellen? Dat is hetzelfde als je dure Marantz versterker met dikke bekabeling op gamma luidsprekertjes aansluiten en dan proberen via de versterker het beste geluid eruit te krijgen. Ik gooi pas de kwaliteit omlaag als ik alle andere mogelijkheden heb uitgeprobeerd. En na wat ik hier heb gelezen aan reacties heb ik nog voldoende opties die ik moet onderzoeken. Ik hou jullie trouwens op de hoogte.
DivX van de CD/DVD rom gaat nu trouwens nagenoeg vlekkeloos. Afspelen van het netwerk en de hd hapert soms; de hd op een constant tijdstip en het netwerk bij snelle actie scenes....

at your service

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 19:31
hmmm... zet al je power saving opties eens uit (in het BIOS EN onder het tabblad schermbeveiliging)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Pagina: 1