Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een VIA EPIA 800 mamma plankje en ben druk aan het testen welke configuratie het beste is om DivX films en normale DVD's af te spelen. Ik heb als OS windows 98 SE gekozen omdat in diverse toppics hier op het forum naar voren is gekomen dat dat OS na wat tweaken de beste keus is. Ik ben nu zover dat ik een normale DivX film bijna zonder schokken kan bekijken. Ik heb windows 98 SE bijgewerkt volgens deze site http://www.angelfire.com/nj3/RAF28/tweaks.html die ik via google heb gevonden. Mijn performance is vooruit gegaan maar het kan volgens mij nog iets beter...
Ik heb een VIA EPIA moederbord met de laatste BIOS
4 in 1 drivers geinstalleerd
256 intern
4 gig HD
onboard LAN + PCI netwerk kaart
win 98 SE
DivX codec pack: DivX5Bundle.exe
Dit systeem zal uitsluitend gebruik worden om films te bekijken op een tv, zowel thuis als bij vrienden (ik heb een hele leuke case mod in gedachten, maar wil vanwege de kosten alleen daaraan beginnen als ik vloeiend films kan afspelen)
Wat ik graag wil: het liefste hoor ik van andere tweakers die een EPIA bezitten en die perfecte playback hebben hoe zij hun systeem hebben geconfigureerd, het is geen probleem voor mij om over te stappen naar win 2000 bijvoorbeeld. Andere tips om win98 SE sneller te laten roeien hoor ik graag, howel ik de "simpele" dingen al heb gedaan hoor ik ze toch liever een keer van jullie, in het geval ik iets over het hoofd heb gezien.
Bedankt
Ik heb een VIA EPIA moederbord met de laatste BIOS
4 in 1 drivers geinstalleerd
256 intern
4 gig HD
onboard LAN + PCI netwerk kaart
win 98 SE
DivX codec pack: DivX5Bundle.exe
Dit systeem zal uitsluitend gebruik worden om films te bekijken op een tv, zowel thuis als bij vrienden (ik heb een hele leuke case mod in gedachten, maar wil vanwege de kosten alleen daaraan beginnen als ik vloeiend films kan afspelen)
Wat ik graag wil: het liefste hoor ik van andere tweakers die een EPIA bezitten en die perfecte playback hebben hoe zij hun systeem hebben geconfigureerd, het is geen probleem voor mij om over te stappen naar win 2000 bijvoorbeeld. Andere tips om win98 SE sneller te laten roeien hoor ik graag, howel ik de "simpele" dingen al heb gedaan hoor ik ze toch liever een keer van jullie, in het geval ik iets over het hoofd heb gezien.
Bedankt
at your service