Welke van deze 2 gsm's: Nokia 7650 of Sharp GX10 ??

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe gsm en ik wil er een hebben met een Vodafone abbonement inclusief Vodafone Live.. Nu is m'n keuze op één van deze twee toestellen gevallen:

Nokia 7650
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/nokia7650.jpg
Klik hier voor meer informatie..

óf

Sharp GX10
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/sharp_gx10.jpg
Klik hier voor meer informatie..

Ze hebben beiden hun voor én hun nadelen.. Ik zou er graag wat foto's mee kunnen maken wanneer ik bijvoorbeeld uitga.. de kwaliteit hoeft niet super te zijn, maar gewoon fatsoenlijk om op je pc te bekijken (internet).. Ik heb gelezen dat de max resolutie van een foto bij de Nokia 640x480 is, maar dat de max resolutie bij de Sharp stukken minder is en niet meer goed genoeg om op internet te zetten.. Wie kan dit bevestigen? Als dat zo is gaat mijn keus eerder uit naar de Nokia dan naar de Sharp..
Alleen twijfel ik nog of de Nokia nu wel zo gemaksvriendenlijk is.. Ik heb een exemplaar in de winkel gezien en ik vond 'm echt lomp groot gewoon.. :) Dat is dan weer beter geregeld bij de Sharp..
Hoe zit het met de tijdsduur voordat ik de telefoon weer moet opladen.. Uit betrouwbare bronnen heb ik gelezen dat de Nokia vrij snel leeg is en dat hij maar weinig memory heeft.. Hoe dat met de Sharp zit weet ik niet.. :?
Voor de rest verschillen de telefoons niet zo zeer veel van elkaar.. De Nokia ondersteund dan wel bluetooth, maar daar heb ik toch vrij weinig aan.. Als ik iets naar mijn pc over wil zetten, dan kan ik de infrarood poort wel gebruiken..
Verder kan ik vrij weinig vinden over de Sharp, maar met de Nokia wordt je echt dood gegooid om 't zo maar even uit te drukken.. Hoe goed wordt de Sharp ondersteund? Ik bedoel, wanneer ik op internet naar Polyfonische beltonen zoek of naar Java Games, kom ik vrijwel alleen maar de Nokia tegen en de Sharp wordt nergens vernoemd? Komt dat in de toekomst nog wel?
Sorry voor deze hele lap tekst, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen om me over de streep te trekken.. Daarom vraag ik naar jullie ervaringen met één van deze twee GSM's.. Laat maar horen!! :P

Mods, willen jullie dit topic aub open houden en niet beginnen te zeuren dat ik maar moet zoeken op GoT of Google, want dat heb ik al dagen lang gedaan en ben er nog steeds niet uit.. Er lopen wel wat topics op GoT Hierover, maar die zijn niet meer echt recent.. vandaar dit topic.. :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik zou niet voor de 7650 gaan (en dit keer niet met de hoofdzaak dat ik anti Nokia ben)

Ik zou ook niet voor de Sharp GX-10 gaan...

Maar voor de Panasonic, en wel omdat:
- Het display iets groter is.
- Omdat de Panasonic mooiere rondere vormen heeft.
- Panasonic al een tijd actief is op de Europese markt dus meer ervaring heeft met de Europeese klant dan Sharp(kijk bijv. naar de menubesturing)
- Panasonic naar mijn mening een betere support kan leveren..
- 1 nadeel is dat de Panasonic geen JAVA support heeft--> geen spelletje

Maar elk nadeel kleeft ook weer een voordeel: geen spelletjes ---> geen geld uitgeven aan spelletjes

maarja, volgens mij vroeg je hier niet om...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• blakez
ginz2002 schreef op 29 november 2002 @ 00:18:

...

maarja, volgens mij vroeg je hier niet om...
Ik had de Panasonic juist uitgesloten omdat die geen Java ondersteund en dat ik er dus ook geen Java Games op kon spelen.. :) Dus die valt iig af..

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ginz2002 schreef op 29 november 2002 @ 00:18:
- 1 nadeel is dat de Panasonic geeft JAVA support heeft--> geen spelletje
Type foutje.... 8)7

geeft = geen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb zelf de Nokia 7650, en ik ben er zeer tevreden mee. Het display doet absoluut niet onder voor het display van de panasonic (heeft mijn pa), ook al heeft hij minder kleuren. Verder is de gebruiksvriendelijkheid dik in orde, en heeft de Nokia 1 heel groot pluspunt: Symbian. Je kunt hele leuke en handige programma's installeren (afstandsbediening winamp via bluetooth, virtuagirl, webbrowsers etc.). En supergave ringtones (midi) en geluid bij spelletjes. Bluetooth synchronisatie met outlook is ook perfect. Dus ik zou absoluut voor de nokia gaan, ik heb namelijk voor dezelfde keuze gestaan, en ik heb er geen moment spijt van gehad.

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Ik zou inderdaad ook gaan voor de 7650. Dit toestel is wellicht iets groter dan de Sharp, maar heeft Bluetooth. Iets wat ik graag gebruik. Maar aan de andere kant gebruik ik bluetooth alleen icm mijn PDA en daar is de 7650 dan ook slechts een slap aftreksel van. Denk goed na over de mogelijkheden die je echt gaat gebruiken: games, bluetooth, agenda en contacten en daarnaast het formaat. Je moet dat ding wel mee WILLEN nemen.

BVD MVG VDL

• blakez
VDL schreef op 29 november 2002 @ 12:58:
Ik zou inderdaad ook gaan voor de 7650. Dit toestel is wellicht iets groter dan de Sharp, maar heeft Bluetooth. Iets wat ik graag gebruik. Maar aan de andere kant gebruik ik bluetooth alleen icm mijn PDA en daar is de 7650 dan ook slechts een slap aftreksel van. Denk goed na over de mogelijkheden die je echt gaat gebruiken: games, bluetooth, agenda en contacten en daarnaast het formaat. Je moet dat ding wel mee WILLEN nemen.
Ik heb dus geen PDA, dus daar heb ik geen bluetooth voor nodig.. Ik zoek meer een gsm waar ik veel plezier aan kan beleven en dat hele zakelijke gebeuren er om heen is niet persé nodig... het formaat van de Nokia vind ik toch echt best groot en 't lijkt mij niet echt handig sms'en etc.. dat uitschuif klepje lijkt mij niet zo erg handig vasthouden? Daarom denk ik dat de Sharp beter bij mij past.. Al heb ik wel weer gehoordt dat je op de Nokia veel software upgrades etc kan doen en dat je er doom op kan spelen.. >:) Kan dat ook op de Sharp? Draaien ze op het zelfde OS?
Nog een heel gedoe om een GSM uit te zoeken.. :) Nog even en ik ga gewoon ieni-mieni-munte doen.. :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33
* stylezzz heeft sinds gisteravond een 7650... :)

Waarom ik voor de nokia gekozen heb? Vooral de java ondersteuning eigenlijk. Qua design zijn zowel de sharp als de panasonic eigenlijk beter, maar functionaliteit gaat bij mij nog steeds boven design. Ik vond de grootte van het ding eigenlijk best meevallen, hij oogt groter als dat ie feitelijk is. Hij is net iets breder en dikker als een 3310, en zelfs als je hem naast m'n oude 6510 legt is het verschil niet eens zo verschrikkelijk als dat iedereen je wil doen geloven. (baksteen is een zwaar overdreven bijnaam IMHO)

Als je over doom nadenkt zit je vast aan de nokia, deze draait onder het symbian OS en heeft goede ondersteuning voor java. Iets wat beide andere foontjes dus niet hebben. Ga maar eens rondkijken op wat sites hoeveel software er inmiddels is voor de 7650, je keuze zal snel gemaakt zijn.... :)

Hier alvast een url om mee te beginnen :

http://www.my-communicator.com/7650/index_eng.htm

SUC6!!!! :)
Pagina: 1