Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle topics al gelezen maar kom er echt niet uit. Heb 2 compu's aangesloten via utp kabel. Ene compu Win 2000 en andere Win98se. TCP/IP geinstalleerd ene compu op 192.168.0.11 en andere 192.168.0.21 subnet op 255.255.255.0. Zelfde werkgroup, bestanden delen staat aan. Ze zien zichzelf in het netwerk wel maar niet elkaar. Pingen gaat ook niet.
Nou had ik hetzelfde op 2 win 98se en daar zagen ze elkaar wel maar daar crashde het netwerk als je wat wilde doen dus me zwager zei 1 compu met win 2000. Nu zien ze elkaar weer niet.
Iemand nog een idee. Dus beide nic's werken en de kabel ook, heb ook andere ip-adressen gebruikt maar niks helpt. Er is geen firewall aanwezig.
Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 23:47 ]

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Je kan testen op bijde pc´s of tcp/ip geinstalleerd is door ff ping 127.0.0.1 te doen. Ennuh brand de lampjes van de pc? (achter op de netwerk kaart)

Verwijderd

Topicstarter
PenguinPower schreef op 28 November 2002 @ 23:50:
Je kan testen op bijde pc´s of tcp/ip geinstalleerd is door ff ping 127.0.0.1 te doen. Ennuh brand de lampjes van de pc? (achter op de netwerk kaart)
Ja de tcp/ip is geinstalleerd pingen lukte dus. De lampje branden allebij.

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Meldt de Windows 98 machine zich wel aan op het netwerk bij het opstarten?
IS er ook niet op een van de 2 PC's een firewall geinstalleerd?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op 28 November 2002 @ 23:57:
Meldt de Windows 98 machine zich wel aan op het netwerk bij het opstarten?
IS er ook niet op een van de 2 PC's een firewall geinstalleerd?
Ja als de win98 opstart geeft die gelijk aanmelden voor Windows netwerk.
Nee geen firewall

• GZ

GZ

!!

Pingen ze wel de localhost?

127.0.0.1

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op 28 november 2002 @ 23:59:
Pingen ze wel de localhost?

127.0.0.1
Yep was net gevraagd heb heb gelijk geprobeerd dat lukt

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 00:01:
[...]

Yep was net gevraagd heb heb gelijk geprobeerd dat lukt
Oh, sorry, had ik even niet gelezen.

Probeer eens om die Win2K bak op "Automatisch een IP-adres krijgen" te zetten.
Lukt dit niet, probeer het dan ook nog eens met die Win98se machine. (werkte bij mij ook).

Heb je wel een user aangemaakt op de W2K machine, waarmee de Win98Se client zich aanmeldt?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

hmmm heb je firewall?
was bij mij altijd probleem. en share je daadwerkelijk ook iets. (rechtermuis klik ff een map in verkenner)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

en als je vanaf 192.168.0.11 probeert te pingen naar 192.168.0.21 ? en andersom?
Als dit allebei werkt, is je IP transport okee. Dan moet er toch iets in je software config (Windows CLient instelingen) niet goed zijn.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Vraagje., Heb je de pc's rechtstreeks aan elkaar gesloten met een cross kabel.? Of heb je het met een hub gedaan??

Want zoals ik het hoor. heb je best kans dat je een crosskabel nodig hebt. of juist niet uiteraard. hangt van de hub af.

Verwijderd

Topicstarter
The_Wrecker schreef op 29 november 2002 @ 00:05:
hmmm heb je firewall?
was bij mij altijd probleem. en share je daadwerkelijk ook iets. (rechtermuis klik ff een map in verkenner)
Nope geen firewall en we sharen idd wat want er staat zo'n handje onder bv de c schijf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op 29 November 2002 @ 00:05:
en als je vanaf 192.168.0.11 probeert te pingen naar 192.168.0.21 ? en andersom?
Als dit allebei werkt, is je IP transport okee. Dan moet er toch iets in je software config (Windows CLient instelingen) niet goed zijn.
Nee kunnen niet naar elkaar pingen, krijgen we time-out

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 00:07:
Vraagje., Heb je de pc's rechtstreeks aan elkaar gesloten met een cross kabel.? Of heb je het met een hub gedaan??

Want zoals ik het hoor. heb je best kans dat je een crosskabel nodig hebt. of juist niet uiteraard. hangt van de hub af.
Staan rechtstreeks op elkaar met utp kabel (zo heet dat toch haal het altijd door elkaar, het is gewoon 1 kabel met aan beide uiteindes een stekkertje. Maar op win 98 beide compu's zagen ze wel elkaar maar crashde het hele zooitje) Dus geen HUB

Verwijderd

Zoals Herda aangeeft heb je waarschijnlijk een crosscable nodig en nu heb je een straightcable ertussen.

Verwijderd

Als je pc's rechtstreeks aan elkaar knoopt, is een crosscable een vereiste. Ik gok dat je een normale UTP kabel hebt ipv een UTP cross kabel.

Sorry , net te laat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 00:32:
Als je pc's rechtstreeks aan elkaar knoopt, is een crosscable een vereiste. Ik gok dat je een normale UTP kabel hebt ipv een UTP cross kabel.

Sorry , net te laat :)
MM maar hoe kan het dan dat toen ze allebij win98 waren ze elkaar wel zagen in het netwerk maar dat het netwerk toen crashde als we bv op de c schijf van de andere aan het browsen waren?

Hoe kan je het verschil zien tussen utp en utp cross?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:36 ]

Verwijderd

het heeft dus misschien om "die" reden nog nooit goed gewerkt?

Moet je ten eerste een aansluit schema hebben voor een crosscable.
Ik weet de connecties niet zo uit mn hoofd, maar ff gochelen en je zult vast wat vinden. dan zul je goed moeten kijken hoe de kleuren zijn aangesloten.

Maar simpeler is om gewoon een nieuwe kabel te halen, mocht het een erg lange kabel zijn kun je misschien toch ff zoeken en checken

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 00:35:
het heeft dus misschien om "die" reden nog nooit goed gewerkt?
Ik was dus in de veronderstelling dat ik dus utp cross heb maar ga wel ff kijken voor andere kabel. Thx voor de hulp

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:41 ]

Verwijderd

aub en suc6 ik ga :z

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:42 ]

Pagina: 1