Heb alle topics al gelezen maar kom er echt niet uit. Heb 2 compu's aangesloten via utp kabel. Ene compu Win 2000 en andere Win98se. TCP/IP geinstalleerd ene compu op 192.168.0.11 en andere 192.168.0.21 subnet op 255.255.255.0. Zelfde werkgroup, bestanden delen staat aan. Ze zien zichzelf in het netwerk wel maar niet elkaar. Pingen gaat ook niet.
Nou had ik hetzelfde op 2 win 98se en daar zagen ze elkaar wel maar daar crashde het netwerk als je wat wilde doen dus me zwager zei 1 compu met win 2000. Nu zien ze elkaar weer niet.
Iemand nog een idee. Dus beide nic's werken en de kabel ook, heb ook andere ip-adressen gebruikt maar niks helpt. Er is geen firewall aanwezig.
Iemand een idee?
Nou had ik hetzelfde op 2 win 98se en daar zagen ze elkaar wel maar daar crashde het netwerk als je wat wilde doen dus me zwager zei 1 compu met win 2000. Nu zien ze elkaar weer niet.
Iemand nog een idee. Dus beide nic's werken en de kabel ook, heb ook andere ip-adressen gebruikt maar niks helpt. Er is geen firewall aanwezig.
Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 23:47 ]