Onboard soundcard op Asus A7V333 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb een Asus A7V333 mobo en het geluid doet het niet. Met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Nieuwe drivers gedownload, maar dit werkt ook niet. Ik heb wel een oude geluidskaart liggen en als ik die erin zet knettert hij als een gek wat hij in de oude computer niet deed.

Heeft iemand ervaring met A7V333 onboard geluidskaarten?

Verwijderd

Heb je in de bios het aangezet, wordt hij gezien in windows, en staan de jumpers goed?
De A7V333 heeft een heleboel aansluitingen waar je gek van wordt en ook met de jumpers, want deze kunnen bij aflevering uitstaan. Heb er vandaag nog namelijk 3 van die mb's in elkaar gebouwd en alle drie deden het perfect met onboard sound.

• Fles
Dan zal hij kapot zijn...

De default is dat hij aan staat, maar hij doet het niet. In het bios heb ik niets gezien over een audio kaart. Jumpertje staat wel goed.

Ik heb net ff in het boekje gekeken, maar op de plek waar het onderdeel voor de audio kaart zou moeten staan staat het niet. Gewoon een optie weg. Is dit een slecht teken?

Hij wordt wel gezien in Windoos btw. Ik hoor nadat hij is geinstalleerd ook *tik* maar hij doet vervolgens niets. Oh ja, als ik Diablo II hoor ik een geluid in een loop, maar dit zelfde doet hij soms ook in windoos.

Winamp doet het alleen de eerste seconde dan stopt hij ermee.

[ Voor 68% gewijzigd door Fles op 29-11-2002 00:03 ]

Verwijderd

Misschien met een nieuwe bios update dat je hem dan wel kan zien in de bios en hem zo aan kan zetten anders is hij denk ik ook wel stuk want windows hoort dan toch altijd standaard de drivers te gaan installeren.

• Fles
Heel de boel is gewoon dik beroerd. Ik heb een amd 2000+ en die zou dus op 1666 mhz moeten draaien maar op het MSI moeder bord en op deze zet hij hem automatisch op 1300 mhz. Zet die kerel bij norrod hem op 1666 en toen liep hij constant vast. Nadat ik hem weer terug had gezet doet hij het weer prima.

Verwijderd

Heb je de bios al een keer geflasht, dat wil ook nog wel eens een keer helpen of je mobo kan die processor niet meer aan, maar dat lijkt me stug.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Let erop dat je driver van C-media download voor je A7V333, bijvoorbeeld deze. De A7V333 gebruikt geen AC '97 sound..... en wat die losse kaart betreft, download ff de patch van VIA. Vaak gaat het dan wel goed.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Fles
Ik heb het moederbord al omgeruild voor een A7V8x en het geluid werkt prima. De bios was anders dan in het boekje, ik denk echt dat er iets mis was met dat moederbord.
Pagina: 1